Gå til innhold

Barn vs. voksen - splittet fra Thea og Niklas er sammen

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Forklar er du snill.

en voksen kvinne kan da umulig bli ekte forelsket i et barn..
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

en voksen kvinne kan da umulig bli ekte forelsket i et barn..

Et barn? Vi har tydeligvis forskjellige definisjoner på hva et barn er for noe. Er man ferdig med puberteten er man ikke lengre et barn. For noen skjer dette allerede i 12-13 års alderen, mens andre "blomstrer" så seint som 16-17, så det er individuelt.

Jeg trur neppe dama her har satt en kniv mot strupen til denne fyren og fører tvangsekteskap mot han med seg selv..

Endret av Timza
  • Liker 3
Skrevet

Ok ungdom da om du skal flisespikke

Flisespikke? Et barn er et barn, og du brukte ordet barn for å forsvare ditt argument. Skyld deg selv.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Flisespikke? Et barn er et barn, og du brukte ordet barn for å forsvare ditt argument. Skyld deg selv.

skyld meg selv? I min verden er man et barn før man er myndig.
Skrevet

skyld meg selv? I min verden er man et barn før man er myndig.

Skyld deg selv for at du brukte ordet barn og ikke noe annet om du mener det. Først var det barn, så var det ungdom og nå myndig...

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Skyld deg selv for at du brukte ordet barn og ikke noe annet om du mener det. Først var det barn, så var det ungdom og nå myndig...

jeg bytta til ungdom fordi du reagerte på at jeg sa barn. Og en ungdom er faktisk ikke noe annet enn et stort barn. Jeg mener fortsatt det samme. Kverulant.
  • Liker 1
Skrevet

jeg bytta til ungdom fordi du reagerte på at jeg sa barn. Og en ungdom er faktisk ikke noe annet enn et stort barn. Jeg mener fortsatt det samme. Kverulant.

Selvfølgelig vil folk reagere når du mener at folk på 16-17 år er barn.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Selvfølgelig vil folk reagere når du mener at folk på 16-17 år er barn.

har aldri hørt om noen som reagerer på det. Spesielt siden loven sier at de er barn før mybdighetsalder. Foreldre har ennå forsørgerplikt for en på 16.
  • Liker 4
Skrevet (endret)

har aldri hørt om noen som reagerer på det. Spesielt siden loven sier at de er barn før mybdighetsalder. Foreldre har ennå forsørgerplikt for en på 16.

Du tar feil. Et barn kan ikke bli straffet ifølge straffeloven om han/hun f.eks dreper en katt som 4 åring. En kar på 16-17 vil det.

Altså igjen, din definisjon på ordet barn er ikke det samme som det folk flest bruker.

Endret av Timza
  • Liker 1
Skrevet

nettopp, veldig godt poeng.

For hvor voksen er en person som ikke har stemmerett engang? Eller får lov til å kjøpe sin egen alkohol? eller kjøre?

Tydeligvis gammel nok til å få barn selv. Det sier jo litt.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Du tar feil. Et barn kan ikke bli straffet ifølge straffeloven om han/hun f.eks dreper en katt som 4 åring. En kar på 16-17 vil det.

Altså igjen, din definisjon på ordet barn er ikke det samme som det folk flest bruker.

man er fortsatt barn selv om man er over den kriminelle og seksuelle lavalderen. Prøver du nå å påstå at en 15 åring er voksen? Hva har du røyka egentlig?
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Tydeligvis gammel nok til å få barn selv. Det sier jo litt.

Mener du at fra og med man kan få barn, så kan man date hvem man vil uten at dette forholdet kan bli sett på som utnytting? Noen jenter får jo mensen som 11 åringer, det betyr ingenting. Kroppen vil prøve å lure sinnet til å tro at man er voksen, før man egentlig er det

Og når den gjør det, vil kroppen lure hjerte til å tro det er OK å date en som er ordentlig voksen og har livet i boks. Det er her den voksne skal si nei, ikke "vel,du kan jo teknisk sett bli gravid så... kjør på!"

Endret av Red-Ruby
  • Liker 4
Skrevet

man er fortsatt barn selv om man er over den kriminelle og seksuelle lavalderen. Prøver du nå å påstå at en 15 åring er voksen? Hva har du røyka egentlig?

Her kommer du med en stråmann.

Hvor kommer ordet "voksen" inn i bildet her? Jeg snakker om det ordet du bruker på 16-17 åringer - barn.

Et barn er en person som ikke har vært igjennom puberteten. En person på 16-17 år har med størst sannsynlighet gjort det, og er dermed per definisjon ikke et barn lengre.

• Liker 1
Skrevet

Mener du at fra og med man kan få barn, så kan man date hvem man vil uten at dette forholdet kan bli sett på som utnytting? Noen jenter får jo mensen som 11 åringer, det betyr ingenting. Kroppen vil prøve å lure sinnet til å tro at man er voksen, før man egentlig er det

Jeg mener det jeg sier. Har man gjennomgått puberteten så er man ikke et barn lengre. Enkelt og greit.

Man kan date hvem man vil innenfor rimelighetens grenser. Her i norge er den seksuelle lavalder satt til 16 så det er jo greit å bruke det som et utgangspunkt om man skal bevege seg over den alderen i en partner.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Her kommer du med en stråmann.

Hvor kommer ordet "voksen" inn i bildet her? Jeg snakker om det ordet du bruker på 16-17 åringer - barn.

Et barn er en person som ikke har vært igjennom puberteten. En person på 16-17 år har med størst sannsynlighet gjort det, og er dermed per definisjon ikke et barn lengre.

det er din mening
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mener det jeg sier. Har man gjennomgått puberteten så er man ikke et barn lengre. Enkelt og greit.

Man kan date hvem man vil innenfor rimelighetens grenser. Her i norge er den seksuelle lavalder satt til 16 så det er jo greit å bruke det som et utgangspunkt om man skal bevege seg over den alderen i en partner.

Dette går i surr, jeg har aldri brukt uttrykket "barn",

Vil si at hva som er moralsk riktig og hva som er lovlig går ikke alltid hånd i hånd.

Det er "lov" å være utro, men det er også greit å diskutere det moralsk aspekt ved utroskap, samme reglen gjelder her mener jeg.

• Liker 3
Skrevet

det er din mening

Vell, siden den meningen er basert på definisjonen på selve ordet, så trur jeg 99% er enige med meg. Du skal få ha din mening, uansett hvor uvanlig den er.

• Liker 1
Skrevet

Dette går i surr, jeg har aldri brukt uttrykket "barn",

Vil si at hva som er moralsk riktig og hva som er lovlig går ikke alltid hånd i hånd.

Det er "lov" å være utro, men det er også greit å diskutere det moralsk aspekt ved utroskap, samme reglen gjelder her mener jeg.

Det er en tynn grense for hva som er moralsk riktig og hva som er teite fordommer. Alt er ikke svart/hvitt, og som jeg har skrevet tidligere så er det bedre å dømme hver enkelt sak hver for seg, fremfor å komme med simple fordommer som dømmer alt og alle på samme tid.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Vell, siden den meningen er basert på definisjonen på selve ordet, så trur jeg 99% er enige med meg. Du skal få ha din mening, uansett hvor uvanlig den er.

det er ikke bare biologien som avgjør om man er barn eller ei. Du kan jo ikke si at når to på samme alder kommer i puberteten på ulikt tidspunkt. At den ene er et barn og den andre ikke. Det er din mening som er uvanlig. Endret av BettyBoop
  • Liker 4
Skrevet

det er ikke bare biologien som avgjør om man er barn eller ei. Du kan jo ikke si at når to på samme alder kommer i puberteten på ulikt tidspunkt. At den ene er et barn og den andre ikke. Det er din mening som er uvanlig.

Ifølge definisjonen så jo. Normalt sett så bruker vi da konfirmasjonen til å skille et barn fra en ungdom f.eks. selv om det absolutt ikke er en alder som er satt fast i stein. Hver og et individ må taes for den de er, og noen "blomstrer" seinere enn andre. Det samme gjelder på den mentale biten også, og dermed ordet "veslevoksen".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...