Gå til innhold

strek over skjermen. hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har et lite problem, når ting beveger seg på skjermen så kommer det et skille. jeg har funnet ut at det kan skje når man spiller, men her er det hele tiden, når jeg har browser oppe, programmer eller ser film.

er det noen her som vet hva det heter og hvordan det kan fikses?

hmmm.png

Anonymous poster hash: 98298...9e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som det de kaller for screen tearing.

Tror det skjer når filmen du ser har en høyere hertz enn hva skjermen kan håndtere.

Ser du filmer på en TV skjerm eller er det på laptop / stasjonær ?

Om du kobler pcen din til et tv, hva kabel bruker du. Hvis det er en VGA kabel du bruker så ville jeg prøvd en HDMI kabel.

Har det alltid skjedd eller begynte det nå nylig?

AnonymBruker
Skrevet

takker for svar :) alle filmer og serier er slik, også programmer jeg har åpne. har stasjonær og bruker vga-kabel nå, men da burde jeg kanskje prøve HDMI isteden..

Skrevet

Jeg tror de vil løse seg om du prøver en HDMI istedenfor VGA. Verd et forsøk hvertfall.

Skrevet

jeg har et lite problem, når ting beveger seg på skjermen så kommer det et skille. jeg har funnet ut at det kan skje når man spiller, men her er det hele tiden, når jeg har browser oppe, programmer eller ser film.

er det noen her som vet hva det heter og hvordan det kan fikses?

hmmm.png

ja, det er screen-tearing. i spill har du ofte et V-sync alternativ som fikser det.

jeg tror du mangler skjermkortdrivere, men jeg kan ikke hjelpe noe mer siden ikke jeg vet hvilket skjermkort du har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...