Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat gjort det slutt med kjæresten. Hovedårsaken er at han blir så fort sint. Han kan for eksempel fly i taket om han ikke greier å åpne brådbisen med en gang. Dette fører til at jeg alltid må ta rollen som den rolige sindige, og jeg merker at det skal bli bra slitsomt i årene fremover.

Han er nå helt desperat og vil ha meg tilbake. Han sier han kan gjøre hva som helst og jobbe med seg selv, men kan han egentlig det? Kan folk forandre seg? Vi er jo de vi er, med den personligheten vi har?

Anonymous poster hash: 0380f...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei han forandrer seg ikke, han sliter deg ut til slutt

• Liker 1
Skrevet

Om han skal forandre seg må han virkelig ville det og jobbe hardt med seg selv hele tiden over flere år. Tror du han er dedikert nok til det?

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig å forandre seg, men de aller færreste som sier de skal gjøre det ender opp med å faktisk bli bedre. Så vil si det er mulig å få seg impulskontroll og forandre adferd, men ville ikke satset på at han faktisk kommer til å gjøre det. Jeg tror han kommer til å "slappe av" og dette tilbake til gamle vaner med en gang du kommer tilbake til han, det er nok mer sansynlig at han endrer adferd hvis han gjør det fordi han selv ønsker det og ikke fordi han ønsker å få deg tilbake. Dette virker som en tapt kamp.

AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på at han ikke kan forandre seg. Småting kan man fikses på, men dette er nok noe som ligger dypt og som han må ville endre på selv. Men til og med da kan det være umulig.

Anonymous poster hash: 6e109...0fd
AnonymBruker
Skrevet

Som regel nei. Det finnes selvfølgelig unntak som bekrefter regelen, men han er neppe et av dem.

(Og hva er en brådbis?)

Anonymous poster hash: 379c3...2db

Skrevet

Nei, folk kan generelt ikke forandre seg, men forandre seg ved at de blir voksne tror jeg på. Men om en person alt er over 25-28, så tror ikke jeg det finnes håp for forandring.

Skrevet

Kanskje sette dere ned og finne ut litt hva som gjør at han tenner på plugga så lett?
Sinn er den enkleste følelsen å få ut, så sitter man inne med mye annet og ikke får det ut, er det mange som utvikler seg til å få det ut som sinn. Og det kan fort bli en ond sirkel. At man lett blir sint når man møter motstand eller opplever ting man ikke vet hvordan man skal takle, eller hvordan uttrykke seg når noe er vanskelig.

Har sinnet hans noen gang gått utover deg sånn rent fysisk? Blir han voldelig?

Jeg tenker litt sånn at .. alle har sine skjelett, sin bagasje, sine uvaner. Man må bare finne ut om de er verdt å gå i fra pga dem, eller om det er noe man kan leve med eller jobbe med i sammen.
Kanskje foreslå å gå i terapi sammen? Forhold i dag går ikke knirkefritt av seg selv, det må jobbes fra begge sider, og man må være like villig til å gi som man forventer å få.

Skrevet

mange som forandrer seg , men som regel til noe værre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...