Gå til innhold

Brudepar med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk må gjøre som de vil for meg, selvsagt - men dette er et internettforum som er til for diskusjoner.

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt komisk når voksne kvinner - som har vært samboere i årevis - velger kirkebryllup og får faren til å følge seg til alters .. hvor han "overleverer" henne til mannen. Og enda morsommere er det jo når de har et par barn også ..

.. og jeg synes også det er litt komisk når man har hatt stort kirkebryllup en gang - så blir man skilt og så ... noen år senere velger man et like stort kirkebryllup og hvit kjole igjen .. og faren som følger opp alteret en gang til :laugh:

Slike bryllup passet bedre for mine foreldre som giftet seg unge .. og giftet seg for å holde sammen resten av livet. Så kom barna på løpende bånd etter bryllupet.

men det er jo en tradisjon. ville det ikke blitt tåpelig uansett da at faren følger til alters når kvinnen er over 25 år? hun har sannsynligvis alt hatt flere kjærester før?

Vet om flere som har giftet seg etter de har vert sammen noen år.

var sammen 8 år før giftet seg dog hadde ingen barn. men fikk det et par år etter de hadde giftet seg.

så vet jeg om ett annet par de hadde vert sammen i over 35 år og barna var godt voksne. det var de som plutselig var blitt mer kristne på sine eldre dager og ville gifte seg i kirka, før den lokale presten pensjonerte seg.

veldig fint bryllup!

synes det høres litt smålig ut og være så imot andres valg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Artistina
Skrevet

men det er jo en tradisjon. ville det ikke blitt tåpelig uansett da at faren følger til alters når kvinnen er over 25 år? hun har sannsynligvis alt hatt flere kjærester før?

Vet om flere som har giftet seg etter de har vert sammen noen år.

var sammen 8 år før giftet seg dog hadde ingen barn. men fikk det et par år etter de hadde giftet seg.

så vet jeg om ett annet par de hadde vert sammen i over 35 år og barna var godt voksne. det var de som plutselig var blitt mer kristne på sine eldre dager og ville gifte seg i kirka, før den lokale presten pensjonerte seg.

veldig fint bryllup!

synes det høres litt smålig ut og være så imot andres valg.

Kjære vene, jeg er ikke SÅ IMOT som du kaller det .. jeg synes bare det er litt snodig og ser litt rart ut.

Skrevet

Kjære vene, jeg er ikke SÅ IMOT som du kaller det .. jeg synes bare det er litt snodig og ser litt rart ut.

Ok leste ikke hele tråden ser nå at det skulle jeg gjort da du skrev mer. :)

Men jeg har likevel en helt annen mening enn deg..

Men for mange så høres det ut som om det er mer alvorlig å gifte seg enn å få barn.

I mine øyne er det omvendt. Det å få barn sammen er langt mer forpliktende enn å gifte seg.

Svigermoren din mente altså at det er bra at unge i dag kan bo sammen før de gifter seg og det er jo bra... men da burde man være minst like sikker før man setter barn til verden også.

Kjenner du noen hvor det virker som om de tar mer alvorlig på og gifte seg enn og få barn?

Er det det du tenker når du hører noen som har barn gifte seg for første gang?

Skrevet

veldig fint bryllup!

Litt søtt, da, at de ville skynde seg før presten ble pensjonist. :blomst:

Skrevet

Folk må gjøre som de vil for meg, selvsagt - men dette er et internettforum som er til for diskusjoner.

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt komisk når voksne kvinner - som har vært samboere i årevis - velger kirkebryllup og får faren til å følge seg til alters .. hvor han "overleverer" henne til mannen. Og enda morsommere er det jo når de har et par barn også ..

.. og jeg synes også det er litt komisk når man har hatt stort kirkebryllup en gang - så blir man skilt og så ... noen år senere velger man et like stort kirkebryllup og hvit kjole igjen .. og faren som følger opp alteret en gang til :laugh:

Slike bryllup passet bedre for mine foreldre som giftet seg unge .. og giftet seg for å holde sammen resten av livet. Så kom barna på løpende bånd etter bryllupet.

Jeg er faktisk litt enig, med tanke på meg selv.. hva andre måtte velge og ønske er opp til dem. Men jeg har hatt samboer noen år nå, og vi har jo valgt hverandre uten "hjelp" fra foreldre, og samtidig betaler vi alt i bryllupet selv... så dersom pappa ikke har veldig veldig lyst til å følge meg opp skal vi gå sammen. Dette gjalt ikke barn da så jeg gled vist litt ut :danse:

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvilken rekkefølge folk gjør ting på.

Personlig vil nok barn komme før bryllup her. Gifte seg kan man gjøre hele livet, å få barn er det en tidsfrist på.

AnonymBruker
Skrevet

Pappa vil ikke en gang komme i mitt bryllup, han nekter fordi mamma er invitert. Han tåler ikke å være i samme lokale som henne en gang sier han. Men da slipper jeg jo i alle fall at andre gjester skal syns det er komisk at jeg følges til slteret. Så kan de heller knise litt ekstra av at vi fikk et barn før vi giftet oss.

Anonymous poster hash: 4357a...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...