AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Har truffet en fantastisk fyr, og vi er nå i starten av et forhold. Vi har holdt på en god stund, og har da selvfølgelig vært på kino, på restaurant, ute på byen og ganske mye hjemme hos hverandre (aller mest hos han). Han vil ALLTID betale! Jeg syns jo det er litt sjarmerende at han vil spandere på meg, men føler det også som jeg snylter på han :/ tilbyr meg alltid å betale, men han vil ikke høre på meg ang det. Føler det blir feil at han skal betale for omtrent alt...Anonymous poster hash: 112dd...94e
embla1807 Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Hvis han vil det så er det jo bare å være takknemmelig å nyte det Bare ikke ta det som en selvfølge!
Leini Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Neste gang så er det du som planlegger daten, og du spanderer
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Min ville også betale for alt. Han trodde han var ordentlig gentleman da. Jeg krevde å betale halvparten av gangene vi var ute, for jeg tjener like mye som han og er ikke interessert i å føle meg "forsørget" av en mann. Nå er vi gift, har felles økonomi, og bidrar dermed ca likt begge to. Anonymous poster hash: be619...d40 1
Timza Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Har truffet en fantastisk fyr, og vi er nå i starten av et forhold. Vi har holdt på en god stund, og har da selvfølgelig vært på kino, på restaurant, ute på byen og ganske mye hjemme hos hverandre (aller mest hos han). Han vil ALLTID betale! Jeg syns jo det er litt sjarmerende at han vil spandere på meg, men føler det også som jeg snylter på han :/ tilbyr meg alltid å betale, men han vil ikke høre på meg ang det. Føler det blir feil at han skal betale for omtrent alt...Anonymous poster hash: 112dd...94e Viktig at du fremdeles tilbyr deg å betale for tingene. Da er det på en måte mer greit å betale for jenta når hun tilbyr seg selv i å gjøre det. Jeg er litt sånn selv at jeg ofte tar regninga om hun på forhånd har tilbudt seg å betale, men nevner hun ikke engang at hun kan gjøre det, selv om hun f.eks. inviterte ut på date så sier jeg vi må splitte på trass. 1
Teethgrinding Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Hvis han vil det så er det jo bare å være takknemmelig å nyte det Bare ikke ta det som en selvfølge! Nei. Grunnleggende uenig! Ha litt ryggrad, betal for din del.
Teeden Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Selvfølgelig skal du ikke la han spandere alt. Det er ikke greit og du utnytter han for å føle at hans verdi og manndom ligger i evnen til å betale for deg. I tillegg lar du jo deg kjøpe, håper jeg da. Hvis ikke er det hvertfall råttent. Det er ikke vanskelig å betale for deg selv. Du sier klart i fra at du ikke vil føle seg som en snylter og at du må få lov til å betale for deg. Går ikke det inn så nevner du at du ikke vil føle at du kan kjøpes. Du klarer nemlig å overbevise han om å ikke betale for deg, skjønner du, og det vet du selv. Men å sitte der å hevde at du skal betale, men å la han ta regningen gang på gang, OG samtidig hevde at du ikke er en prostituert, det tror ikke selv han i sitt indre sinn. Faktum er at menn som han oppfører seg sånn fordi det er fastlåst i en særdels diskriminerende og ødeleggende kjønnsrolle. 2
LilleLilla Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Jeg betaler selv, uansett om han tilbyr seg å betale eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 Enig i at du selvsagt klarer å overbevise ham om å la deg betale noe hvis du vil det. Hyggelig at han betaler for dere begge iblant, hvis dere begge er komfortable med det, men man kan ikke drive med det i all evighet. Ingen grunn til å protestere voldsomt første gang, men etter hvert får du betale du også. Hvis du faktisk ønsker å betale, da får du til å betale. Han kan selvsagt betale for dere begge en gang iblant, men du klarer naturligvis å få betale etter hvert hvis du faktisk vil det. Og det bør du gjøre. Anonymous poster hash: 086c5...706
kapteinNorge Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Du må bare si til ham neste gang: "Du, hør her. Jeg setter pris på tanken, men ikke pokker om jeg skal bli forsørget av noen mann. Enten deler vi regningen på 2, ellers spanderer vi annenhver gang. Dersom du har et problem med det, så må du enten prøve å legge det av deg ellers er det ingen vits å fortsette dette." Det finnes nok en bedre måte å formulere dette, men ord har aldri vert min greie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå