AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Jeg vet at forskjellen ikke er så veldig stor, men tror dere jeg kan ha sjans på ham (jeg er kun ute etter et seriøst forhold)? Eller er det mest sannsynlig at han synes jeg er umoden, og bare ser på meg som "noe å kose seg med"? Hva tror dere er mest sannsynlig, noen menn på den alderen som kan komme med innspill?Anonymous poster hash: dfc97...b32
John Galt Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har ingen kjennskap til deg eller din "utkårede" Men kan ikke se noen som helst grunn til at aldersforskjellen i seg selv skal være et problem. Med 25 år bak deg er du allerede en voksen kvinne, med fullt ansvar for ditt eget liv,. Du har allikevel muligheten til å tilegne deg mer visdom, kunnskap og erfaring i livet ditt. Å således vokse videre, sammen med din partner, i et gjensidig givende forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Jeg er 23 og han er 32 år. Fungrer utmerket. Dere får jo litt mer aldersforskjell men tror ikke det vil ha noe å si. Har vært sammen en som er eldre også. Anonymous poster hash: f6b93...007 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Takk for oppmuntrende svar, det hjelper! Det er kanskje ikke bare alderen, det er også det at jeg holder på med bachelorgrad, mens han er ferdig utdannet og i fast jobb. Jeg har bare vært med én mann, han er nok en god del mer erfaren. Det gjør meg litt usikker på om jeg er moden nok. Men han har uttrykket at han synes jeg er attraktiv og at han setter pris på personligheten min, så kanskje jeg skal forsøke å ignorere usikkerheten min?Anonymous poster hash: dfc97...b32
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Takk for oppmuntrende svar, det hjelper! Det er kanskje ikke bare alderen, det er også det at jeg holder på med bachelorgrad, mens han er ferdig utdannet og i fast jobb. Jeg har bare vært med én mann, han er nok en god del mer erfaren. Det gjør meg litt usikker på om jeg er moden nok. Men han har uttrykket at han synes jeg er attraktiv og at han setter pris på personligheten min, så kanskje jeg skal forsøke å ignorere usikkerheten min?Anonymous poster hash: dfc97...b32 Dette behøver ikke være et problem, det viktige er at dere har noen felles ønsker fremover, at dere er på bølgelengde mentalt og at dere vil det samme med forholdet. Særlig gjelder det evt. ønske om barn, enten en eller begge har det fra før eller ingen av dere. Anonymous poster hash: 75753...af0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Aldersforskjellen i seg selv er ikke noe problem. De fleste på 25 er voksne mennesker med noe erfaring som har rast fra seg, og 36 er ikke såpass gammelt at vi snakker om generasjonsforskjeller eller veldig forskjellig ståsted. Men jeg ville nok sett an hans fortid og hva han sier han er på utkikk etter, da mange single menn i den aldersgruppen er evige ungkarer. Det viktigste her er personlighetstype. Det at du bare har hatt en mann og han har mye erfaring kombinert med aldersforskjeller betyr at du burde ta noen ekstra forholdsregler. Det viktigste er vel at du er ekstra obs på å ikke sette deg i sårbare situasjoner (sex utenfor monogami, emosjonelt involvert uten det samme i retur, samboerskap uten forlovelse) og at du ser etter negative tegn og virkelig observerer hans handlinger fremfor ord. Dette er nok viktigere enn om dere hadde samme mengde erfaring bak dere. Det er også slik at dersom man treffer noen eldre med mye erfaring kan man lett tenke at de kan alle spillereglene. Dvs. at du vegrer deg for å stille spm ved ting - hva han ser for seg i fremtiden, hva han vil med livet eller et stykke ut i datingen - hvor "forholdet går hen". Du skal ikke frykte disse spm., de er veldig viktige. Ikke sett deg selv i en offerposisjon, selv om du ikke har all verdens erfaring så vet du hva du vil og at du ikke vil utnyttes. Dette med student vs. fast jobb ser jeg ingen problemer med, så lenge dere begge har en felles forståelse for den andres situasjon. Selvsagt enklere om han har en mer normal jobb uten for mye reise eller sene kvelder og du ikke lever et typisk "studentliv" med mye festing. Jeg har alltid datet med menn med god jobb og flere års arbeidserfaringer som student - et par ganger har vi gått på noen smeller (der jeg synes han jobber for mye, han hevder at jeg er naiv og ikke vet hva en arbeidshverdag betyr) men med litt tålmodighet og felles forståelse fungerer det. Anonymous poster hash: 18c1a...db2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Hvis du syns det er greit at barna dine får en gammel pappa så kjør på. Anonymous poster hash: b2807...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå