Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal fortelle hele historien

For ti år siden var jeg sammen med en dame, vi har to jenter sammen. Så møtte jeg Line (vi kaller henne det i denne sammenhengen), og ja, jeg var utro. Jeg fortalte min daværende at jeg rett og slett hadde funnet meg en ny, og jeg flyttet ut. Ja, jeg er en drittsekk.

Så flyttet jeg sammen med Line og hun ble gravid med vårt første barn. Så bygget vi oss hus sammen, og etterhvert kom vår nummer to. Vi har alltid hatt det kjempefint sammen. Vi har trivdes utrolig godt i nabolaget vårt, og der fikk vi mange gode vennepar som naboer. Helt supert!

Så en dag for noen uker siden ringer nabokona (også venninnen til Line på). Hun kan fortelle at hun fant sin mann og min kone liggende i deres seng sammen. Dette kom som et lyn fra klar himmel, men allikavel så tenker jeg at dette var litt karma, for jeg var jo utro en gang jeg også. Ja, jeg skal skilles og huset våres skal selges. Jeg skjemmes over å være en skilt mann med fire barn med to forskjellige damer.

Men hva synes dere? Er jeg en dritt?

Anonymous poster hash: fc783...550
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har bare et ekstremt tilfelle av dårlig karma.

Anonymous poster hash: 600bc...f0c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å få det helt klart; dette med Line og naboen har foregått en stund og var ikke et engangstilfelle.

Gjest constance90
Skrevet

Stakkars. Uansett hva man gjør mot andre så fortjener man ikke alltid det samme tilbake. Selv om du var en sviker så har du også blitt sviktet. Håper det ordner seg. Lykke til!

Skrevet

Du kjenner kanskje litt nå på de følelsene din ekskona satt med den gang det var du som flyttet ut og inn til en annen kvinne?

Du kan bare ta deg selv i nakken og gå videre. Du har nå fire barn med to ulike kvinner, så det første du må bestemme deg for er at du ikke skal få flere barn. Og så må du satse alt på å være en god far og mindre på egne behov framover.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både du, Line og nabomannen er en dritt. Enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 592ba...222
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner kanskje litt nå på de følelsene din ekskona satt med den gang det var du som flyttet ut og inn til en annen kvinne?

Du kan bare ta deg selv i nakken og gå videre. Du har nå fire barn med to ulike kvinner, så det første du må bestemme deg for er at du ikke skal få flere barn. Og så må du satse alt på å være en god far og mindre på egne behov framover.

Selvfølgelig skal jeg ikke ha flere barn. Og barna mine kommer alltid til å komme først.

Samtidig tenker jeg at hennes situasjon er verre. Hun har ødelagt egen familie og en til. Samtidig som hun var med på å være utro første gang, noe som gjorde at mitt daværende forhold gikk som det gikk.

Men jeg vet at jeg ikke er uskyldig og noe bedre. Følte bare for å få det ut

- TS

Skrevet

Der fikk du som fortjent, tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal jeg ikke ha flere barn. Og barna mine kommer alltid til å komme først.

Samtidig tenker jeg at hennes situasjon er verre. Hun har ødelagt egen familie og en til. Samtidig som hun var med på å være utro første gang, noe som gjorde at mitt daværende forhold gikk som det gikk.

Men jeg vet at jeg ikke er uskyldig og noe bedre. Følte bare for å få det ut

- TS

Akkurat i dette som nå har skjedd er du nok ikke skydig. Det er de som er utro som er "skyldige", hvis det er noe vits i å fordele skyld.

Men siden du har noenlunde samme erfaring selv i det å ha et forhold på si, er dette en ekstra erfaring.

Foreslår at du snakker med en betrodd kamerat eller terapeut ang dette. Du er helt avhengig av å kunne samarbeide med din andre eks-kone selv om hun har vært utro og gått bak ryggen din i lenger tid...

Og fint at barna kommer først! Det kommer du i alle fall aldri til å angre på!

Skrevet

Det frister litt å være skadefro, men det virker som om du har skjønt det selv, så jeg skal ikke kommentere det så alt for mye.

Men jeg må si at denne "Line" virker hakket verre - hun har jo på en måte ødelagt tre ekteskap. Jeg liker å tro at folk kan lære av sine feil og utvikle seg selv om de har gjort tvilsomme ting, men det virker ikke som om hun har lært noe som helst fra da hun var din elskerinne under ditt første ekteskap.

Håper det går bra med deg, og at du konsentrerer deg om å være en bra far. :)

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg ikke tror at jeg hadde vært sammen med min første ekskone noe særlig lenger (kjente på den tiden på at følelsene ikke var der), så var det galt, men det er jo en grunn til at man er utro.

Skulle gjerne likt å høre hvorfor Line sviktet meg, og hva som var galt i forholdet vårt. Men har ikke fått noe svar, hun sier bare et det gikk over stokk og stein og at hun fikk følelser for naboen.

Føler at jeg kommer med mye babbel nå, men får ut tankene mine bare. Gleder meg til å komme vekk fra dette "skandalenabolaget" og fokusere på barna mine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Like barn leker best. Karma som du sier.

Har aldri vært utro og kommer aldri til å ønske meg selv noe så ondt. Men du bør bare prøve å glemme fotiden også bevege deg inn i fremtiden med en ny måte å leve livet på.

Jeg har vært i forhold med noen som var utro, og det var mitt først forhold. Har lært endel av det, så håper å finne noen som har like verdier som meg en dag :)

Anonymous poster hash: 53b8b...246
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg ikke tror at jeg hadde vært sammen med min første ekskone noe særlig lenger (kjente på den tiden på at følelsene ikke var der), så var det galt, men det er jo en grunn til at man er utro.

Skulle gjerne likt å høre hvorfor Line sviktet meg, og hva som var galt i forholdet vårt. Men har ikke fått noe svar, hun sier bare et det gikk over stokk og stein og at hun fikk følelser for naboen.

Føler at jeg kommer med mye babbel nå, men får ut tankene mine bare. Gleder meg til å komme vekk fra dette "skandalenabolaget" og fokusere på barna mine.

Har merket at det er endel mennesker som ikke klarer å overstyre disse følelsene sine. Det er klart at man blir utro hvis man åpner opp på feil måte for venner, naboer ol. Jeg er en person som ikke er i stand til å være utro, grunnet at jeg setter ekteskapets fred og stabilitet så høyt. Det er naturlig at det blir bare enda vanskeligere å være utro når barn er inni bilde, men ikke for alle.

Anonymous poster hash: 53b8b...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, siden Line synes det var greit å være den "andre kvinnen" så synes hu det vel er greit å være utro selv også.

Anonymous poster hash: a00ef...001
Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Hm. Ja. Det er stygt å være utro. Og du var stygg når du gjorde det, og her fikk du igjen. Kanskje dette var måten hun rasjonaliserte at det var greit? Uansett er det eneste jeg greier å tenke på er det at noen, spesielt menn, som hadde vert gode fedre ikke får barn og hadde vert tilstedeværende, men du har fått mange. Rar verden vi lever i.

Endret av Idollet
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg vet ikke om du er en dritt. Men din oppførsel forteller at du oppfører deg som en i hvert fall.

Du får ny tid hver dag. Bruk den til å stramme deg opp og være et godt forbilde for ungene dine.

Ønsker deg lykke til med å forbedre deg selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Line og nabomannen er en dritt. De blir ikke noen mindre drittsekker av at du også var utro for ti år siden. At det er vanskelig å føle sympati med deg her, derimot, det innrømmer jeg gladelig. Jeg synes ikke særlig synd på deg, men Line og naboen er jævler selv om du har vært det samme.

De det er synd på her er barna, din eks fra ti år tilbake og nabokona.

Anonymous poster hash: adb2f...1ed
  • Liker 2
Skrevet

Vel man lærer så lenge man lever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...