Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem med faren min. Egentlig så er det flere i familien som reagerer på temperamentet hans og sinnet som han utløser selv av filleting eller ingenting å bli sint for egentlig. Det har gått så langt at jeg har vært redd for han og hans temperament i flere år. Selv som voksen er jeg redd hans reaksjoner.

En typisk sinne reaksjon fra han om ting ikke fungerer akkurat som han vil er å kaste ting vegge i mellom og banne masse. Det kan være nok at fjernkontrollen til tv ikke fungerer feks.

gjør noen andre i familien noe han ikke liker er han raskt ute med å kjefte og smelle pga det også og kommer med nedsettende kommentarer i tilegg.

Idag ble jeg redd for andre enn meg selv. Jeg har noen katter som bor der og den ene gjorde noe den ikke fikk lov til. Før jeg fikk sjans til å si fy til katta som jeg normalt gjør så kaster faren min i sinne noe mot katten og brøler ut. Heldigvis traff det ikke katten men dette viser bare hvor stort sinne problem han egentlig har. Han klarer ikke å kontrollere impuls handlingene sine når han blir sint. Nå er jeg redd for kattene jeg har også pga hvordan han er. Sa til og med til han at så jeg noe lignende engang til så kom jeg til å anmelde han for dyremishandling. Ingen får behandle verken dyr eller mennesker sånn uansett hvor stort temperament du har.

Vi har prøvd å prate til han om dette sinne problemet hans flere ganger men han skjønner det ikke selv og har heller ingen problemer ifg han selv. Han ser ikke kontrollen han har over andre mennesker og hva han gjør mot de. Omtrent hver gang jeg er på besøk drar jeg hjem gråtende pga han. Min mor og søster er der også og i tillegg til kattene som jeg har. Hadde det ikke vært for de hadde jeg omtrent aldri vært på besøk der.

Jeg tenker ofte at verden ville vært et mye bedre sted uten pappa eller at min mamma ville hatt det mye bedre uten en sånn mann i livet sitt. For meg har det ført til mye usikkerhet og lav selvtillit når det gjelder det meste. Moren min bruker stadig Unnskyldninger om sinnet hans. Han roer seg fort da kan hun jo si... for meg hjelper ikke det noen ting. Man slenger ikke ting etter katter på den måten.

Jeg har fått diagnosen ustabil personlighets forstyrrelse angst og tidvis depresjon. Mye av det er pga oppveksten og faren min sitt sinne. Min søster også har fått psykiske lidelser. Vi har derfor begge to en del problemer i arbeidslivet og sosiale settinger. Nå vil jeg ikke legge ut alt her men det jeg prøver å få fram av dette er hvor mye vår fars sinne problemer og negative holdning har påvirket oss gjennom hele livet.

Om han bare klarte å forstå det og mamma sluttet å unnskylde han. Han trenger hjelp. Virkelig...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må få han til å innse det selv, eller anmelde han neste gang for truende adferd. Om han da blir anmeldt å saken går videre kan han bli rettspålagt å gå til sinneterapaut(psykolog om du vil). Gjør han så forbanna at han slår til noen så har du hvertfall anmeldelsen i boks. Ellers må han gå frivillig, og det må dere ovrrtale han til.

Anonymous poster hash: 77811...9b5

Skrevet

Hvordan takler han det de gangene dere tar det opp? Kanskje det hadde vært en ide og filme han under ett av disse anfallene slik at han faktisk får se selv hvordan omverdenen opplever han mens det står på? Det er mange som får seg en liten vekker når de får sett seg selv og ikke bare hører hva andre måtte mene.

Skrevet

Hvordan takler han det de gangene dere tar det opp? Kanskje det hadde vært en ide og filme han under ett av disse anfallene slik at han faktisk får se selv hvordan omverdenen opplever han mens det står på? Det er mange som får seg en liten vekker når de får sett seg selv og ikke bare hører hva andre måtte mene.

kunne vært en ide å filme detja. Det er bare vanskelig å filme det fordi han reagerer ofte brått uten forvarsel. Når vi tar det opp skjønner han det ikke. Det må jo være lov til å reagere kommer han med...

Skrevet

Han mener forsåvidt at han ikke har noen feil selv..

AnonymBruker
Skrevet

NRK Puls hadde en reportasje om sinnemestring. En mann med familie med et stort sinne. Prøv å få sett den.

Jeg fikk min mann til å se denne reportasjen. Og nå venter han på behandling for han har vært nettopp slik; sint for ingenting og kaster og ødelegger ting rundt seg. Etter 11 år fikk jeg nok og det ble slutt. Han ble knust og gråt i flere dager. Han angret og har virkelig forbedret seg. Han har ikke vært utagerende på 2,5 mnd. Og det er lenge i vår familie. Skal ikke garantere at det ikke skjer igjen, men han vet hva som skjer. Da er det på hodet ut og ingen flere nye sjanser. Grunnen til at han fikk ny sjanse var fordi han innser han trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 8b068...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...