Petronella123 Skrevet 16. juni 2014 #1 Del Skrevet 16. juni 2014 Hadde brystreduksjon for 6 dager siden og fikk beskjed om å bruke støttestrømper i 6 uker etter operasjon. Strømmene er vonde og jeg finner ingen info på nettet om at andre har brukt støttestrømper etter brystreduksjon, kun klinikken jeg brukte anbefaler dette..... Smertene har jeg taklet fint, men d er utrolig ubehagelig å bevege seg, puppene er ennå veldig harde, hvor lenge vil det være sånn? Reiser på ferie om 2 uker og er redd jeg ikke skal orke mye... Når kan man løfte armene høyere opp? Skal på kontroll om 1 uke, skal bli godt å få sjekket opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 16. juni 2014 #2 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg brukte støttestrømper til jeg klarte å være i nesten normal bevegelse, kanskje i rundt fire ukers tid? Hvis du er av dem som er ute og går tur to dager etter operasjonen trenger du kanskje ikke strømpene. Jeg fikk i hvert fall beskjed om at jeg kunne slutte med strømpene når jeg bevegde meg mer. Har du riktig størrelse? Mine gjorde ikke vondt, tvert i mot syns jeg nesten det var litt behagelig å ha dem på. Angående smertene så er det veldig individuelt. Jeg hadde aldri klart å reise på ferie etter tre uker, med mindre det var type reise til hytta en halvtime unna og sløve der. Å dra på kofferter og den slags hadde vært utelukket for meg de første to månedene. Men jeg har skjønt at jeg hadde mer smerter enn det som er vanlig, så det kan godt hende det går bedre for deg! Puppene var harde ganske lenge, det tok i hvert fall noen måneder før de begynte å føles mer normale og falt litt mer på plass. Jeg kunne løfte armene omtrent fra begynnelsen av, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 16. juni 2014 #3 Del Skrevet 16. juni 2014 Spørs om du har feil størrelse på strømpene, som Thorn nevner over her. Støttestrømper skal ikke gjøre vondt. Har du klasse 1 eller 2? Og har du skaffet deg et skikkelig merke, og blitt målt opp? Tror jeg ville tatt en dobbelskjekk, for det skal virkelig ikke gjøre vondt å bruke dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella123 Skrevet 16. juni 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 16. juni 2014 Strømpene kjøpte jeg på klinikken for 300 kr, ble målt rundt leggen. De er klasse 3 og går til lårene. Det som skjer er at de strammer for mye i knevinkelen, så får skikkelige strammemerker. Kanskje jeg skal gå å få meg noen andre som ikke er så lange.. Vile bare høre, for det står veldig mye info om brystreduksjon, men ingen skriver noe om strømper, så jeg håpet vel at det ikke var så farlig å la være å bruke dem…. (andre i familien som har operert forskjellige ting har heller aldri brukt slike strømper…. BHén jeg fikk liker jeg heller ikke, veldig stor og rar form. cupene er på "feil plass" og jeg fyller de heller ikke ut… ser at mange andre bruker andre typer, så gleder meg til kontroll så jeg kan høre om jeg kan kjøpe en annen type.. Mens jeg er i klagesonen, når begynner de å synke nedover? Har som mange andre puppene opp i haka…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 16. juni 2014 #5 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Ville tatt meg en tur på apoteket og fått strømper som går opp til kneet, så kan du bytte på. Jeg brukte andre bher helt fra starten av, sårene mine væsket så mye at jeg måtte bytte hver dag selv om jeg hadde kompresser mellom sår og bh. Jeg ble veldig glad i denne fra sparkjøp: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-711100.aspx?VariantID=113403969&ColorOnly=1¶ms=fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp711100%26fh_lister_pos%3d3%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3033%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3033_c3049%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3033_c3049_c3050%257d%252fbasebrand%253e%257bviania%257d%26fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_refview%3dlister Jeg husker ikke helt nå, men tror jeg hadde puppene i haka i tre-fire måneder. Kunne ikke bruke spile-bh før etter nesten fire måneder, mener å huske at det var omtrent på samme tid jeg følte at de begynte å se og føles mer naturlige ut. Endret 16. juni 2014 av Thorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå