Gå til innhold

Andelsleilighet - pusse opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bytte ut kjøkkeninteriør og interiør på bad uten å ta det opp med styret i borettslaget?

Hvilke regler gjelder for oppussing av andelsleilighet?

Anonymous poster hash: 8cec7...066
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Det er først når du begynner å flytte vegger og endre planløsning at styret må inn i bildet.

Anonymous poster hash: 9da1d...5ca
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 8cec7...066
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kunne det i min borettslagsleilighet ihvertfall. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rev hele badet og flyttet det til en annen plass i leiligheten min uten å spørre. Tenkte ikke noe på at det skulle være nødvendig, og ingen har sagt noe annet enn så bra :)

Anonymous poster hash: 660d7...9a3
Skrevet

En av fordelene med å eie er nettopp det et du kan pusseopp som du vil ettersom det er din bolig. Hadde du leid måtte du hatt tillatelse fra utleier :)

Gjest Ciegus
Skrevet

En av fordelene med å eie er nettopp det et du kan pusseopp som du vil ettersom det er din bolig. Hadde du leid måtte du hatt tillatelse fra utleier :)

Dette er ingen selvfølge i borettslag.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ingen selvfølge i borettslag.

Man kan pusse opp som man vil i borettslag også. Det eneste, og det gjelder alle leiligheter sameie og borettslag, er at man ikke kan flytte bærende vegger.

Anonymous poster hash: b103b...7de

• Liker 1
Skrevet

Man kan pusse opp som man vil i borettslag også. Det eneste, og det gjelder alle leiligheter sameie og borettslag, er at man ikke kan flytte bærende vegger. Anonymous poster hash: b103b...7de

Stemmer dette. Og det er jo rett og slett fordi man ikke ønsker at blokka/huset skal rase sammen.

Vi har noen saker vedr flytting/fjerning av vegger oppe i styret i borettslaget hvert år. Vi har valgt å gjøre dette søknadspliktig, rett og slett for å sikre oss mot riving/flytting av bærevegger.

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer dette. Og det er jo rett og slett fordi man ikke ønsker at blokka/huset skal rase sammen.

Vi har noen saker vedr flytting/fjerning av vegger oppe i styret i borettslaget hvert år. Vi har valgt å gjøre dette søknadspliktig, rett og slett for å sikre oss mot riving/flytting av bærevegger.

Det er heldigvis søknadspliktig hos alle :-) Som du sier, blokka kan jo rase sammen eller få stygge skader. Og slike endringer må gjøres fagmessig.

Tror ingen i noe styre bryr seg om hvilket gulvbelegg eller farge på kjøkken de forskjellige beboere har. Og i så fall er det av ren nysgjerrighet ;-)

Anonymous poster hash: b103b...7de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...