Gå til innhold

Min sønn bokser i tvskjermen når han spiller.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn bokser i tvskjermen når han spiller. Jeg har sagt og snakket til han mange ganger om dette. Han begynte på Ann igjen i dag. Og da begynte TV å blinke med lysene, og da ble jeg så sint at jeg dro av ledningen og klarte å ødelegge kabelen. Og nå sa jeg at han må ta lærdom. Han ringte til faren og sa at jeg var stygg å ødela ledningen på skjermen. Tven er faren sitt. Men hvem blir ikke sint å drar hardt ut kabel hvis et barn ikke viser respekten for et elektrisk apparat ?

Anonymous poster hash: f1e4f...51a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv ut spillkonsollen til han lærer å oppføre seg :)

• Liker 7
Skrevet

Hvis han ikke klarer å spille videospill uten å gå til fysisk angrep på TV-en, burde han ikke spille. Hvor gammel er han, egentlig?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Han burde også sitte lenger unna tv'n

Anonymous poster hash: 8d78c...e2e
  • Liker 8
Skrevet

Ville tatt vekk hele spillet,om jeg var deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter: han er for gammel til å drive på slik. Nå sendte faren SMs til meg og skrev at det var dårlig av meg å ødelegge kabelen på tven hans. Men når TV gnistret og ungen bokser i TV så var det nok for meg. Da får han klare seg uten spill og TV til han har lært.

AnonymBruker
Skrevet

Ungen sier at dagens skjermer er ment til å bokse i. De tåler det sier han. Er det slik dagens tvskjermer fungerer? Nei, den tror ikke jeg på. ;). Nå får han holde unna TV en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier du eller faren å bli ganske tydelig sinte eller irriterte når dere først blir det? For eks roping eller å dra ut ledninger så voldsomt at de ryker? ;)

Barn lærer noe om hvordan de skal håndtere egne følelser ved å observere foreldre.

Her er en artikkelen om hvordan man kan håndtere sinte barn

Lykke til

takk. Det er ikke enkelt. For jeg vet ikke alltid hvordan jeg skal reagere når barnet gjør noe galt. Normalt sett pleier jeg å reagere rolig og snakker rolig til barnet men det virker ikke på alt. Så nå snudde jeg om taktikken og dro ledningen hardt av. Vet det var dum reaksjon sikkert. Men barnet er 12 års alderen og det er for gammelt til å ikke ha respekt for TV som kan ta fyr. Nå lovet ungen å skjerpe seg. Og jeg forklarte rolig min reaksjon til ungen. Jeg reagerte slik for å sette meg i respekt. Og for at ungen ikke skal gjøre det igjen.

Skrevet

Eldstegutten min har en del spillekontroller på samvittigheten.. Men når han måtte kjøpe nye for egne penger, ble det brått bedring :) Skal også sies at han hadde fått beskjed om at slikt ikke var greit, og at om han ødela de med vilje, så måtte han kjøpe nytt.

Hadde han bokset i skjermen, hadde det ikke blitt noe spilling på et par uker. TV er stort sett litt for dyrt til å bli behandlet slikt. Selv om jeg skjønner at du ble sint, så var ikke det med å rive ut kontaktene på en slik måte helt korrekt måte heller. Litt arvelig belasta denne gutten? ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eldstegutten min har en del spillekontroller på samvittigheten.. Men når han måtte kjøpe nye for egne penger, ble det brått bedring :) Skal også sies at han hadde fått beskjed om at slikt ikke var greit, og at om han ødela de med vilje, så måtte han kjøpe nytt.

Hadde han bokset i skjermen, hadde det ikke blitt noe spilling på et par uker. TV er stort sett litt for dyrt til å bli behandlet slikt. Selv om jeg skjønner at du ble sint, så var ikke det med å rive ut kontaktene på en slik måte helt korrekt måte heller. Litt arvelig belasta denne gutten? ;)

trådstarter: det var ikke meningen å bli så stresset av at han bokset hardt i tvskjermen at jeg dro kabelen hardt ut i sinne. Men grunn til at jeg reagerte slik var at jeg ikke visste hvordan jeg skulle reagere for å få han til å forstå at dette må han aldri gjøre igjen. Jeg har sagt det til han tusenvis av ganger og han hørte aldri på meg. Men jeg reagerte mulig feil og skal neste gang reagere anderledes. Jeg angrer på at jeg ødela kabelen, med å dra den hardt ut. Sønnen er fryktelig glad i å spille og nå har han ikke mulighet før kabelen er fikset. Men jeg skal fikse det til han. Men håper han har lært. Jeg fortalte han at en brannmann som var innom engang sa at det begynte lett å brenne av datamaskiner. Derfor så mener jeg at det å bokse i et TV er farlig. Det kan begynne å brenne. Har selv opplevd en brann pga et TV for mange år siden. Det eksploderte. Så derfor ble jeg redd når han bokset hardt i TV.

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn bokser i tvskjermen når han spiller. Jeg har sagt og snakket til han mange ganger om dette. Han begynte på Ann igjen i dag. Og da begynte TV å blinke med lysene, og da ble jeg så sint at jeg dro av ledningen og klarte å ødelegge kabelen. Og nå sa jeg at han må ta lærdom. Han ringte til faren og sa at jeg var stygg å ødela ledningen på skjermen. Tven er faren sitt. Men hvem blir ikke sint å drar hardt ut kabel hvis et barn ikke viser respekten for et elektrisk apparat ?

Ta fra han spillkonsollen. Det er jo du som skal bestemme. Ikke han...

Anonymous poster hash: 0b314...6cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

trådstarter: det var ikke meningen å bli så stresset av at han bokset hardt i tvskjermen at jeg dro kabelen hardt ut i sinne. Men grunn til at jeg reagerte slik var at jeg ikke visste hvordan jeg skulle reagere for å få han til å forstå at dette må han aldri gjøre igjen. Jeg har sagt det til han tusenvis av ganger og han hørte aldri på meg. Men jeg reagerte mulig feil og skal neste gang reagere anderledes. Jeg angrer på at jeg ødela kabelen, med å dra den hardt ut. Sønnen er fryktelig glad i å spille og nå har han ikke mulighet før kabelen er fikset. Men jeg skal fikse det til han. Men håper han har lært. Jeg fortalte han at en brannmann som var innom engang sa at det begynte lett å brenne av datamaskiner. Derfor så mener jeg at det å bokse i et TV er farlig. Det kan begynne å brenne. Har selv opplevd en brann pga et TV for mange år siden. Det eksploderte. Så derfor ble jeg redd når han bokset hardt i TV.

Hvis han er så glad i å spille er dette en perfekt måte å lære han å ha respekt for folk og ting, og samtidig ta ansvar. Han er tolv år; før du lar han spille igjen bør du ha en ordentlig prat med han om hva han mener er passende konsekvens hvis han slår i tv'en igjen!!

Anonymous poster hash: 5f282...fe0

• Liker 3
Skrevet

Gutten er 12 år og da er han stor nok til å ikke drive på slik. Det er dumt at kabelen ble ødelagt, men en ny kabel kan skaffes, selvom jeg ville ventet en liten stund, rett og slett for at han får følt litt på "kjedsomheten", dvs at det har konsekvenser når han ikke hører på deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du er veldig hard mot deg selv. Hva så om kabelen ble ødelagt? Han ødela nesten en TV. La ham gjøre arbeid hjemme og tjene penger til ny kabel. Ikke la ham spille før den er kjøpt. Fortell ham: bokser du TV-en én gang til, tar jeg TV-en fra deg. Det hadde jeg gjort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gutten er 12 år og da er han stor nok til å ikke drive på slik. Det er dumt at kabelen ble ødelagt, men en ny kabel kan skaffes, selvom jeg ville ventet en liten stund, rett og slett for at han får følt litt på "kjedsomheten", dvs at det har konsekvenser når han ikke hører på deg.

trådstarter: ja, jeg er skikkelig lei meg for det med kabelen, men jeg fikk panikken når han er så gammel og ikke hører på hva jeg sier angående det å bokse hardt i TV. Han var så glad i den skjermen og, for den var spesiell god for spill. Men skal fikse opp i det til han. Jeg er ikke lei meg for at det er faren hans sin, men jeg ble lei meg for gutten min sin del for jeg vet at han elsker den skjermen. Lyst å fikse det med en gang, men håper han har lært av dette. For å bokse i elektriske apparater kan jo være brannfarlig og livsfarlig. En annen gang skal jeg ikke reagere på lik måte, men det er ikke lett å vite hvordan en skal få respekt alltid. Sønnen har sagt at han skjønner hvorfor jeg dro ledningen hardt ut. Han vet at han var vanskelig. Han er en god gutt, men jeg har opplevd eksplosjon med et TV før, derfor ble jeg redd og bekymret når han bokset hardt og rister i TV. Håper han har lært ;)

Skrevet (endret)

Hvorfor i all verden slår han i tv'en? Og vet faren det? Hadde noen rørt tv'en min hadde jeg blitt forbanna, og hadde den blitt ødelagt måtte de erstatte den! 14.000 er ikke lite penger heller akkurat!

Og ja, hver er det han spiller siden han slår til tv'en? Wii? Alikevel dumt å gjøre!

Endret av Gjest
AnonymBruker
Skrevet

Men, i alle dager, sett deg i respekt, kvinne! Og å ødelegge kabelen i sinne er ikke måten å gjøre det på, men det har du jo skjønt nå.

Bokser han i TV'n får han ikke spille, så enkelt er det, og såpass bør man skjønne helt av seg selv. Jeg river meg i håret over hva dagens foreldre må inn på et jævla nettforum for å rådspørre om.

Anonymous poster hash: 068d4...a38
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Etter første boks i tv hadde jeg lagt ned spilleforbud.

Har du virkelig latt barnet bokse gjenntatte ganger i tv`n uten at det har fått noen konsekvenser??

Anonymous poster hash: bab1c...237
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden slår han i tv'en? Og vet faren det? Hadde noen rørt tv'en min hadde jeg blitt forbanna, og hadde den blitt ødelagt måtte de erstatte den! 14.000 er ikke lite penger heller akkurat!

Og ja, hver er det han spiller siden han slår til tv'en? Wii? Alikevel dumt å gjøre!

trådstarter: jeg spurte faren om jeg skal kjøpe ny kabel. Faren gir meg mindre bidrag enn han har krav på hver måned, for avtalen er at han skal heller kjøpe ting som må fikses eller klær osv til barna. Han tjener fem ganger mer enn meg. Men siden det var meg som dro hardt ut kabelen så spurte jeg om jeg skulle erstatte den. Faren er ganske negativ på meg og han vil ha minst mulig med meg å gjøre, men prøvde nå å spørre han om kabelen på Sms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...