cecily Skrevet 20. juni 2004 #1 Skrevet 20. juni 2004 Vi er to venninner som skal gifte oss i sommer, og vi hadde i utgangspunktet tenkt å spleise på sko og slør. Men i en brudebutikk fortalte de at slør svært ofte rakner i løpet av kvelden. Vi har begge slep på kjolene og har sett oss ut et enlags slør på tre meter. Hva har dere hørt, rakner slør så lett? Rakner det så er det jo lett å kjøpe et nytt, så det er ikke det store problemet egentlig.
Rapitap Skrevet 20. juni 2004 #2 Skrevet 20. juni 2004 Jeg hadde halvlangt slør, og det har faktisk raknet litt when I come to think about it...
cecily Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2004 Slenger inn et spørsmål til. I brudebutikken jeg har kjøpt kjolen koster et enlags slør, 3 m, med enkle stener 2000 kr. Jeg syns dette er temmelig dyrt, men har ikke sjekket priser i andre brudebutikker. Er dette en dyr butikk, eller er det prisen en må betale?
Rapitap Skrevet 20. juni 2004 #4 Skrevet 20. juni 2004 Mitt slør kostet 1200 kroner og er da ca. 70 cm. Men, det varierer noe helt kolosalt alså. =)
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #5 Skrevet 20. juni 2004 Men i en brudebutikk fortalte de at slør svært ofte rakner i løpet av kvelden. Jeg gikk utifra at hele brudekostymet var kvalitetsvare med tanke på prisen...(så feil kan man altså ta). Clea
Saeria Skrevet 20. juni 2004 #6 Skrevet 20. juni 2004 Da ville jeg gjort som det har blitt tipset om i tidligere tråder, nemlig lagd sløret selv. Det er myyye billigere, og er visst enkelt å få til. Det tar littegranne tid, men blir minst like pent! :D Da "taper" en heller ikke så mye, om det skulle rakne.
Green Skrevet 20. juni 2004 #7 Skrevet 20. juni 2004 Synast ikkje det var så lett å lage slør eg. Det vart ikkje heilt som eg hadde tenkt meg iallefall. Altfor smalt
meta Skrevet 20. juni 2004 #9 Skrevet 20. juni 2004 Mitt slør raknet ikke. Hadde slør på 3,5 meter, ettlags, bestilt fra nettet. Betalte 1150 kr for det.
Grooo Skrevet 20. juni 2004 #10 Skrevet 20. juni 2004 Mitt slør er like fint nå som før bryllupet, umulig å se at det er brukt... Jeg gav 1200 for mitt, to(tre) lag. Og det rakk vel nedpå ryggen ett sted tror jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #11 Skrevet 20. juni 2004 Jeg fikk brukt slør med på kjøpet da jeg kjøpte brudekjolen min brukt. Og sløret mitt var ikke raknet, selv om det går ned til bakken.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #12 Skrevet 20. juni 2004 Mitt slør var som nytt etter en dag med søskenbarn som dro og dro i det. Det var 10 cm lenger enn slepet. Skal låne det bort i bryllup neste helg! Det går sikkert an å dele. Skulle dere være så uheldig at det rakner, kan dere jo kjøpe ett til. Det skader da ikke å prøve.
jea Skrevet 20. juni 2004 #13 Skrevet 20. juni 2004 mitt slør raknet ikke,2m langt..men hvis noen er uheldig og tråkker på det med skikkelig syltynne høye heler kan det jo skje... men i mitt tråkka mannen min på det og ei av tante barna mine dro i det .. :-) men det er helt
Augustbrud02 Skrevet 21. juni 2004 #14 Skrevet 21. juni 2004 mitt slør har ikke raknet Ikke mitt heller. Har aldri hørt om at slør kan rakne heller jeg. :o Men det kommer kanskje an på typen slør også? Chiffon kan vel rakne lettere enn tyll?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå