AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har en venninne som alltid har trodd at hun er godt over gjennomsnittet pen. De aller fleste ville nok sagt at hun ikke er spesielt pen - om man skal ta hensyn til allment erkjente standarder. Jeg overhørte en fyr omtale henne som «mopsen» en gang, og selv om det var slemt sagt av ham ser jeg på en måte hva han mener - hun ser litt ut som en mops i ansiktet. Om jeg skal være brutalt ærlig. Jeg tror overvurderingen av eget utseende kan stamme fra moren. De er en ganske snobbete familie, og moren har alltid kledd og dollet henne opp med flotte klær og luksuriøs hår og makeup. Moren er typisk forfengelig, men har samme mopsansikt. Tror de begge mener at de er veldig vakre kvinner, og moren har liksom alltid fortalt min venninne at andre lett føler seg truet av dem, at det også har baksider å være så pen, etc. Da hun gikk på skolen var hun også i en jentekrets som alle kledde seg i siste mote og peppet hverandre veldig opp og så på seg selv som skolens babes, og den holdningen bærer hun med seg ennå. Min venninne er nå i midten av tjueåra, og denne illusjonen om penhet forfølger henne. Hun har en litt ovenfra-og-ned-holdning, og bruker mye tid på profilbilder på facebook og instagram, hvor jeg vet at hun både redigerer og poserer. Når det kommer til menn, er hun kun interessert i de aller kjekkeste som i tillegg er mest suksessrike og populære blant kvinner. Gang på gang går hun i fella og innleder sexforhold med dem, for så ikke å skjønne at de ikke vil noe mer. Hun ser ikke at den type menn selvsagt kan velge på øverste hylle når det gjelder utseende på kjærester, og at hun stiller svakt der.. Jeg har ikke noe problem med penhet i seg selv. Unner andre å være pene, og har flere venner som virkelig er det. Men vennskapet mitt med denne venninnen bærer preg av at hun lever under en illusjon. I alle mulige samtaler skal hun komme inn på at den og den synes hun er så flott, at den og den virker som de føler seg truet av henne.. Hun sier det liksom tilfeldig og ikke skrytete, men det fremstår jo veldig rart. Flere av mine andre venner som jeg har introdusert for henne har forsiktig sagt at de synes det er litt merkelig.. I tillegg så er det alle disse gutteproblemene, som jeg må høre på, når fakta er at hun sikter altfor høyt utseendemessig! Hva skal man gjøre med sånne venner?? Noen som kjenner noen lignende? Anonymous poster hash: b4a0a...7a6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juni 2014 Hva skal man gjøre med sånne venner som deg, lurer nå jeg på. Trenger iallefall ikke fiender, det er sikkert...Anonymous poster hash: d1732...dd2 55
Testosteron Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Det bør ikke være et problem for deg at hun synes hun er penere enn hva du syns om henne. 15
NovaFlare Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Så bra for henne! Hvorfor skal du eller noen andre diktere hva skjønnhet er? Og hvem har egentlig rett? Som du sier, hun virker ikke skrytete, og da er det jo en helt ærlig sak at hun føler seg pen. Hun synes da sikkert ikke at du er så pen heller, siden dere opplagt har ulik smak. Og siden hun tydeligvis får gutter på kroken (uten nødvendigvis å beholde dem), så er det nok sikkert mange som finner henne attraktiv. 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Enten troller du ellers er du en rotten venninne. Mops? Hvordan kan du snakke slik om en venninne? Drit i hva hun kler seg i, hvem hun ligger med og hva hun tror om seg selv, du har uansett ikke noe med det. Jobb heller med din egen personlighet. Anonymous poster hash: b3afd...b7b 15
torias Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Kansje hun har en skjønnhet du ikke ser? Skjønnhet er subjektivt. Det virker forøvrig som det er du med et problem, ikke henne 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Bilde/fb-link? Anonymous poster hash: afa26...af1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Hva er problemet, da? Hun sikter på menn i en høyere liga utseendemessig enn hun selv tilhører. Greit det. Enten får hun seg en kjekk mann, eller så innser hun at hun skal nedjustere ambisjonene. Det er jo ikke noe som går utover deg. Hun har det antagelig fint, så får du jatte litt med om gutteproblemer slik vi er noen milliarder andre som gjør. Hun skader ingen og trives antagelig brukbart slik det er nå. Ingen grunn til å knuse illusjonen. Anonymous poster hash: ac459...d59 9
lille_fiol Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Tror ikke jeg ville sagt noe som helst, da man ikke kan unngå å såre henne her. Hun vil nok lære det til slutt at hun ikke er verdens navle? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Hva er mops? Anonymous poster hash: 171fb...ba6
lille_fiol Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Hva er mops? Anonymous poster hash: 171fb...ba6 En søt liten rynkete hund google it
AnonymBruker 42 Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 Hey!!!! Mopser er da dø-søte og fine de!!! Whats wrong with you buddy?! Til spørsmålet ditt "Hva skal man gjøre med sånne venner??", vanlige "venneting " selvfølgelig... En av de tingene er å ikke baksnakke og sånt da.... 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Hva er mops?Anonymous poster hash: 171fb...ba6 En sånn liten hund som ser ut som den har løpt inn i en vegg. Ansiktet er på en måte litt trykka inn...Anonymous poster hash: b3afd...b7b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 TS: Hva med å si direkte til henne at hun sikter for høyt utseendemessig? Anonymous poster hash: afa26...af1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #17 Skrevet 15. juni 2014 Det skal du bare Hoppe og driiite i!! Du har ikke en eneste prosent med det å gjøre! Hun er voksen og kan avgjøre selv hvordan hun skal møte livet. Anonymous poster hash: b1cbc...0d7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #18 Skrevet 15. juni 2014 Hva skal man gjøre med sånne venner?? Noen som kjenner noen lignende? Anonymous poster hash: b4a0a...7a6 Droppe dem, så de kan få seg noen snillere (eller uslemmere) venner. Anonymous poster hash: 6c4ed...e67 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #19 Skrevet 15. juni 2014 Hva skal man gjøre med sånne venner som deg, lurer nå jeg på. Trenger iallefall ikke fiender, det er sikkert...Anonymous poster hash: d1732...dd2 Jeg tror egentlig jeg er en grei venninne for henne. Disse tankene er noe jeg holder helt for meg selv, unntatt i dag når jeg skriver her anonymt. Jeg er glad i henne, og unner henne alt godt. Problemet er at hun lever under en illusjon som hun bygger mye av sin identitet rundt. Jeg synes det virker usunt, og en del folk reagerer på dette. Hun er en veldig hyggelig jente på mange måter, og det er dumt når dette ødelegger for hvordan hun blir oppfattet. Det bør ikke være et problem for deg at hun synes hun er penere enn hva du syns om henne. Nja, men samtidig så sitter jeg ofte og føler meg litt falsk når jeg snakker med henne. Ofte har hele samtalen som premiss at hun er en superattraktiv kvinne, når det ikke er slik folk flest ser på henne. Jeg føler jeg sitter og jatter med og egentlig bare bidrar til at hun tror hun er truende vakker. For ikke å snakke om at hun alltid er såret og skuffet over en eller annen megahunk som er en "drittsekk" fordi han ikke ringer henne. Det er jo ikke kjekt for henne.. TS Anonymous poster hash: b4a0a...7a6 7
lille_fiol Skrevet 15. juni 2014 #20 Skrevet 15. juni 2014 TS: Hva med å si direkte til henne at hun sikter for høyt utseendemessig? Anonymous poster hash: afa26...af1 for så å si...PS: du ligner en mops
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå