AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Kan jeg bytte ut kjøkkeninteriør og interiør på bad uten å ta det opp med styret i borettslaget? Hvilke regler gjelder for oppussing av andelsleilighet? Anonymous poster hash: 8cec7...066
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Ja, det kan du. Det er først når du begynner å flytte vegger og endre planløsning at styret må inn i bildet. Anonymous poster hash: 9da1d...5ca
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Takk for svar! Anonymous poster hash: 8cec7...066 1
Anglofil Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg kunne det i min borettslagsleilighet ihvertfall. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Jeg rev hele badet og flyttet det til en annen plass i leiligheten min uten å spørre. Tenkte ikke noe på at det skulle være nødvendig, og ingen har sagt noe annet enn så bra Anonymous poster hash: 660d7...9a3
.Askepott. Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 En av fordelene med å eie er nettopp det et du kan pusseopp som du vil ettersom det er din bolig. Hadde du leid måtte du hatt tillatelse fra utleier
Gjest Ciegus Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 En av fordelene med å eie er nettopp det et du kan pusseopp som du vil ettersom det er din bolig. Hadde du leid måtte du hatt tillatelse fra utleier Dette er ingen selvfølge i borettslag.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Dette er ingen selvfølge i borettslag. Man kan pusse opp som man vil i borettslag også. Det eneste, og det gjelder alle leiligheter sameie og borettslag, er at man ikke kan flytte bærende vegger. Anonymous poster hash: b103b...7de 1
Rosalie Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Man kan pusse opp som man vil i borettslag også. Det eneste, og det gjelder alle leiligheter sameie og borettslag, er at man ikke kan flytte bærende vegger. Anonymous poster hash: b103b...7de Stemmer dette. Og det er jo rett og slett fordi man ikke ønsker at blokka/huset skal rase sammen. Vi har noen saker vedr flytting/fjerning av vegger oppe i styret i borettslaget hvert år. Vi har valgt å gjøre dette søknadspliktig, rett og slett for å sikre oss mot riving/flytting av bærevegger.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Stemmer dette. Og det er jo rett og slett fordi man ikke ønsker at blokka/huset skal rase sammen. Vi har noen saker vedr flytting/fjerning av vegger oppe i styret i borettslaget hvert år. Vi har valgt å gjøre dette søknadspliktig, rett og slett for å sikre oss mot riving/flytting av bærevegger. Det er heldigvis søknadspliktig hos alle :-) Som du sier, blokka kan jo rase sammen eller få stygge skader. Og slike endringer må gjøres fagmessig. Tror ingen i noe styre bryr seg om hvilket gulvbelegg eller farge på kjøkken de forskjellige beboere har. Og i så fall er det av ren nysgjerrighet ;-) Anonymous poster hash: b103b...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå