Gå til innhold

Gavelister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med gavelister/ønskelister føles litt merkelig for oss. De gangene vi har kjøpt gaver til andre har vi satt stor pris på at brudeparet har lagt ut liste... Men det er litt annerledes når det er vi som skal ønske oss ting. Tror vi kanskje føler oss litt "grådig". Er det noen andre som har hatt lignende erfaringer?

Vi har egentlig alt vi strengt tatt trenger, og vi har det ikke trangt økonomisk heller. Samtidig liker vi å gi gaver selv og skjønner den siden av saken!

Hva ønsket/ønsker dere i gaver?

hilsen litt sånn... :oops: :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ønsker oss først og fremst penger til ny sofa,men har ønsket oss litt andre ting også....etter mye hodebry.Vi har bodd sammen i 8 år,og har også "alt".

Gjest Poirot
Skrevet

Vi ønsker oss bla glass og bestikk til penbruk, mer til penserviset vårt, penduk, gavekort og andre "nyttige" ting. Eks digitalt videokamera.

Skrevet

Vet flere som har ønsket seg:

-penger til en veldedig sak

-penger til å betale bryllupet

-bryllupsreise

Skjønner godt følelsen, vi har det meste, men ikke alt. Så vi ønsker oss:

-pen servise

-supplere sølvbestikket

-videokamera

-gassgrill

-penger til oppussing

Fikk allikevel litt grådighetsfølelse der vi gikk rundt i butikken da vi skrev liste.

Skrevet

Synast ikkje det er grådig å skrive ønskeliste. Det er jo berre dei som ønsker å kjøpe noe frå lista som kjem til å nytte seg av den, ikkje noko tvang i det heile. Vi kjem iallefall ikkje til å seie til folk uoppfordra at vi har lagt ut liste, men seier det viss folk spør. Foreldra våre har fått liste, så dei kan seie noko vi ønsker oss viss folk spør.

Men skjønar poenget ditt altså...

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men som gjest i bryllup i år så er jeg veeeldig takknemlig for at brudeparet la ut liste... ikke bare bare å være gjest i et bryllup der brudeparet har "alt", for hva skal man da kjøpe?? Greit med gavekort og penger og slikt men når vi kjøper fra "lista" vet vi at brudeparet får noe de ønsker seg!!

Ellers så kan vi da alltids gi en :blomst_opp: :wink:

Skrevet

Jeg har fått spørsmål om det er greit at folk gir noe annet enn det vi har skrevet på listen, og da må jeg forklare at det vi har på listen er ment å være til hjelp hvis de sliter med å finne noe, det betyr ikke at vi blir sure hvis vi får andre ting. (bortsett fra at jeg syns det er litt rart hvis noen begynner å kjøpe et helt annet servise til oss da... :wink: ) Det var veldig mange av våre gjester som etterlyste liste, og sa at det var så greit, derfor la vi det ut.

På listen vår har vi gryter (Høyang All Steel)og kniver (Global), et mellom-pent servise (Jasper Conran, Wedgwood), noen tøffe vinglass fra iittala til ca 100kr pr stk (husker ikke navnet) og Kitchen Aid blender + artisanen. Også noen andre småting. Ellers ønsker vi oss bilder, ordentlig sengetøy og boken "verden sett ovenfra" eller hva den heter. Pluss bidrag til bryllupsreise/leilighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...