AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 .. er det noen som har det? Helst på norsk, med våre ingredienser Jeg har prøvd å google meg frem, men ingenting minner om det jeg spiste i New York. Legger ved et bilde slik jeg husker den! Finner nemlig altfor mange med heftige kjeksbunner når jeg søker. Anonymous poster hash: c2c15...6f9
dillyduzit Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Oppskrift fra moren til kjæresten, supergod, selv for meg som ikke er så gira på ostekake 250g søte kjeks 125g smeltet smør 2x 250g kremost, myk 1 3/4 dl sukker 1 3/4 dl rømme 1ts vanilje ekstrakt (har du ikke ekstrakt, bruk vaniljestang-frøene) 3 egg Forvarm ovnen til 160C, smør en form som er minst 6cm dyp, ca 22cm rund springform. Knus kjeksene til de begynner å ligne på fine brødsmuler, tilsett smør og bland godt sammen. Press/fordel kjeksblandingen i springformen og sett den i kjøleskapet i ca 30min. Bland kremost, rømme og vaniljeekstrakt (sitronskall for en mer syrlig smak, valgfritt) til det blir en fin røre, tilsett 1 egg av gangen, bland og gjenta. Hell røren i formen og stek i 50 minutter- til en time eller til kantene er faste og midten er litt "vigglete". La kaken stå i ovnen (avskrudd) i to timer for å kjøle seg ned med døren på gløtt. Sett kaken i kjøleskapet over natten. Server med bringebær. Endret 16. juni 2014 av dillyduzit 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Oppskrift fra moren til kjæresten, supergod, selv for meg som ikke er så gira på ostekake 250g søte kjeks 125g smeltet smør 2x 250g kremost, myk 1 3/4 dl sukker 1 3/4 dl rømme 1ts vanilje ekstrakt (har du ikke ekstrakt, bruk vaniljestang-frøene) 3 egg Forvarm ovnen til 160C, smør en form som er minst 6cm dyp, ca 22cm rund springform. Knus kjeksene til de begynner å ligne på fine brødsmuler, tilsett smør og bland godt sammen. Press/fordel kjeksblandingen i springformen og sett den i kjøleskapet i ca 30min. Bland kremost, rømme og vaniljeekstrakt (sitronskall for en mer syrlig smak, valgfritt) til det blir en fin røre, tilsett 1 egg av gangen, bland og gjenta. Hell røren i formen og stek i 50 minutter- til en time eller til kantene er faste og midten er litt "vigglete". La kaken stå i ovnen (avskrudd) i to timer for å kjøle seg ned med døren på gløtt. Sett kaken i kjøleskapet over natten. Server med bringebær. Takk! Det hørtes veldig lovende ut, skal prøve det Anonymous poster hash: c2c15...6f9
^^Belle^^ Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg bruker den fra Det Søte Liv. Her. Sinnsykt god! Tykkelsen på kjeksbunnen velger du bare selv. Jeg må nevne at jeg synes faktisk den var bedre da jeg brukte vaniljesukker enn da jeg brukte vaniljestang. Den ble på en måte ikke søt nok med vaniljestangen synes jeg. Neste gang jeg baker den skal jeg prøve med ekte vaniljeekstrakt i stedet for.
Gjest Ennasus Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 (endret) En av disse kanskje http://www.foodnetwork.ca/recipe/classic-new-york-cheesecake/12530/http://www.ninerbakes.com/2011/10/04/the-best-original-new-york-style-cheesecake/ Endret 16. juni 2014 av Ennasus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå