Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I det siste har jeg merket at jeg har begynt å få gulere tenner. Skal ikke lyve ved å si at jeg har vært litt sløv med tannpussen, for jeg har vært sløv med det. Jeg ser rundt meg alle de flotte og hvite smilene både på nettet og i virkeligheten, og vet det kan skyldes tannbleking.

Jeg tror jeg ville passet bedre på tennene mine, smilt både mer og oftere om jeg hadde bleket tennene mine. Saken er at jeg er veldig pinglete og er "redd for" emaljen min, så om jeg skulle gjort det måtte det nok blitt hos tannlegen. Det jeg lurer veldig på er hvordan det gjøres og hvor mye det koster. Vil helst ha erfaringer fra andre i forumet som har bleket hos tannlege, men dere som hjemmebleker må gjerne også komme med innspill. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver selv med hjemmebleking ved bruk av produktet smile lab. Det funker som bare det! Har ikke merket noe mer hull i tennene eller lignende etter jeg startet med det, men har relativt sterke tenner og har heller aldri vært noe spessielt plaget med dårlige tenner.

Jeg vil tro uansett hvor du bleker tennene, så vil emaljen blir dårligere. Den tannblekningen jeg bruker er profesjonellt utviklet av tannleger, så med mindre du har lommeboka full av gryn så ville jeg invistert i smile lab. Du kan lese mer om produktet her.

Håper dette var til hjelp, i betraktning til at jeg ikke er noe tannspesialist.

Skrevet

Jeg bleket hjemme i fjor med crest whitestrips og var veldig fornøyd. Merket ingen ising, plankekjøring. Det stod at man skal gjøre det maks en gang i året, så jeg ventet ett år og gjorde det igjen, same procedure. Nå har jeg ødelagt emaljen min og sliter med å spise kald mat. Så mitt råd er å gjøre det hos tannlegen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg driver selv med hjemmebleking ved bruk av produktet smile lab. Det funker som bare det! Har ikke merket noe mer hull i tennene eller lignende etter jeg startet med det, men har relativt sterke tenner og har heller aldri vært noe spessielt plaget med dårlige tenner.

Jeg vil tro uansett hvor du bleker tennene, så vil emaljen blir dårligere. Den tannblekningen jeg bruker er profesjonellt utviklet av tannleger, så med mindre du har lommeboka full av gryn så ville jeg invistert i smile lab. Du kan lese mer om produktet her.

Håper dette var til hjelp, i betraktning til at jeg ikke er noe tannspesialist.

Takk for svaret ditt, men tror ikke jeg har verdens sterkeste tenner akkurat. Vil absolutt ikke bleke tennene mine selv, så om jeg bleker blir det hos tannlege uten tvil. Men må være 18 eller eldre, og fyller i august. Håper egentlig litt på å få det som bursdagsgave så jeg slipper å bli litt flau hver gang jeg smiler. Ikke misforstå, jeg har ikke SÅÅ gule tenner, men nok til at jeg vil bleke.

Tror jeg ville blitt mer opptatt av tennene mine og tannhygienen hvis jeg hadde fullført dette, for nå føler jeg ikke at de blir noe hvitere eller at jeg har noe mål eller hensikt ved å være veeeldig nøye med dem. Men selv om jeg ikke har det målet prøver jeg likevel å gjøre det så nøye som mulig med tannhygienen min.

Skrevet

Jeg bleket hjemme i fjor med crest whitestrips og var veldig fornøyd. Merket ingen ising, plankekjøring. Det stod at man skal gjøre det maks en gang i året, så jeg ventet ett år og gjorde det igjen, same procedure. Nå har jeg ødelagt emaljen min og sliter med å spise kald mat. Så mitt råd er å gjøre det hos tannlegen.

Uff! Trist å høre, må være forferdelig for deg å spise kald mat. Tror jeg forhører meg med tannlege og spør etter deres råd før jeg evt. bleker hos tannlegen. Men jeg er absolutt fast bestemt på å ikke bleke tenner hjemme. Mange som gjør det og bruker sikkert også bla. bakepulver, men det er jo abosolutt ikke bra. Føler at de fleste som omtaler tannbleking glemmer å ta med de negative sidene. Derfor vil jeg jo gjerne gjøre det hos en spesialist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også viktig å påpeke at dersom man har tannkjøttbetennelse eller lignende, skal man IKKE bleke tennene hjemme.

Anonymous poster hash: 984a9...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...