Gå til innhold

RV 245 - standard, trafikkmengde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommer skal jeg fra Hønefoss via Bjoneroa og Dokka til Lom. Har masse tid, vil kjøre vakre, folketomme veier. Indre Østland ser alltid folketomt ut på kartet, men det bor jo jammen folk i skogene overalt. Så det er vanskelig å bedømme trafikkmengden, og veistandarden vet jeg ingenting om.

Så hva syns dere om RV245, 33, E16 og så rett nord på 51?

Jeg får hetta av bobiler og turister som kjører 50% under fartsgrensen. Alt annet kan jeg leve med. Svingete veier elsker jeg. Noen som kan disse veiene og har noen tips til meg?

Anonymous poster hash: 9fbe0...bb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd der, Rv 245 er en kjerrevei med sprukken asfalt på. Fullt kjørbar, men mye 50/60 sone, og svingete partier hvor du må ned i 30. Kjører du via Gran og østsida av Randsfjorden på rv34 er veiene relativt nyopppusset og med greit tempo, så jeg vil tro det er raskere, selv fra Hønefoss. Rv33 mellom Gjøvik og Aurdal er fin, god standard og høy hastighet, men likevel mye fint å kikke på. Rv 51 er grei nok, opp til Beitostølen, lengre nord enn det har jeg ikke vært.

Anonymous poster hash: edb5c...aaf
  • Liker 1
Skrevet

Da kan jeg fortelle fra der AB2 slapp: RV51 er kjempefin. Svingete, men formidabelt landskap. Valdresflya er spesielt, og ganske rett frem. Fra Gjendesheim og ned til dalen er det svingete med en del turister og sauer i veien, men det er vakkert. Vågå-Lom er også flott vei, det går fort og de svartmalte, gamle, lafta husene ned i dalene der er et spesielt syn.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jævlig mye bobiler, syklister og sau på veiene i de strøka der. Man bør ikke ha det travelt.Men vakkert? Jepp.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du sliter om du skal se den vakre naturen i Norge samtidig som du irriterer deg over bobilturister. Utover det så høres det ut som en god plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...