Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For snart 6 uker siden fikk jeg hull i ørene. Jeg byttet øredobber etter 5 og en halv uke (fikk beskjed om 6 uker, men ville ikke vente mer da alt så fint ut). Jeg renset først med pyrisept, men gikk over til sterilt saltvann og da sluttet det å komme væske og gørr ut og hullene ble helt fine.

Jeg byttet de til øredobber av plast (helt nikkelfritt) fra Glitter på torsdag. Det gikk helt fint å bytte de og var ikke noe vondt eller noe. Dagen etterpå hadde jeg kjøpt et par med sølvøredobber fra CMYK til å sove med siden perledobbene er så store, og det gikk fint å sove med de jeg hadde kjøpt. Men idag var det ene øret litt ømt (er enda ømt), og det kom litt blod når jeg skulle skifte. Er det betennelse? Er det normalt? Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 1e298...4bb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler kun ekte sølv fra sølvsmed i de "vanlige" hulla mine, i hullene som er i brusk så tåler jeg kun ekte gull fra gullsmed. Jeg kan bruke falske smykker men maks f.eks en kveld. Når jeg bruker falske lenge så blir det veldig vondt og hovent, kan også blø. Har hatt betennelser og da har det vært likt men i tillegg har det væsket mye. De øredobbene du brukte er av rent sølv? Kan være at det er en begynnende betennelse, fordi du kanskje var litt uforsiktig med rensingen når du byttet uten at du merket det. Renset du øredobbene fra CMYK før du satte de i? Vasket hendene dine først? Er viktig å være nøye med hygiene de første månedene :) For meg har det alltid vært viktig i nesten ett helt år, nå trenger jeg ikke å rense så ofte.

Anonymous poster hash: db938...db9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler kun ekte sølv fra sølvsmed i de "vanlige" hulla mine, i hullene som er i brusk så tåler jeg kun ekte gull fra gullsmed. Jeg kan bruke falske smykker men maks f.eks en kveld. Når jeg bruker falske lenge så blir det veldig vondt og hovent, kan også blø. Har hatt betennelser og da har det vært likt men i tillegg har det væsket mye. De øredobbene du brukte er av rent sølv? Kan være at det er en begynnende betennelse, fordi du kanskje var litt uforsiktig med rensingen når du byttet uten at du merket det. Renset du øredobbene fra CMYK før du satte de i? Vasket hendene dine først? Er viktig å være nøye med hygiene de første månedene :) For meg har det alltid vært viktig i nesten ett helt år, nå trenger jeg ikke å rense så ofte.

Husker faktisk ikke om jeg vasket hendene, men jeg tror det. Og ja, jeg renser alltid øredobbene med saltvann før jeg tar de i :) Vil virkelig ikke at det skal bli betennelse, så hva skal jeg gjøre? Sove med de fra Glitter til morgen, og kjøpe noen som er helt nikkelfrie fra de til å sove med? Tror da ikke jeg reagerer på de, er plast og er helt nikkelfritt som sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på plast og. Kan du ikke putte i de du hadde i aller først? Om det er betennelse så rens morgen og kveld, og vask hendene først ;) Lufttørk også hullene etter rensing i 5-10 min, ikke lenge fordi det gror fort om hullene er så nye og såre. Jeg spilte håndball når jeg tok et par hull og måtte ta ut smykkene under kamp, sleit med å få de inn da. Ikke særlig gjennomtenkt :P Jeg vill begynt med rensing fra i morgen om du ikke er bedre i morgen tidlig, så om det er en betennelse så blir det kanskje ikke verre. Jeg har reddet alle mine hull når jeg har fått betennelse bortsett fra det jeg hadde i navelen, for der grodde smykket ut. Eneste plassen jeg ikke har hatt betennelse var i tunga.

Skrevet

Jeg reagerer på plast og. Kan du ikke putte i de du hadde i aller først? Om det er betennelse så rens morgen og kveld, og vask hendene først ;) Lufttørk også hullene etter rensing i 5-10 min, ikke lenge fordi det gror fort om hullene er så nye og såre.

Helt korrekt måte å rense på. Hygiene og rensing er det aller viktigste!

Jeg har skikkelig nikkelallergi, men Glitter sine ting tåler jeg. Vil du være helt trygg, bruk gull eller titanium.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...