AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Hei. Har pr nå ca 800.000 på sparekonto, regner med jeg om noen mnd er oppe i 1 mill. Hva burde jeg gjøre med pengene for å tjene mest mulig på de? Noen gode forslag? Anonymous poster hash: db32d...2b5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Aksjer? Kjøpe bolig? Har allerede bolig Og har 3 utleieenheter. Anonymous poster hash: db32d...2b5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Du kan gjerne donere litt til meg Anonymous poster hash: e5fb1...3d7 8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Må du gjøre noe med dem? Hvis du må gjøre noe, hva med å bruke dem på barn (om du har)? F.eks. en konto de kan bruke i studietiden. Ellers er vel ferie et greit tips. Aksjer. Oppussing om det trengs. Bytte av bil. Anonymous poster hash: 0cdaa...360
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Må du gjøre noe med dem? Hvis du må gjøre noe, hva med å bruke dem på barn (om du har)? F.eks. en konto de kan bruke i studietiden. Ellers er vel ferie et greit tips. Aksjer. Oppussing om det trengs. Bytte av bil. Anonymous poster hash: 0cdaa...360 Jeg etterspør jo tips etter hva jeg burde gjøre for å tjene mest mulig på den millionen jeg allerede har. Hvordan jeg kan få pengene til å gro, ikke hvordan jeg kan bruke de opp. Har ikke barn. Anonymous poster hash: db32d...2b5 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Du kan jo alltids prøve deg på å investere i aksjer, men ellers vil jeg tro at videre investering i bolig/utleie er litt tryggere såfremt du har tid til å ta deg av disse - betaler du i tillegg andre for å leie ut eller pusse opp så kan raskt vinninga gå opp i spinninga hvis markedet blir treigere. Ellers kan du jo prøve deg som investor, men da bør du vel ha litt forretningsteft, og dessuten så kommer du ikke såå fryktelig langt med kun 1 mill. Hvis jeg var i din posisjon så tror jeg uansett at jeg ville latt disse pengene stå på høyrentekonto en stund til - og når de har vokst mer så hadde jeg prøvd å plassere ut halvparten i et av overnevnte områder og latt resten stå som sikkerhet. Men det spørs jo hvor mye du er villig til å gamble. Anonymous poster hash: 18c38...78d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Kjøpe uføreforsikring Nedbetale boliglånet på en eller flere av de 4 boligene du påstår å eie. Anonymous poster hash: 23aff...81d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Har allerede bolig Og har 3 utleieenheter. Anonymous poster hash: db32d...2b5 skryte tråd? Anonymous poster hash: 37699...bdf 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 skryte tråd? Anonymous poster hash: 37699...bdf skryte tråd? Anonymous poster hash: 37699...bdf Ja, for all del tro det. Ingen vet jo hvem jeg er, jeg er jo anonym! Men godt å høre at min realitet er skryt for deg, da må jeg jo ha gjort noe rett :-) Anonymous poster hash: db32d...2b5 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Kjøpe uføreforsikring Nedbetale boliglånet på en eller flere av de 4 boligene du påstår å eie. Anonymous poster hash: 23aff...81d Påstår å eie? lol. Ja, jeg og min samboer eier til sammen 4 boliger. Vi har lån sammen, så jeg har ikke lyst til å betale ned 1 mill av det nå. Ville se om det var noen lure sjeler her med noen gode tips til hvordan jeg kan få mest mulig ut av pengene. Får stadig høre at det ikke lønner seg å ha de stående i banken. Men ser ut til at de blir stående en god stund til. Anonymous poster hash: db32d...2b5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Påstår å eie? lol. Ja, jeg og min samboer eier til sammen 4 boliger. Vi har lån sammen, så jeg har ikke lyst til å betale ned 1 mill av det nå. Ville se om det var noen lure sjeler her med noen gode tips til hvordan jeg kan få mest mulig ut av pengene. Får stadig høre at det ikke lønner seg å ha de stående i banken. Men ser ut til at de blir stående en god stund til. Anonymous poster hash: db32d...2b5 Får jeg spørre hvorfor dere har fire boliger? Anonymous poster hash: d7327...dc4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Jeg etterspør jo tips etter hva jeg burde gjøre for å tjene mest mulig på den millionen jeg allerede har. Hvordan jeg kan få pengene til å gro, ikke hvordan jeg kan bruke de opp. Har ikke barn. Anonymous poster hash: db32d...2b5 Fysjjjjjjjjjjjj du høres grådig! Anonymous poster hash: dd98c...389 2
nattsvermer Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Har allerede bolig Og har 3 utleieenheter. Anonymous poster hash: db32d...2b5 Da tror jeg at jeg ville gått for aksjer. Særlig om du har litt peiling (Og når jeg ble rik nok, ville jeg sittet i sola i den fancy seilbåten min med et glass cava. Godt å kunne drømme ) Endret 16. juni 2014 av nattsvermer
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Ja, for all del tro det. Ingen vet jo hvem jeg er, jeg er jo anonym! Men godt å høre at min realitet er skryt for deg, da må jeg jo ha gjort noe rett :-) Anonymous poster hash: db32d...2b5 Ja, hvorfor i all verden ville du sagt. har bolig + 3 utleieenheter! Og hvem ville gått på et forum som KG for å si jeg har bolig + 3 utleieenheter og snart 1mill på sparekontoen. Var en her som snakket om nye penger for en stund tilbake om hvem som skryter om dem har nye penger. Du er en kar med en liten sum nye penger. antar at vennene dine er leie av skrytinga di så du kommer som anonymbruker på KG. GOT`CHA!! Anonymous poster hash: 37699...bdf 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 En sparekonto til fremtidige barn er da en måte å få pengene til å gro på. Dersom du ikke skal ha barn, vil jo en sparekonto uansett gi gjevinst. Anonymous poster hash: 0cdaa...360
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Fond. Anonymous poster hash: 1ea51...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Jeg hadde investert noe i fond og brukt noe til pensjonssparing.Anonymous poster hash: 0fd73...afa 1
.Askepott. Skrevet 16. juni 2014 #20 Skrevet 16. juni 2014 Du kan jo som du tenker la pengene forrente seg litt på høyrentekonto. Husk at formue over 1.mil må beskattes. Du betaler også 27 % skatt av renten du får. Alternativer er jo å fordele midlene på konto, aksjer og fond. Evt. spare til pensjon, kjøpe hytte, eller ferieleilighet i utlandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå