Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er i et forhold med en fyr som har vart i to og et halvt år nå. Det siste året har han har vært i militæret, som har vært en berg- og dalbane av følelser for min del. Det var ikke hans valg å dra inn dit og følelsene hans var nok også et like stort surr. Tingen er at jeg skal flytte til utlandet om ett år, og han skal flytte til en annen by i Norge, og vi blir begge borte i minst fire år. Det første året vårt var turbulent, han avviste meg ofte og jeg var desperat etter bekreftelse. Det endte med at vi gjorde det slutt, men han virket så lei seg etter bruddet at vi ble kjærester igjen. Det var et fint år etter det og jeg følte at han endelig likte meg. Så måtte han dra inn i militæret, og da var jeg som sagt veldig usikker. Han fortalte meg likevel at han skal besøke meg og at han vil prøve å få det til å fungere når vi flytter til neste år. For noen dager siden spurte jeg han litt om hvordan det blir å flytte, og da fortalte han meg at han vil gjøre det slutt om ett år. Det kom som et sjokk for meg. Han har hele tiden sagt at han vil prøve, men nå har han ombestemt seg. Det er spesielt sårende at han forteller det nå rett før han dimmer, for jeg kunne tatt valget om å gjøre det slutt da eller vente til vi flytter tidligere. Men jeg er helt enig med han, siden vi alltid har vært i et avstandsforholdet og det har vært ekstremt mye avstand det siste året, så kommer vi ikke til å klare mer avstand nå.

Jeg elsker han veldig høyt. Han er min første kjærlighet og jeg vet at jeg kommer til å bli helt fra meg når vi skal gjøre det slutt. Likevel føler jeg at vi bare utsetter sorgen til vi må flytte fra hverandre. Vi har ett år igjen før vi skal flytte, men er det riktige valget å fortsette å være kjærester til da, enn å bare gjøre det slutt nå med en gang? Tror dere ikke jeg kommer til å føle meg mye verre når jeg må takle kjærlighetssorgen i et fremmed land?

Endret av Trololololmjau
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere er helt sikre på at dere vil ulike ting, er det nok lettest å bli ferdig med det nå. Med mindre dere ønsker et avstandsforhold i så mange år da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er en dust, du burde dumpet han da han dro inn i militæret, "mot sin vilje", og i hvert fall ikke vente enda et år med å utsette sorgen, men likevel alltid ha den i bakhodet om at dere kommer ikke til å være sammen om et år...

Anonymous poster hash: 46835...a94

• Liker 1
Skrevet

Han sier at han vil fortsette å være kjæresten min til vi flytter og heller ta det som det kommer. Det er bare noen dager siden jeg fikk beskjed om at han vil gjøre det slutt om ett år, og siden da har jeg ikke helt klart å være glad. Jeg tenker på det ofte.

Skrevet

"Gjøre det slutt om et år?"

Hva slags forhold er dette egentlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er en dust, du burde dumpet han da han dro inn i militæret, "mot sin vilje", og i hvert fall ikke vente enda et år med å utsette sorgen, men likevel alltid ha den i bakhodet om at dere kommer ikke til å være sammen om et år...

Anonymous poster hash: 46835...a94

Så førstegangstjeneste er dumpegrunnlag og være dust?

Anonymous poster hash: db40e...cb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sier at han vil fortsette å være kjæresten min til vi flytter og heller ta det som det kommer. Det er bare noen dager siden jeg fikk beskjed om at han vil gjøre det slutt om ett år, og siden da har jeg ikke helt klart å være glad. Jeg tenker på det ofte.

Jeg forstår at dette er ekstremt trist og tungt for deg. Jeg har vært i et avstandsforhold selv. Men det er kanskje like greit å gjøre det slutt først som sist. Dere er jo begge helt klar på at dere vil noe med livet deres til neste år og da vil det jo uansett komme til å skjære seg om dere ikke gjør det slutt om ett år. Men hadde jeg vært deg (tross at det er veldig hardt med tanke på følelser) så hadde jeg bare gjort det slutt med det samme. Både for at du skal slippe å takle sorgen når du er alene i det store utland, og for at du skal vise han litt at han ikke bare kan ta deg for gitt og gjøre det slutt når det passer han. For det virker jo litt som at han har litt kontroll over forholdet her, selv om det er lett å bli blind på slikt (har vært der selv, slikt ser man i ettertid).

Anonymous poster hash: bd44b...be3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...