Gå til innhold

Brudepar med barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg eller mister bryllupet litt av sjarmen når brudeparet har vært sammen i mange år og attpåtil har barn sammen? Eller..hvorfor så stor ståhei når de allerede har alt bortsett fra ekteskapet?

Skjønner ikke at det skal være så stort at noen som har barn sammen skal gifte seg. Det skulle bare mangle, spør du meg. Folk gratulerer i hytt og pine og ser på det som en overraskelse at folk skal gifte seg etter alt det der...skjønner ikke greia.

Anonymous poster hash: e4a66...ec7

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror de som gifter seg opplever dagen like flott samme om de har barn eller ikke, og jeg tror også at de blåser en lang marsj i hva du skulle mene om det.

Endret av tally
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Men har skjønt det er feil uansett hva det er. Er man ung og skal gifte seg er det feil fordi man skaulle heller brukt penger på bolig, og om man venter er det feil fordi det er for sent...

Anonymous poster hash: 926ca...f24
  • Liker 7
Skrevet

Tror de som gifter seg opplever dagen like flott samme om de har barn eller ikke, og jeg tror også at de blåser en lang marsj i hva du skulle mene om det.

En lang brudemarsj, attpåtil.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De må gjerne blåse en lang marsj i hva jeg mener. Jeg bare fatter ikke at det er så mange som gifter seg etter barn og ikke før. Så bakvendt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet. Faktisk er ikke det noe jeg tenker på i det hele tatt. Jeg synes bare det er flott at de velger å gifte seg, tenker de da har et veldig godt grunnlag å bygge et ekteskap på.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet. Faktisk er ikke det noe jeg tenker på i det hele tatt. Jeg synes bare det er flott at de velger å gifte seg, tenker de da har et veldig godt grunnlag å bygge et ekteskap på.

Skjønner hva du mener og jeg tenker det motsatte. At man først bør være gift og ha det bra i ekteskapet og så få barn.

• Liker 9
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg er ganske enig. Mener også at det er mer tradisjonelt å gifte seg først og så få barn. Hus, bil og fast jobb kan egentlig komme når som helst og alder spiler ingen rolle. Men hvis man er instilt på å aldri gifte seg, da kan man like godt få barn uten å være gift.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner hva du mener og jeg tenker det motsatte. At man først bør være gift og ha det bra i ekteskapet og så få barn.

Greit nok det. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det spiller noen rolle i det hele tatt. Altså, jeg klarer ikke å bry meg. Hva andre måtte gjøre i sine liv har ingen som helst påvirkning på andre enn dem selv.

Endret av Yvonne
Skrevet

For min del skal jeg være gift før jeg får barn! Kjenner dog flere i dagens samfunn som kan få barn, men ikke gifte seg, for å gifte seg er så alvorlig og voksent ;)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg personlig har alltid ønsket å gifte meg før jeg får barn, og gifter meg i år. Hva alle andre gjør syns jeg er helt opp til dem, jeg reagerer ikke på om noen gifter seg selv om de har voksne barn heller ;)

Skrevet

Vel, vi ønsket også å gifte oss før vi fikk barn. Dessverre ville livet det annerledes, så nå har vi 1 barn og 1 på vei - så jeg skal ha et unødvendig bryllup om 2-3 år.

Heldigvis er våre familier rause nok til at de forstår situasjonen og kommer til å glede seg med oss, uansett. Vi ville nemlig ikke ha et lavbudsjettbryllup midt i graviditet nr 1...

• Liker 5
Gjest Artistina
Skrevet

Folk må gjøre som de vil for meg, selvsagt - men dette er et internettforum som er til for diskusjoner.

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt komisk når voksne kvinner - som har vært samboere i årevis - velger kirkebryllup og får faren til å følge seg til alters .. hvor han "overleverer" henne til mannen. Og enda morsommere er det jo når de har et par barn også ..

.. og jeg synes også det er litt komisk når man har hatt stort kirkebryllup en gang - så blir man skilt og så ... noen år senere velger man et like stort kirkebryllup og hvit kjole igjen .. og faren som følger opp alteret en gang til :laugh:

Slike bryllup passet bedre for mine foreldre som giftet seg unge .. og giftet seg for å holde sammen resten av livet. Så kom barna på løpende bånd etter bryllupet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det sier meg at de har dårlig moral, og bryllupet er ikke et ekte bryllup. Man skal bare få barn innen eksteskapet!

Anonymous poster hash: 87539...ce3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, vi ønsket også å gifte oss før vi fikk barn. Dessverre ville livet det annerledes, så nå har vi 1 barn og 1 på vei - så jeg skal ha et unødvendig bryllup om 2-3 år.

Heldigvis er våre familier rause nok til at de forstår situasjonen og kommer til å glede seg med oss, uansett. Vi ville nemlig ikke ha et lavbudsjettbryllup midt i graviditet nr 1...

Samme her. Jeg ble uplanlagt gravid, og vips så var vi foreldre. Jeg ønsket ikke å gifte meg mens jeg var gravid, så det vil nå skje med en baby på bestemors fang i kirken.

Anonymous poster hash: 4357a...9bb

AnonymBruker
Skrevet

Det sier meg at de har dårlig moral, og bryllupet er ikke et ekte bryllup. Man skal bare få barn innen eksteskapet!

Da skal man jo heller ikke ha sex før ekteskapet heller da.

Anonymous poster hash: 906e7...ada

AnonymBruker
Skrevet

Da skal man jo heller ikke ha sex før ekteskapet heller da.

Anonymous poster hash: 906e7...ada

Det har du helt rett i! :)

Skrevet

Gifte seg først, så barn dersom man ønsker det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også være gift før jeg får barn. samboeren min har begynt å mase om barn, og jeg forteller han hver gang hva som må til først. Men ingen frieri enda, dermed ingen barn.

Og før noen pirker, han vil gifte seg, og han vil fri. Ihvertfall det han har sagt til meg.

Anonymous poster hash: 8eb41...849

AnonymBruker
Skrevet

Noen får barn veldig fort så det med barn skjønner jeg ikke at er feil. Når de har vært sammen i f.eks 10 år, skal de ikke få lov til å feire det med et bryllup? Feire at de faktisk passer sammen. Alt for mange skiller seg nå og mange (ikke alle) kjente ikke hverandre godt nok, så de giftet seg for tidlig. Broren til ei venninne har vært gift 3 ganger og det lengste ekteskapet varte i nesten 2 år. Mener du at folk må gifte seg innen 2 år og hvis ikke er det for sent?

Det med å måtte gifte seg før man får barn skjønner jeg ikke om man ikke er kristen og lever i sølibat og ikke som samboere før bryllupet. Jeg har noen kristne søskenbarn og jeg vet selvfølgelig ikke om de hadde sex før de giftet seg men de flyttet ikke sammen før de var gift og selvfølgelig ingen barn før de ble gift. Ei kristen venninne var jomfru frem til bryllupsnatta, hun var 28 år når hun giftet seg. Å absolutt måtte vente med barn til man er gift men man allerede bor sammen og har sex, ja det er på en måte dobbeltmoralsk syns jeg. Spesielt når man gifter seg i hvitt som betyr jomfru, skal vi gifte oss så skal jeg ikke gifte meg i hvitt, det blir bare falskt siden vi er samboere og har ett barn. Søstra mi giftet seg i rosa! :) Selvfølgelig ikke en brudekjole. Hva er grunnen til at man liksom må være gift før man får barn når man ikke er kristen? Man lever jo ikke i sølibat og man kan faktisk gifte seg etter man har fått barn, mange gjør det og det går helt fint.

Anonymous poster hash: fb502...9dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...