Gå til innhold

Peeling mellom hver gang man påfører selvbruner?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har begynt å bruke selvbruner jevnlig, men føler at det ikke er noe vits i å peele meg mellom hver gang jeg påfører selvbruner. Påfører selvbruner ca. med 4-5 dagers mellomrom. Tenker at hvir jeg peeler meg mellom hver gang, så blir jeg jo helt hvit (soler meg minimalt pga. at jeg sliter meg soleksem mm), å må liksom begynne på skratch hver gang.

Peeler meg ca. hver 10 dag og føler dette holder. Hva mener dere om dette? Sliter litt med å få et naturlig resultat på hender og føtter. Hva gjør dere på disse områdene, for at sluttresultatet ikke ser ut som man er "skitten på hendene og føttene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg peeler i hvertfall mellom hver gang. Fargen etter selvbruneren blir mye jevnere på den måten. Normalt sett holder fargen fra selvbrunere maks en uke, fordi den bare farger det ytterste hudlaget, som skaller av etterhvert.

Jeg peeler ca to ganger pr uke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er jo et poeng. Resultatet blir vel jevnere og penere ved peeling før hver påføring. Men hva gjør du for å få det til å se naturlig ut på hender og føtter? Føler det lyser selvbruner av hender og føtter. De blir så mørke, spesielt over knokene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg peeler hver gang. Og fargen blir jevn på hendene, men synes den får litt gulskjær der.. får det ikke i ansiktet og ellers på kroppen. Er ikke tørr på hendene for tiden, så det er kanskje bare huden der som er litt sær? :-?

Skrevet

Jeg peeler 1-2 ganger i uken, men ikke nødvendigvis mellom to omganger med selvbruner. Hvis jeg er ganske blek så tar en på selvbruner hver dag i 2-3 dager uten å peele. Ellers bruker jeg selvbruner ca 1 gang i uken og peeler før jeg tar den på. Husk også å ta på fuktighetskrem etter peelingen.

"Tørre partier" blir ofte gule/skjoldete, så jeg bruker ekstra fet krem på slike steder før jeg tar på selvbruneren.

Gjest Coral
Skrevet

For å få et gjevnt resultat på hender og føtter kan du ta selvbruningskremmen på litt mykt papir, og bruke dette til å smørre den utover. Jeg synes i hvert fall at resultatet blir fint da :)

Smører bare et tynt lag på disse områdene, og passer på å ha et grunnlag med bodylotion først. Da blir det ikke skjoldete.

Gjest Cuddly
Skrevet

Fet krem først, og så påføres selvbruneren med make-up svamp på hendene (og føttene).

Skrevet

Har aldri brukt peeling jeg, selv om jeg bruker selvbruningskrem av og til... Det blir jo ikke ujevnt eller noe, så... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...