Gå til innhold

Mistenker at nabo er pedofilidømt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Først vil jeg bare understreke at jeg IKKE er ute etter å henge ut denne mannen på noen måte. Det handler om at jeg har barn og er bekymret..

Vi bor i et nabolag hvor alle kjenner alle, et godt miljø vil jeg si.

For en stund siden flyttet det en mann hit som bor noen hus bortenfor oss, han er ganske innadvendt med en litt merkelig oppførsel. Han virker som et barn i en voksen kropp kan du si.

Det hele begynte med at en venninne og nabo fortalte meg at hennes 2 barn hadde omgått og vært på besøk hos en gutt mora aldri hadde hørt om. De hadde vært på besøk hos han og spilt fotball. Hun tenkte ikke noe mer over det, før de en dag møtte på denne naboen i bil hvorpå ene ungen hennes pekte og sa at der var *navn*. Denne "gutten" de hadde lekt med var altså den godt voksne nye naboen.

2 ganger etter at han flyttet hit har hans post havnet i min postkasse, begge gangene et brev fra nav. Venninna mi er nok mer bekymret enn meg, og har gitt barna forbud mot å være hos denne mannen. Hun har også prøvd å finne ut mer om han, googlet navnet hans uten å finne noen ting som helst. Vi har snakket mye om dette, og jeg er engstelig siden jeg har 2 små selv. Men jeg har også fortalt henne at hun nok sikkert overreagerer, selv om jeg innerst inne har hatt en dårlig følelse selv.

Ingen av oss voksne har fått noe særlig kontakt med ham, han virker lite intr i å bli kjent, derimot barna i nabolaget hilser han på med stor iver.

En kamerat av meg er politi og han sier det ikke er uvanlig at pedofilidømte etter endt soning blir flyttet til ny by, med nytt navn/identitet for en ny start med blanke ark. Føler jeg er i ferd med å bli sprø, er jo helt forferdelig å mistenke noen for noe sånt:( Men nå som ungene mine har sommerferie er jeg bare enda mer bekymret for hvor de er og hvem de er med når de er ute og leker. Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: 2933b...741

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett litt mindre på CSI.

Anonymous poster hash: db228...d3a

• Liker 38
Gjest Violetta
Skrevet

Hva har brevene fra nav med saken å gjøre? Har du i det hele tatt noen grunn til å mistenke ham for noe? Ingenting av det du skriver får noen bjelle til å ringe hos meg.

• Liker 28
Skrevet

Du får be ungene om å holde seg unna, er ikke noe mer du kan gjøre...

AnonymBruker
Skrevet

Hva har brevene fra nav med saken å gjøre? Har du i det hele tatt noen grunn til å mistenke ham for noe? Ingenting av det du skriver får noen bjelle til å ringe hos meg.

Er det ikke litt rart at han leker med gutter uten at han kjenner foreldrene deres eller har hatt noe med dem å gjøre?

Anonymous poster hash: ef18b...790

• Liker 2
Skrevet

Etter det du kan fortelle, så får det meg til å tenke at kanskje han har en hjerneskade? At han er en gutt i en mannekropp?? Men at han er oppegående nok til å bo alene?

• Liker 25
Skrevet

Jeg ser absolutt ingenting som er grunnlag for å mistenke noen for pedofili i dette innlegget... Jeg vokste opp med nabo som både hilste, snakket med og syntes det var storstas med oss barna i nabolaget, uten at noen av de var pedofile av den grunn ;)

Kan også være viktig å skille legningen pedofil fra pedofil overgriper.

• Liker 9
Skrevet

Etter det du kan fortelle, så får det meg til å tenke at kanskje han har en hjerneskade? At han er en gutt i en mannekropp?? Men at han er oppegående nok til å bo alene?

Det høres absolutt sånn ut for meg.

Har ikke hørt noe om at pedofile overgripere generelt unngår å forholde seg til voksne mennesker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han virker som en litt rar, men harmløs fyr, ut fra det du beskriver. At han får brev fra NAV er jo ikke noe å reagere på i det hele tatt, og om han først var en dømt pedofil overgriper hadde han jo gjort alt han kunne for å virke normal overfor dere voksne i nabolaget. Når han er mer opptatt av barna og ikke etablerer noe vanlig forhold til de voksne har det neppe falt ham inn at han kan mistenkes for dette. Overgrepsdømte ville selvsagt forsøkt å fremstå som alt annet enn overgrepsdømte for ikke å bli han skumle i nabolaget.

Skal jeg gjette tenker jeg han bare er en ganske enkel fyr og derfor virker merkelig. At han skulle være en dømt pedofil overgriper virker helt borti natta.

Anonymous poster hash: c999f...4b0
  • Liker 12
Skrevet

At han får brev fra NAV gjør ham ikke til overgriper. Det var en enormt fordømmende antagelse.

At han kommer bedre overens med barn enn voksne, kan bety at han er veldig umoden og har manglende sosial kompetanse. Men det trenger slett ikke å bety pedofili.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Først vil jeg bare understreke at jeg IKKE er ute etter å henge ut denne mannen på noen måte. Det handler om at jeg har barn og er bekymret..

For en stund siden flyttet det en mann hit som bor noen hus bortenfor oss, han er ganske innadvendt med en litt merkelig oppførsel. Han virker som et barn i en voksen kropp kan du si.

Det hele begynte med at en venninne og nabo fortalte meg at hennes 2 barn hadde omgått og vært på besøk hos en gutt mora aldri hadde hørt om. De hadde vært på besøk hos han og spilt fotball. Hun tenkte ikke noe mer over det, før de en dag møtte på denne naboen i bil hvorpå ene ungen hennes pekte og sa at der var *navn*. Denne "gutten" de hadde lekt med var altså den godt voksne nye naboen.

2 ganger etter at han flyttet hit har hans post havnet i min postkasse, begge gangene et brev fra nav. Venninna mi er nok mer bekymret enn meg, og har gitt barna forbud mot å være hos denne mannen. Hun har også prøvd å finne ut mer om han, googlet navnet hans uten å finne noen ting som helst. Vi har snakket mye om dette, og jeg er engstelig siden jeg har 2 små selv. Men jeg har også fortalt henne at hun nok sikkert overreagerer, selv om jeg innerst inne har hatt en dårlig følelse selv.

Ingen av oss voksne har fått noe særlig kontakt med ham, han virker lite intr i å bli kjent, derimot barna i nabolaget hilser han på med stor iver.

En kamerat av meg er politi og han sier det ikke er uvanlig at pedofilidømte etter endt soning blir flyttet til ny by, med nytt navn/identitet for en ny start med blanke ark. Føler jeg er i ferd med å bli sprø, er jo helt forferdelig å mistenke noen for noe sånt:( Men nå som ungene mine har sommerferie er jeg bare enda mer bekymret for hvor de er og hvem de er med når de er ute og leker. Hva ville dere ha gjort?

Jeg ser absolutt ingen ting i det du skriver som får meg til å mistenke at denne mannen er pedofil. Prøv å bli kjent med han da vel? Kanskje han merker deres skepsis til han og derfor er unnvikende? Et brev fra nav er da virkelig ingen bevis for at mannen er pedofil?! Invitert han på kaffe for å ønske ham velkommen i nabolaget, da finner dere fort ut mer om denne mannen. Jeg har vært borti mange mennesker gjennom mitt yrke og er det en ting jeg har lært er det å ikke dømme noen kun basert på hva jeg tror eller hva andre har fortalt! Skjerpings!

Anonymous poster hash: b056e...623

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første går det ikke an å bli dømt for pedofili, da det ikke er ulovlig å være pedofil. Det er derimot forbudt å begå overgrep mot barn, men ikke alle pedofile driver med slikt og ikke alle som er dømt for seksuelle overgrep mot barn er pedofile.

Jeg synes ikke at ungene skal være hos en voksen mann på besøk uten at dette er avtalt med foreldrene, men bortsett fra det ser jeg ingenting som er galt i dette innlegget.

Anonymous poster hash: f2cb6...3ac
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Alle som får brev fra NAV er helt sikkert pedofile.....

Anonymous poster hash: 92957...3e0

• Liker 10
Skrevet

Denne politi kameraten din er vel sikkert også klar over at det ikke er så rent sjeldent at "ikke-pedofile" folk også flytter til nye byer og den slags? NAVbrev eller ei.....

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor mistenker du at han er pedofilidømt? Fordi han har flyttet og får brev fra Nav? Unger inviterer seg gjerne hjem til folk de hører har spennende ting å holde på med, som spill osv, så det er ikke akkurat mistenkelig at de har vært innom denne fyren. Det er heller ikke så rart at også voksne kan ha glede av å omgåes barn, mer enn andre voksne også, fordi barn ikke er så proppfulle av fordommer som enkelte voksne kan være.

Hva jeg ville gjort? Jeg vil alltid ha navnet på mennesker barna mine tilbringer tid med, og skulle de tatt turen til en ukjent voksen mann hadde jeg rett og slett blitt med for å finne ut hvem vedkommende var og hva de gjorde sammen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En litt innadvendt mann som får brev fra NAV og gidder å sparke fotball med gutter? Ja, må jo være pedofildømt av den grunn...

Hadde du reagert om det var en dame som hadde gjort dette? Vært litt innadvent men hyggelig mot barna, og fått brev fra NAV?

Ikke rart jeg fikk en haug med barnehageansatte etter meg fordi jeg tok bilder av noen blomster i en park som tilfeldigvis var noen barn i også når terskelen for å mistenke noen for dette er så lav. Jeg er sikkert pedofil jeg også. :rolleyes:

Anonymous poster hash: a7642...078
  • Liker 7
Skrevet

Høres ut som at dere bedriver "heksejakt" TS...Vær varsom med å sette ut slike rykter om folk, du ødelegger livet til en uskyldig mann om ryktet setter seg fast.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at slike menn skal få en ny start.

Anonymous poster hash: 57e53...5b1

• Liker 1
Skrevet

Er han litt "enkel" kan det være at han rett og slett er mer seg selv blandt unger? Kanskje han har vært mye mobbet før, og det er derfor han er innadvent?

Vær forsiktig og ikke paranoid. Dere kan få være ute i hagen til XXX, men ikke gå inn i huset før jeg har fått hilst skikkelig på ham"

• Liker 2
Skrevet

Du får følge med på ungen din da. Og ikke la de gå hjem med fremmede. når det er sagt tror jeg neppe du kan se på mennesker hvem som er overgripere eller ikke. Slike gjør alt for å ikke stikke seg ut i mengden.

Eks er seriemordere med dobbeltliv.

En så "gjennomsiktig" fyr som det tror jeg neppe du skal være så redd for.

Men alle har da uansett en plikt til å følge med på hva ungene deres gjør, og hvem de er sammen med.

Overgrep kan skje hvor som helst, og med hvem som helst. Gjerne der du minst aner det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...