AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Hei, jeg er ei jente på 20 år som har en lillebror på 17. Han drikker nesten hver eneste helg, og har også sett han ranglende ute i byen med vennene sine, pluss sett han har vært med på noen videoer jeg har fått sett på snapchat. Jeg hat sagt i fra til mamma når jeg har sett han har drukket (har ikke sagt noe når jeg ikke har sett noe) Og nå er han skikkelig sur på meg fordi jeg har "sladret" som han sier. Det er noe jeg ikke bryr meg om i det hele tatt, han er ikke gammel nok, han vil forstå når han blir eldre. Hva synes dere om det? Hadde dere sagt i fra til foreldrene, eller hadde dere latt vær fordi han er 17 og "nesten gammel nok" ?Anonymous poster hash: 97cb0...92d
happiest Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Jeg synes det var ganske teit av deg å sladre! Drakk ikek du selv når du var 17? Eller vil du sladre på ahn fordi du kanskje var "ordenlig" og ikke begynte å drikke før du var 18? Så å si alle, eller de fleste har drukket alkohol før de er 17. Og dersom han har venner som er 18, så er det jo veldig vanlig å drikke sammen med de. Man er ikke mer moden bare frordi man fyller 18. La han få ha det gøy uten å blande deg bort i hans liv! Han velger selv å drikke. Og nei, jeg tror ikke alle forstår at det var dumt når de blir eldre. Jeg tror heller de ser tilbake på det som en gøy ungdomstid! 23
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Jeg hadde ikke sagt noe. Der jeg er fra drikker alle når de går på vgs uansett, noe jeg selv også gjorde. Så nei, jeg ble ikke overasket over at søsteren min også begynte å drikke da hun gikk på vgs. Kjøpte ofte øl til henne. En gang kjøpte jeg sprit, men da fikk jeg dårlig samvittighet fordi hun ble skikkelig drita, hehe. Anonymous poster hash: 59ad3...f45
The Kitten Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Dette er ikke din sak, ts. Du er søsteren hans, ikke moren hans. 10
torias Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Der ødla du forholdet du har til broren din tror jeg, han kommer ikke til deg om han havner i problemer i hvertfall. 4
Krysanti Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har en søster som er like gammel, og som jeg vet drikker innimellom. Jeg har ikke sagt noe til foreldrene våre, men heller lagt vekt på at hun må være forsiktig og MÅ ringe meg med en gang hvis det er noe. Det gjør hun også, så jeg har tilliten hennes der. Men jeg skjønner deg TS, jeg synes det er et litt vanskelig ansvar å ha. Tenk om noe skulle skje og jeg visste, men ikke hadde sagt noe? 6
Gjest Riskjeks Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Hvis han drikker så mye som det høres ut som, ville jeg snakket med foreldrene deres. Hadde han drukket en øl en gang i blant hadde jeg ikke brydd meg, men dette handler om hans sikkerhet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Du bør si til ham at han skal være ansvarlig og at han skal si fra til søster om det er noe, og så skal du selvsagt ikke si noe til foreldrene dine. Nå er alle broer brent med tanke på at han skal se på deg som en trygg person å gå til med de tingene han ikke vil ta med foreldrene sine. Kult nok det. Jeg hadde ikke gjort det samme. Anonymous poster hash: 89362...faf 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Men jeg skjønner deg TS, jeg synes det er et litt vanskelig ansvar å ha. Tenk om noe skulle skje og jeg visste, men ikke hadde sagt noe? Hei. TS her. Som om jeg skulle sagt det selv!. Det er nettop det, jeg vet han drikker sterke saker, og har blitt veldig dårlig (det har han selv sagt til meg) og jeg er selvsagt redd for han, det er derfor jeg bryr meg. Alkohol er så mye mer enn bare øl og sprit, det er alt rundt også. Er redd for han fordi ham drikker så ofte, og det finnes flere alkoholikere i slekta. (Jeg drikker selv, men det er gjerne kun 1 gang hver tredje mnd)Anonymous poster hash: 97cb0...92d 1
Teeden Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Nei, han vil ikke forstå når han er eldre. Hva i all verden skulle være poenget med å utsette drikking til han blir myndig? Du må slutte å være så veslevoksen. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Du må jo gjerne si fra til foreldrene dine, TS; men det jeg mener er at du antagelig går i minus på dette. Nå må foreldrene dine handle mot en 17-åring som drikker med alt det ubehaget det innebærer, han er nødt til å bli sur, han kommer ikke til å bli avholdsmenneske de neste månedene og deres forhold blir langt dårligere i tillegg til at han mister storesøster som trygg havn hvis noe først går galt. Det er langt mer å tape enn å vinne her. De kan ikke akkurat låse ham inne, det eneste man oppnår er at han ikke kommer til deg lenger og at det blir et helvetes lurveleven i heimen. Det hadde selvsagt vært helt topp om han ikke drakk nå og bare hadde det kjempegøy uten, men det er ikke det som er alternativet her. Av de to alternativene man faktisk har når en 17-åring drikker synes det med å si fra til foreldre å føre til et langt kjipere situasjon for alle parter enn å holde kjeft ville gjort. Anonymous poster hash: 89362...faf
Chizue Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Jeg holdt på å gi lillebroren min ordentlig juling når han begynte å snuse Men jeg startet jo å røyke da jeg var 14-15år gammel, han sladret aldri til moren vårs - Når han var 17, hvorfor skulle jeg sladre til ho mor ,når jeg også dro å festet da jeg var på hans alder?
Gjest Coolaid Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 Han er ikke gammel nok. Han er heller ikke ansvarlig nok og er på god vei til et alkoholproblem. Det kan du fint si ifra om. Både til ham selv og familie.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Han er ikke gammel nok. Han er heller ikke ansvarlig nok og er på god vei til et alkoholproblem. Det kan du fint si ifra om. Både til ham selv og familie. Ts her! Godt noen er enig med meg, og faktisk ser alvoret i dette. Virker som mange her er mer opptatt av at han ikke skal bli sur på meg og at jeg skal være den "kule søstera" enn å faktisk se alvoret i saken! Lurer på hvor gammle mange av de over her er.. Hmmm.Anonymous poster hash: 97cb0...92d
Gjest Riskjeks Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 Nei, han vil ikke forstå når han er eldre. Hva i all verden skulle være poenget med å utsette drikking til han blir myndig? Du må slutte å være så veslevoksen. Det håper jeg virkelig han vil. Jeg vet om svært få over 25 som synes det er kult å gå på byen og drikke seg drita. Og de som synes det, er vel en egen rase, for å si det sånn... 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #17 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har alltid sagt at jeg fint kan kjøre til fester og jeg kan kjøpe for mine brødre om det skulle være. Eneste krav er 18 år. Anonymous poster hash: f5b1e...391
Teeden Skrevet 15. juni 2014 #18 Skrevet 15. juni 2014 (endret) Det håper jeg virkelig han vil. Jeg vet om svært få over 25 som synes det er kult å gå på byen og drikke seg drita. Og de som synes det, er vel en egen rase, for å si det sånn... Hva så? Jeg syns heller ikek det er kult å drikke seg full på byen, men det forandrer ikke på det faktum at jeg syntes det var morsomt da jeg var 16-20. Jeg vil fortsatt stille meg helt ufrostående til eldre mennesker som syntes det er greit å frata yngre mennesker erfaringer bare fordi man ser på dem i et litt annet lys i ettertid? Skal du også nekte en tenåring å ha en kjæreste fordi du og dine venninner ikke er sammen med ungdomskjærestene ders lenger? Endret 15. juni 2014 av Teeden
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #19 Skrevet 15. juni 2014 Det håper jeg virkelig han vil. Jeg vet om svært få over 25 som synes det er kult å gå på byen og drikke seg drita. Og de som synes det, er vel en egen rase, for å si det sånn... Gir denne kommentaren 10 poeng Anonymous poster hash: 97cb0...92d 1
HvittHus Skrevet 15. juni 2014 #20 Skrevet 15. juni 2014 Ta gjerne en alvorsprat med gutten, men ikke begynn å mas med at han ikke er gammel nok. Det er de som forsyner han med alkohol som gjør noe ulovlig, derimot er det ingen aldersgrense for å drikke alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå