AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Er det bare meg, eller blir jeg veldig fort knyttet til gutten dersom jeg har sex med han flere ganger? Jeg blir så fort følelsesmessig knyttet til en person bare ved å ha sex noen ganger. Det er så utrolig unødvendig og vanskelig. Og det selvom jeg vet han ikke er min type... Flere enn meg som har det sånn? Noen tips til hvordan ikke knytte seg så fort? veldig destruktivt i lengden.. Anonymous poster hash: 473bc...705
Sapientia Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har ikke sex med noen jeg ikke har følelser for først, og ser på som potensielle langtidspartnere. Problem solved ellers har jeg ingen kloke ord å komme med, da det er en ukjent verden for meg. 7
Gjest Riskjeks Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har ikke sex med noen jeg ikke har følelser for først, og ser på som potensielle langtidspartnere. Problem solved ellers har jeg ingen kloke ord å komme med, da det er en ukjent verden for meg. Samme her.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Ja, det er sant. Men jeg har jo mine behov også, og vil jo bare ha det gøy uten å nødvendigvis finne en kjæreste… blir liksom litt kjipt å ikke kunne ha sex før jeg får meg en kjæreste bare fordi jeg knytter meg så fort. Lurer på hvordan gutter klarer å skille sex og følelser så bra. TS Anonymous poster hash: 473bc...705 1
LilleLilla Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Ja, det er sant. Men jeg har jo mine behov også, og vil jo bare ha det gøy uten å nødvendigvis finne en kjæreste… blir liksom litt kjipt å ikke kunne ha sex før jeg får meg en kjæreste bare fordi jeg knytter meg så fort. Lurer på hvordan gutter klarer å skille sex og følelser så bra. TS Anonymous poster hash: 473bc...705 Du får trøste deg med at ikke alle gutter er særlig flinke. Det er bare mange av de som er flinkere enn de fleste av oss jenter. Så det der går nok begge veier 2
rosadilla Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Eventuelt ikke ha sex med de så mange ganger
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Ja, det er sant. Men jeg har jo mine behov også, og vil jo bare ha det gøy uten å nødvendigvis finne en kjæreste… blir liksom litt kjipt å ikke kunne ha sex før jeg får meg en kjæreste bare fordi jeg knytter meg så fort. Lurer på hvordan gutter klarer å skille sex og følelser så bra. TS Anonymous poster hash: 473bc...705 Du kan jo snu det, og tenke at det er kjipt å ha sex med en masse menn du ikke er kjæreste med? Jeg har aldri hatt sex med en jeg ikke har vært kjæreste med, og jeg er ikke den eneste. Jeg går heller 2 år uten sex enn å ha meg med noen som bare ser på meg som billig moro. 2
lillbilly Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Er det bare meg, eller blir jeg veldig fort knyttet til gutten dersom jeg har sex med han flere ganger? Jeg blir så fort følelsesmessig knyttet til en person bare ved å ha sex noen ganger. Det er så utrolig unødvendig og vanskelig. Og det selvom jeg vet han ikke er min type... Flere enn meg som har det sånn? Noen tips til hvordan ikke knytte seg så fort? veldig destruktivt i lengden.. Anonymous poster hash: 473bc...705 Når vi damer har sex så skiller vi ut et stoff i hjernen, oksytocin, som gjør at vi binder oss følelsesmessig til den personen. Det er ingenting ( som jeg vet om ) du kan gjøre for å hindre dette. Det er urinstinkt som går på det å skape en trygg relasjon å oppdra barn i. Menn har ikke samme funksjonen og skiller derfor instinktivt lettere på det sex og kjærlighet, siden det ikke har vært mannens oppgave å sørge for "hus og hjem" Jeg snakker ikke nå om "50 tallet" men urinstinkt! Du kan motvirke det ved å være bevisst på hva som skjer eller forsøke å ha sex bare med de du anser som kjærestemateriale. Selv har jeg veldig lett for å skille ut oksytocin og har derfor for det meste sluttet å ha ons. Skjer en gang hvert jubelår, men det er ikke nok til å trigge hjernen 2
Gjest brutal_mann Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Etter mange år uten sex kan jeg si at jeg er glad for mitt valg. Det er mye lettere å bare la være. Hvis en ikke er skråsikker på at motparten fortjener å ha sex med en så er det like så greit å stå over. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Helt normalt å knytte seg til den man har sex med. Og ha sex med den man knytter seg til. La bare være å prøve å tvinge frem et skille mellom sex og følelser. Du risikerer bare å tukle med de fine båndene du tross alt heldigvis har her enda.Anonymous poster hash: 5ec8f...a42 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Helt normalt å knytte seg til den man har sex med. Og ha sex med den man knytter seg til. La bare være å prøve å tvinge frem et skille mellom sex og følelser. Du risikerer bare å tukle med de fine båndene du tross alt heldigvis har her enda.Anonymous poster hash: 5ec8f...a42
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Når vi damer har sex så skiller vi ut et stoff i hjernen, oksytocin, som gjør at vi binder oss følelsesmessig til den personen. Det er ingenting ( som jeg vet om ) du kan gjøre for å hindre dette. Det er urinstinkt som går på det å skape en trygg relasjon å oppdra barn i. Menn har ikke samme funksjonen og skiller derfor instinktivt lettere på det sex og kjærlighet, siden det ikke har vært mannens oppgave å sørge for "hus og hjem" Jeg snakker ikke nå om "50 tallet" men urinstinkt! Du kan motvirke det ved å være bevisst på hva som skjer eller forsøke å ha sex bare med de du anser som kjærestemateriale. Selv har jeg veldig lett for å skille ut oksytocin og har derfor for det meste sluttet å ha ons. Skjer en gang hvert jubelår, men det er ikke nok til å trigge hjernen Først mitt råd, ikke ha sex med menn du ikke er sammen med. Du kan fint fikse behovene dine selv. Jeg knytter meg lett og har ikke hatt ons på årevis. Til deg over: teit spørsmål kanskje, men kan man skille ut dette stoffet ved å tenke på noen hver gang man onanerer? Da mener jeg hver gang over måneder... og ja samme personen selvsagt. Som man i tillegg har en god tone med, men ikke møtt? Anonymous poster hash: 30f4d...174
lillbilly Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Først mitt råd, ikke ha sex med menn du ikke er sammen med. Du kan fint fikse behovene dine selv. Jeg knytter meg lett og har ikke hatt ons på årevis. Til deg over: teit spørsmål kanskje, men kan man skille ut dette stoffet ved å tenke på noen hver gang man onanerer? Da mener jeg hver gang over måneder... og ja samme personen selvsagt. Som man i tillegg har en god tone med, men ikke møtt? Anonymous poster hash: 30f4d...174 Vet du, det aner jeg ikke. Men jeg blir ikke veldig forundret om man kan det. Om du tenker veldig hardt på den personen så er h*n jo på en måte med deg i sexen.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Vet du, det aner jeg ikke. Men jeg blir ikke veldig forundret om man kan det. Om du tenker veldig hardt på den personen så er h*n jo på en måte med deg i sexen. Ok. Jeg synes å ha hørt det at om man onanerer til en person man har følelser for, men ikke har hatt sex med så blir følelsene sterkere og man knytter seg. Det føles sånn iallefall Anonymous poster hash: 30f4d...174 2
Gjest Leo Nardo Skrevet 17. juni 2014 #16 Skrevet 17. juni 2014 Jeg hadde det sånn tidligere, men ikke nå lenger. Har hørt at kvinner i større grad opplever dette en menn. Men er det en jente jeg faktisk liker virkelig godt, så vil det utvilsomt gjøre meg enda mer knyttet og forelsket. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #17 Skrevet 17. juni 2014 Er det bare meg, eller blir jeg veldig fort knyttet til gutten dersom jeg har sex med han flere ganger? Jeg blir så fort følelsesmessig knyttet til en person bare ved å ha sex noen ganger. Det er så utrolig unødvendig og vanskelig. Og det selvom jeg vet han ikke er min type... Flere enn meg som har det sånn? Noen tips til hvordan ikke knytte seg så fort? veldig destruktivt i lengden.. Anonymous poster hash: 473bc...705 Hva legger du egentlig i "knyttet til"? Og er dette gutter du dater, eller gutter du har forsøkt å kun ha som elskervenner? Hvis det er det første tilfellet, så burde du kanskje vente litt lengre med å ha sex med dem dersom det plager deg å få følelser tidlig og du vet at du er slik lagd at det raskt kan skje? Og hvis det siste er tilfellet, så burde du kanskje innse at den typen relasjon ikke helt er noe for deg? Selv om jeg tror de færreste forelsker seg av sex alene, så skal jeg være enig i at litt følelser nok ofte kan oppstå over tid hos enten den ene eller begge. Men gjør det egentlig så mye...? Så lenge det ikke er snakk om sterk forelskelse, så kan det da bare være deilig å kjenne litt på følelsen av å være fascinert, like noen veldig godt og ha sommerfugler i magen . Men dette forutsetter naturligvis at du kjenner deg selv godt nok til å vite at du klarer å bare nyte disse følelsene her og nå i tillegg til sexen, og at du ikke av den grunn begynner å fable om en mulig fremtid sammen når du vet det er en dårlig ide. Og i ditt tilfelle så høres det vel ut som om det nettopp er det som ofte skjer for din del...? Anonymous poster hash: d4126...747 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #18 Skrevet 17. juni 2014 Oxytocin Både kvinner og menn produserer til opplysning noe oxytocin etter både kyssing, berøring og orgasme. Anonymous poster hash: d4126...747
Mrs Smith Skrevet 17. juni 2014 #19 Skrevet 17. juni 2014 Både kvinner og menn produserer til opplysning noe oxytocin etter både kyssing, berøring og orgasme. Anonymous poster hash: d4126...747 men hvis mannen spruter sperm inn i vagina på en kvinne får hun store doser av det.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #20 Skrevet 17. juni 2014 men hvis mannen spruter sperm inn i vagina på en kvinne får hun store doser av det. Ja, begge gjør det, og kvinner nok i enda større grad enn menn. Med andre ord; kondom er visst nyttig på flere måter . Anonymous poster hash: d4126...747 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå