AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Ble fridd til på lørdag og reaksjonen var sånn ca sånn "herregud ja! Ja ja ja!! Herregud herregud herregud.. Oi jeg skal ha bryllup. Oi! Nå ble jeg stressa!". Har aldri drømt om noe bryllup men jeg har drømt om å bli gift meg mannen jeg nå er forlovet med. Det føles allerede veldig lite oss å planlegge et bryllup. Jeg blir nesten litt kvalm av tanken på at vi skal bruke så mye penger på noe som ikke vil gi oss noen god følelse.(redd for at jeg ikke vil føle meg hjemme i den settingen). Alt vi vil er å være sammen, ha gifteringer og ta en skikkelig ferie og feire oss selv (vært studenter tidligere og alltid måttet spinket og spart til helt enkle ferier). Jeg vet at det går ann å gjøre det så enkelt som å dra på tinghuset i vanlige klær, sette på oss ringer og reise på bryllupsreise. Det jeg er redd for er at folk føler seg snytt for et bryllup. Han er feks enebarn. Noen her med erfaringer med å gjøre bryllupet så enkelt som mulig? Og hvilke reaksjoner fikk dere da? Mottok dere gaver som dere fikk dårlig samvittighet for feks, siden dere ikke hadde tradisjonelt selskap? Hva med utdrikningslag? Fikk dere det likevel? Og er det noen her som har vært i den situasjonen hvor dere har følt dere snytt for et bryllup fordi paret har gjort det på sin måte(reist bort eller gjort det veldig enkelt)? Anonymous poster hash: bfc74...8a2
ZebraTiger Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Vi følte det akkurat som deg. Vi tenkte først i de store og vide bredder på hvordan bryllupet skulle bli, helt til vi fant ut at det er ikke så veldig oss. Vi tenker å ha en liten frokost med forlovere og deretter dra på tinghuset, iført bunader og dresser, kun oss to og forloverne. Deretter drar vi hvert for oss og slapper av litt og skifter til noe litt lettere (ihvertfall jeg, mannen skal ha dress, men jeg skal ha en litt enklere hvit sommerkjole). Deretter spiser vi middag med familien og forloverene på vår favorittrestaurant. Familien var veldig enige da vi fortale om planene at det var mer oss en ett stort hvitt bryllup til masse masse penger. Og de sa at det var helt greit at de ikke kunne bli med på tinghuset, men at de heller kunne vente utenfor og ta bilder og sånn når vi kom ut. Alt i alt fikk vi bare positiv feedback på den enkle og billige løsningen (: 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Vi giftet oss på en norsk ambassade første uka i en tre ukers ferie. Inviterte nærmest familie på restaurant da vi kom hjem og hadde en uformell vennefest hjemme. Godt fornøyd Anonymous poster hash: ae094...12a
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg synes det er for tidlig å bli stressa over bryllupsplanlegging allerede samme dag som du har takket ja til ett frieri. Jeg vil anbefale deg å gjøre det slik du og din mann ønsker det. MEN ikke snakk med nærmeste familie om det på forhånd da. Det endre fort opp i en diskusjon der en av partene før eller senere blir skuffet. Skal dere ha et lite bryllup uten halve slekta så vil jeg anbefale dere å ikke snakke noe konkret om planer med dem i det hele tatt før vielsen er unnagjort. Gjør det som du og din bedre halvdel er mest komfortable med. Prioriter deres ønsker fremfor slektas ønsker. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Hvis familiene og vennene deres er som folk flest blir de mer glade på deres vegne enn sure for at det ikke blir noe bryllup, for å si det sånn. Ville ikke brydd meg noe om det: Vil dere ha det lite å enkelt gjør dere det lite og enkelt. Anonymous poster hash: 276da...165 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Hvorfor ikke ta en god middag på byen og gjøre d enkelt? Jeg hater bryllup, da jeg mener at det blir litt rart hvis noen legger så mye i det at det blir som om bryllupet styrer livene. Anonymous poster hash: d6231...021
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Tusen takk for svar! Jeg likte veldig godt ideeen med frokostbryllup. Det hadde jeg ikke tenkt på som en mulighet. TSAnonymous poster hash: bfc74...8a2 1
Strandloppa Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 DERE må gjøre som DERE vil på DERES dag for DERES egne penger Dersom familien betaler bør de få være med å bestemme, men dersom dere står for deres egen feiring så er det helt opp til dere selv. Mitt råd er å la forlovelsen synke inn før dere bestemmer dere. Tenk på saken, og prat løst og fast om det for å utveksle tanker/ideer/ønsker/bekymringer. Dere skal jo være sammen resten av livet, så da er det jo ikke noen hast med bryllupet heller 2
Strandloppa Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Og forresten: GRATULERER så masse! Så koselig å bli fridd til av den man elsker og vil leve med! 1
HoppsyDaisy Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Hva med å gjøre noe litt spesielt utav dagen likevel? Er det noen spesielle steder i nærheten? Hva med piknik i flotte omgivelser, med champagne og god mat. Leie en båt, catering, kjøpe vin og feire dagen til sjøs. Er det noen flotte steder i nærheten? I Stavanger kan man f.eks leie Valbergtårnet. Så kan man ha catering på toppen. Også for to om dere ønsker det I Bergen er det bl.a Cornelius på Holmen og Ulrikken. Regner med andre byer også har noen flotte steder. Jeg ville også overnattet på hotell e.l. Det er kjedelig å angre i ettertid, på at man gjorde for lite utav det. Hva med å reise bort? Island, Frankrike, Danmark, Italia, Thailand, Las Vegas... Nå vet jeg ikke hva budsjettet deres er. Dette var bare ment som forslag. At det går ann å gjøre noe utav et lite bryllup også Vær kreative. Eller hva med en hagefest? Lei inn telt, og ha en uformell grillkveld.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Vi skal gifte oss i tingretten i en annen by enn vi kommer fra, og det blir bare oss to. Vi har planlagt et par netter på hotell, god mat og litt "sightseeing". Et par uker etterpå skal vi ha en uformell fest med middag, kaker og drikke sammen med familie og venner Vi kutter altså bl.a. brudekjole, smoking (har vanlig dress), brudebukett, dyr sminke/hårstyling, kirke, taler/sanger/underholdning, "tradisjonelle" forlovere, utdrikningslag og mye nips. Vi skal sørge for at alle som feirer sammen med oss får nok mat og drikke, samt at lokalet er sånn passe koselig pyntet med stearinlys, servietter og noe dekor, men ellers blir det veldig enkelt og greit Anonymous poster hash: 57ea6...866
ZebraTiger Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Så koselig! Husk at dere må ha med to vitner på sermonien. Vi fikk beskjed om at det ikke er noe tinghuset kan ordne for oss, det må vi ordne selv. Kan jo godt hende det er forskjellig fra by til by (:
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Vi giftet oss i fjor sommer, og ønsket heller ikke bryllupsfest. Bryllup er ikke noe vi har drømt om i det hele tatt, og vi er uansett ikke særlig tradisjonelle av oss som personer. Så vi ble viet på rådhuset, og gikk ut og spiste lunsj på en sjømatsrestaurant og drakk champagne med forlovere, foreldre og søsken med partnere. Vi var vel tolv personer oss selv medregnet Jeg hadde på meg en enkel knekort kjole i litt 60-tallsstil og mannen hadde lys dress. Syntes det var et fint kompromiss, uformelt og avslappet (og relativt billig!), men samtidig så fikk de aller nærmeste være tilstede. Dagen etter dro mannen og jeg på en helt nydelig "bryllupsreise" til Vietnam hvor vi koste oss masse i nesten tre uker Anonymous poster hash: c63dd...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå