Kelsey Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Hvis du skulle kjøpe deg en bolig, ville det at det var inngang til badet fra kjøkkenet vært negativt for deg? Vi har en leilighet som vi skal pusse opp som har nettopp det. Vi kan flytte døra, men det vil koste oss endel, og jeg lurer på om det er verdt kostnaden. Vi ser bare for oss å bo i leiligheten i noen år, så det er viktig for oss at den er salgbar også.
Grønt blad Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Ja, jeg ville nok sett på det som negativt. 3
strawberry Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Ville sett på det om negativt ja. Men det spørs jo veldig på leiligheten ellers også, samt andre leiligheter i nærheten. 2
sofie777 Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Hvis badet fungerer som vaskerom, vil det for meg være positivt, for da kan man henge opp litt tøy i pauser i matlagingen uten å måtte løpe rundt hele huset. En annen fordel er hvis man har litt større barn (3-4+) som kan være et par sekunder alene i badekar. Da kan man ha døren åpen til kjøkkenet og ha kontroll på barna samtidig som man lager mat osv. Jeg har vokst opp i en sånn leilighet og synes det var greit, men så også at venner i tilsvarende leiligheter hadde blendet av døren. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Jeg synes det er negativt, etter å ha bodd i leilighet med en sånn løsning i flere år. Antar det kanskje også er en eldre bolig hvor det ikke var bad opprinnelig? Når det er sagt var det ikke noe problem å få solgt nevnte leilighet likevel.Anonymous poster hash: 66d9f...f59
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Jeg synes det er negativt, men ikke så negativt at jeg ville latt være å kjøpe en leilighet som var perfekt bortsett fra det. Anonymous poster hash: f5e52...fa7
Puny Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Det er selvfølgelig ikke positivt, men det er ikke sikkert det er verd pengene å flytte døren for det... Hvor masse penger er det snakk om da???
sofie777 Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Ah, kom på at kanskje problemet var at den ENESTE døren til badet var gjennom kjøkkenet og da er selvfølgelig problemstillingen en annen. Vi hadde gjennomgang til soverommene på andre siden av badet, derfor synes jeg det var greit.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Det kommer an på planløsningen forøvrig. Føles det som en omvei fra soverom og stue ville det nok trekke ned. Anonymous poster hash: 1c6c0...b28
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Utrolig uparktisk. Anonymous poster hash: a418b...d8e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Trodde ikke det var lov engang jeg... Er i hvertfall ikke det i nye hus/leiligheter. Og hvis toalettet er i samme rom så ser jeg for meg at det i perioder kan bli litt annet enn matlukt på det kjøkkenet også... Ikke akkurat appetittvekkende...Anonymous poster hash: 1c92a...fa5 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 Trodde ikke det var lov engang jeg... Er i hvertfall ikke det i nye hus/leiligheter. Og hvis toalettet er i samme rom så ser jeg for meg at det i perioder kan bli litt annet enn matlukt på det kjøkkenet også... Ikke akkurat appetittvekkende...Anonymous poster hash: 1c92a...fa5 Hvorfor skulle det ikke være lov? Selv i nybygg kan vel det forekomme, så lenge leiligheten tilfredsstiller krav til universell utforming... Men upraktisk, ja. Og ikke særlig apetittelig... Eneste plassering av badet som er enda verre er når man må gjennom noens soverom for å komme på badet. Anonymous poster hash: a418b...d8e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Vi har en leilighet bygget i 1991 og da var det ihvertfall lovpålagt med et rom mellom kjøkken og bad. Vi stusset nemlig på romløsningen da vi kjøpte og fikk opplyst at det var slik pga lover og regler (på byggetidspunkt). Mulig reglene var anderledels før/etter.. Anonymous poster hash: 5b31a...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå