Smores Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Hei! Tidlig torsdag som var, opererte jeg ut visdomstannen nede på høyre side. Selve inngrepet var over på 30 min og tannlegen mente det var et vellykket operasjon. Fikk med meg resept på Paralgin Forte, men han mente det antageligvis ikke ble nødvendig. Når bedøvelsen gikk ut, var jeg veldig sår og blødde en del, samt at jeg bare klarte å spise flytende. Jeg holdt meg til paracet og ibux, noe som tok smertene greit. Problemet mitt begynte natt til søndag. Da våknet jeg midt på natten av intense smerter, som gikk over hele den høyre underkjeven og opp i øret. Gaflet i meg paracet og ibux, og sovnet til slutt. I hele går hadde jeg intense smerter, til slutt måtte jeg ty til Paralgin forte. Dette lindret, men kjente fremdeles at det var noe. I natt har jeg sovet elendig; våknet flere ganger med smerter i alle tennene nede og det verket kraftig opp i høyre øre. Tok på ny Paralgin, sovnet, for så å våkne igjen når virkningen gikk ut. Er dette normalt? Kan jeg ha fått en betennelse? Når jeg ser i munnen ser alt normalt ut, verken rød eller noe annerledes. Tenkte å kanskje ta kontakt med tannlegen, men det har jo bare gått fire dager siden operasjonen, så det er kanskje normalt?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har også operert ut visdomstenner, verre var det de første dagene etter operasjonen.. det du beskriver kan virke som en betennelse, bihulene eller noe sånt. Sjekk med tannlegen, jeg opplevde det ikke som deg. Anonymous poster hash: 349ac...613 1
Honey Dew Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Det er normalt ja. Jeg har opperert ut visdomstenner og det gjorde vondt i dagevis. Hvis du er redd for at du kan ha fått en betennelse, vil jeg anbefale deg å ringe tannlegen slik at h*n kan undersøke om det er tilfelle. Bare en ting: Vær forsiktig med å blande Ibux og Paracet. I henhold til helsemyndighetene er ikke dette så ufarlig som en skulle tro.
Smores Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2014 Kan jeg ringe min faste tannlege? Er nærmere der jeg bor, eller må jeg opp til der jeg opererte den?
SiMa Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Kan jeg ringe min faste tannlege? Er nærmere der jeg bor, eller må jeg opp til der jeg opererte den? Jeg ville nok ringt den tannlegen som opererte deg. H*n har tilgang til journalen og kan sjekke nøyaktig hva som ble gjort. Det er jo ikke sikkert du trenger time, noen ganger kan det være nok å ta en telefon. Hvis du må ha en time kan du jo spørre om du kan bruke din faste tannlege, som er nærmere.
HvittHus Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Ring til tannlegen. Dette kan være Dry Socket/alveolitt.
Smores Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2014 Ring til tannlegen. Dette kan være Dry Socket/alveolitt. hva er det?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Høres ut som alveolitt ja. Hadde det selv nylig. Ring tannlegen så order de det. Kort fortalt vil det si at blodkoagelet er borte, slik at beinet i kjeven (der tanna var) ligger ubeskyttet og det gir smerter. Det kan også være betennelse. Uansett, ring tannlegen. Det er det man skal gjøre dersom det blir veldig smertefullt, og spesielt dersom smerten går opp mot øret. Anonymous poster hash: cbbbe...198
Smores Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2014 Da var jeg hos tannlegen i går, fikk akuttime. Hun konstanterte at det ikke var betennelse, men hun skylte "hullet" med en saltvannssprøyte og la på et tøystykke med antibiotikasalve. Kunne komme ned igjen på torsdag og gjenta prosedyren hvis smertene ikke var bedret. Synes dog jeg fikk litt dårlig informasjon, jeg sa at jeg verket oppover øret og ned i halsen, hun mente dette var normalt. For min del føler jeg ikke at det er normalt når jeg har lest og snakket med andre som har utført samme type operasjon. Er heldigvis bedre i dag Men kan jeg ikke gjøre dette selv, altså kjøpe meg en sprøyte og saltvann? Føler det er litt unødvendig å dra til tannlegen igjen for noe jeg kan gjøre selv hjemme. Men når det er sagt, får jeg vel ikke tak i den salven hun brukte, eller?
Mrs Smith Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Røyker eller snuser du? Hvis ja, slutt med det til det har grodd. Det er vanlig at det gjør vondere å operere visdomstenner i underkjeven. Jeg hadde helvetes vondt i en ukes tid når tannlegen både jekket, skjærte og røsket ut visdomstannen min som viste seg å ha en slags krok på enden av roten så den var veldig vanskelig å få ut. Du er nok over det verste nå.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Jeg hadde også mer vondt etter et par dager. Den ene i underkjeven måtte de skjære i kjevebeinet for å få ut... I tillegg fikk jeg betennelse der... Det går snart over Anonymous poster hash: 22d07...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå