Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er nylig ansatt i butikk her på senteret hvor jeg bor. Det er ingen kjedebutikk men en liten butikk som selger klær osv, veldig populær!

Det var sjefen selv som spurte meg om jeg ville ha jobb der siden hun synes jeg virket grei og oppegående, og jeg sa selvfølgelig ja fordi jeg liker butikken godt og jeg trenger penger (jeg er 18 år og student)

Hun sa ved første møtet klart å tydelig at "du får ikke lønn under opplæring" og jeg svarte vel bare okei eller noe i den duren når jeg tenkte at opplæring kanskje bare var over noen timer hvor hun viste meg hvordan kassa fungerte osv, men neida. Jeg har nå jobbet i 18 timer, og skal jobbe hele denne uka UTEN LØNN fordi dette er opplæring?!

Jeg vet at dette er galt og at hun faktisk gjør noe ulovlig her! Venninnen min som jobber i samme butikk hadde visst vært under opplæring i 2 mnd uten lønn hun også, før hun begynte å få lønn nå nylig!

Sjefen er skikkelig frekk, ordentlig drittkjerring som smisker med alle og er "bestevenn" med alle som handler hos henne, og baksnakker skikkelig.. Har fått høre at hun allerede har baksnakket meg også, jippi!

Hva skal jeg gjøre, og hvem kan jeg kontakten angående dette når hun nekter meg lønn for så mye jobbing? Jeg har brukt veldig mye penger på bensin til og fra jobb, og jeg har jobbet i de verste rushtidene på lørdager osv, men får ikke lønn før jeg klarer å stå i butikken og stenge osv helt alene, noe jeg ikke føler meg klar for.

Sist jeg var på jobb spurte jeg om vi kunne ha en samtale angående lønn osv, og da svarte hun "vi tar det til uka!" Før hun løp avgårde..

Hva skal jeg gjøre!? 😡😡

Anonymous poster hash: 56bf4...610

Anonymous poster hash: d3145...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Hun utnytter deg, dette er klart ikke lov. har du skrevet under på kontrakt?

Anonymous poster hash: faf41...5de
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet