Gjest Skrevet 15. juni 2014 #1 Del Skrevet 15. juni 2014 Første helga i Juli er det hundeutstilling i Trondheim, så ei vennine og jeg skal oppover! Vi kjører da fra Drammen og tenker å dra tidlig fredag morgen for å bruke litt tid oppover! Har skjønt at Gubrandsdal veien er penere og mer turvennlig og vi tar dermed denne opp, også tar vi RV3 nedover igjen ettersom den er raskest! Men, er det mye stoppeplasser oppover? Er det steder å stoppe og spise f.eks? Drar vel 8-9 om morran og regner med å bruke en del timer oppover, så greit å få tips om koselige steder å stoppe for å spise, eller ta en rast og la hundene få rasa fra seg! Er det evt noe annet artig på veien vi burde få med oss? Kamera blir såklart med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sura Skrevet 15. juni 2014 #2 Del Skrevet 15. juni 2014 Skal dere stoppe mye er det greit å ta Gudbrandsdalen. Det er mye å se, men det tar ganske lang tid i forhold til Østerdalen, som både er kortere og har færre sekstisoner. Har ikke noen spesielle steder å anbefale, bortsett fra Espa Servicesenter som har vanvittig gode boller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juni 2014 #3 Del Skrevet 15. juni 2014 Med hund på ett, og valp på fire mnd er det greit å stoppe mye oppover På søndagen er de nok så slitne at de ikke enser verden Jeg håper vi er i Trondheim før seks bare, så vi har god tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #4 Del Skrevet 15. juni 2014 Når jeg drar oppover, som regel fra Oslo, så pleier jeg å stoppe mellom lillehammer og dovre et sted for mat. Har ikke noe fast sted, er mange steder man kan stoppe. Tror nok det er mange som stopper på dombås. Stopper ALLTID på dovre for å se etter moskuser og trekke litt frisk fjelluft Ellers så er oppdal et greit stoppested før man kommer frem også. Anonymous poster hash: 078ff...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 15. juni 2014 #5 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg vil annbefale dere å kjøre til Hønefoss og videre på E16 til Fagernes ta så av og over Beitostølen og Valdresflya til Vågåmo. Kjør så ned til Otta og følg så E6 nordover forbi Dombås, Hjerkinn og Oppdal til Trondheim. Er en god del skog oppover i Valdres rett nok men opp forbi Beitostølen og Valdresflya med mere blir det utrolig vakker natur. I tillegg slipper dere å kjøre gjennom Oslo og ikke minst E6 langs Mjøsa som vel nærmest er et mareritt med veiarbeide og stadig korte stengninger av veien grunnet sprengninger. Spisesteder, du har veikroa i Nes i Ådal (Nordenden av Sperillen). I Fagernes og på Beitostølen er det flere spisesteder. Det er og en kafe i forbindelse med vandrehjemmet på Valdresflya.. Og du har kafe i Dovregubbens Hall på Dovrefjell. Med mere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 15. juni 2014 #6 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg har kjørt Gudbransdalen noen ganger etterhvert, og den er kjedelig, enkelt og greit. Skal dere se noe og finne sted for å lufte hundene trygt, ville jeg faktisk kjørt opp til Beitostølen, over Valdresflye, og så videre til Dombås og Trondheim. Det tar en time lenger, men du verden så mye mer å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 15. juni 2014 #7 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg har kjørt Gudbransdalen noen ganger etterhvert, og den er kjedelig, enkelt og greit. Skal dere se noe og finne sted for å lufte hundene trygt, ville jeg faktisk kjørt opp til Beitostølen, over Valdresflye, og så videre til Dombås og Trondheim. Det tar en time lenger, men du verden så mye mer å se. Med all veiarbeidet som er ved E6 langs Mjøsa så kan det fort gå kjappere og kjøre Valdres også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 15. juni 2014 #8 Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Med all veiarbeidet som er ved E6 langs Mjøsa så kan det fort gå kjappere og kjøre Valdres også. Nå foregår det også temmelig mye veiarbeid sør for Bagn, så det går ikke fort på et parti der, men allikevel tar jeg heller turen over Valdresflye, framfor Gudbrandsdalen. Endret 15. juni 2014 av zellica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 15. juni 2014 #9 Del Skrevet 15. juni 2014 Er nå temmelig mye veiarbeid i Valdres for tida også. Likevel er den ruta mer "spennende" enn kjedelige E6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juni 2014 #10 Del Skrevet 16. juni 2014 Vet google maps har trafikk, og NAF har noe veiarbeid, men finnes det andre karttjenester med litt mer oversikt? Er jo ikke verre enn å sjekke rett før vi drar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Del Skrevet 16. juni 2014 Når jeg drar oppover, som regel fra Oslo, så pleier jeg å stoppe mellom lillehammer og dovre et sted for mat. Har ikke noe fast sted, er mange steder man kan stoppe. Tror nok det er mange som stopper på dombås. Stopper ALLTID på dovre for å se etter moskuser og trekke litt frisk fjelluft Ellers så er oppdal et greit stoppested før man kommer frem også. Anonymous poster hash: 078ff...d39 At ikke folk kan lære seg forskjellen på Dovre og Dovrefjell snart.. Dovrefjell = FJELLET med moskuser og fjellluft. Dovre = Liten bygd som kommer etter man har kjørt forbi Dombås sørover. Null moskuser og fjellluft. Anonymous poster hash: 2c021...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Del Skrevet 16. juni 2014 At ikke folk kan lære seg forskjellen på Dovre og Dovrefjell snart.. Dovrefjell = FJELLET med moskuser og fjellluft. Dovre = Liten bygd som kommer etter man har kjørt forbi Dombås sørover. Null moskuser og fjellluft. Anonymous poster hash: 2c021...545 Tror nok de fleste vet om denne forskjellen. Men fjellet kalles faktisk "Dovre" på folkemunne. Du kjenner kanskje Eidsvoll-eden? "Enig og tro til Dovre faller". Det er ikke byen det er snakk om her, altså. Anonymous poster hash: 00fdc...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Del Skrevet 16. juni 2014 Mye veiarbeid i Gudbrandsdalen nå, for det bygges ny E6 i mange partier (så når de blir ferdige, blir det mye raskere å kjøre her). Kommer du over Valdresflya og kommer inn på E6 på Del slipper du unna vegarbeidet (det var i alle fall ikke noe veiarbeid der for to uker siden, da jeg kjørte der). Men bortsett fra veiarbeidet nå, er det veldig fint å kjøre Gudbrandsdalen. Langt å foretrekke over Østerdalen, synes jeg. Pleier å stoppe på f.eks Ringebu hvis det er fint vær og jeg vil rusle på torget eller Vinstra for å gå på PeerGynt senteret hvor de har et innendørs torg. Ellers liker jeg å stoppe på Tretten og handle hos pølsemakeren der og kikke på den festlige dineren (synd maten der ikke lever opp til stilen, da hadde jeg sikkert spist det i blant). Lengre nord finnes både Otta og Dombås. Jeg liker best å stoppe på Dombås. Der er også siste bensinstasjon før Oppdal, så da er det tid for å fylle Statoilkoppen Oppå fjellet er det flere rasteplasser og steder det er hyggelig å gå ut å lufte seg. Jeg har kjørt mye fra og til Trondheim med barn, så jeg kan fortelle om de fleste busslommer osv Anonymous poster hash: 4a4b0...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juni 2014 #14 Del Skrevet 16. juni 2014 Ifølge google er det bare halvtime mer over valdresflya pga veiarbeid, så skal høre og tar nok den veien oppover! Bilen nruker 0,5-6 på mila og er diesel så ingen bekymringer der ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg har kjørt Gudbransdalen noen ganger etterhvert, og den er kjedelig, enkelt og greit. Skal dere se noe og finne sted for å lufte hundene trygt, ville jeg faktisk kjørt opp til Beitostølen, over Valdresflye, og så videre til Dombås og Trondheim. Det tar en time lenger, men du verden så mye mer å se. Gudbrandsdalen er ikke kjedelig. Østerdalen - da snakker vi KJEDELIG. Anonymous poster hash: 9cb3f...d9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #16 Del Skrevet 17. juni 2014 Over både Valdresflya og Dovrefjell på en dag. Det blir en fin tur Anonymous poster hash: 4a4b0...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 17. juni 2014 #17 Del Skrevet 17. juni 2014 Vi pleier å kjøre over Venabufjellet. Der er det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 17. juni 2014 #18 Del Skrevet 17. juni 2014 Gudbrandsdalen er ikke kjedelig. Østerdalen - da snakker vi KJEDELIG. Anonymous poster hash: 9cb3f...d9f Enig, velger alltid Gubrandsdalen foran Østerdalen når jeg kjører opp til trøndelag. Østerdalen er bare skog og elg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 17. juni 2014 #19 Del Skrevet 17. juni 2014 Gudbrandsdalen er ikke kjedelig. Østerdalen - da snakker vi KJEDELIG. Anonymous poster hash: 9cb3f...d9f Gudbrandsdalen ER kjedelig! Østerdalen er drepen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 17. juni 2014 #20 Del Skrevet 17. juni 2014 Nåja, hverken Østerdalen eller Gudbrandsdalen oser av spenning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå