AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Har et lite kjøkken og skal utnytte plassen best mulig, lurer derfor på å benytte noe annet enn en vanlig komfyr for å få bedre plass. Noen her som har erfaringer og bilder å dele av sitt mini kjøkken? Anonymous poster hash: d5e70...99e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Jeg hadde en platetopp med to kokeplater, og det blir veldig trangt. Store kjeler tar nesten hele toppen alene, og du mangler også plass til å sette de varme grytene når de trekkes av platen. Ble generelt veldig upraktisk. Hadde minovn også, den fungerte fint, men er jo ikke plass til for eksempel en 24cm springform i den. Det kommer nok an på hvor mye mat du lager, men minikjøkken fungerte dårlig for meg. Anonymous poster hash: 5e9aa...582 1
Gjest Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Når jeg bodde alene funket det ypperlig! Hadde to stekeplater på et hybelkjøkken så brukte kun ovndelen, og alle platene ved krisetilstander! For meg funket den helt greit! Litt mer triksing med kun to stekeplater, og ovnen var litt liten, men fikk lagd basisting, og med litt bøy fikk jeg også plass til en big one pizza
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har akkurat gått fra en minikomfyr til en vanlig komfyr. Komfyren er 10 cm smalere enn vanlige modeller og er derfor plassbesparende samtidig som jeg kan kokkelere normalt uten å måtte planlegge måltider som innebærer flere gryter. Ulempene med minikomfyr var at jeg ikke kunne bruke den største kokeplata og stekeovnen samtidig, liten plass oppå komfren og fikk ikke plass til en big one i stekeovnen, måtte steke i to omgang/er. Alt av småkaker, kjeks, boller, rundstykker og slikt tar en evighet å få ferdig siden det gikk så lite inn i gangen. Jeg vil si at så lenge du ikke er begeistret for å lage mat så er det ikke nødvendig med en vanlig komfyr så lenge du bor alene. Er du glad å lage mat ville jeg gått for en vanlig komfyr. Lagringsplassen jeg nå har mistet tilsvarer sånn ca 2 skuffer/halvt benkeskap og med bedre plass i nye kjøkkenskap så er det absolutt verdt en vanlig komfyr. Anonymous poster hash: 30576...d9b
Alina X Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Kjøp en hybelkomfyr med 2 plater,en vannkoker,en mikrobølgeovn og en singel kokeplate(fås feks på clas ohlson) Da er det lett å leke kokk:) Husk at for å forenkle ting er mikroen og vannkoker ypperlig. Skal du feks smelte smør,varme litt melk o.l så bruk gjerne mikroen istedenfor å sette på en kjele. Trenger du å koke grønnsaker før det skal i ovnsform/friteres kan dette også gjøres i mikro istedenfor å dra frem en kjele.
Wonderbitch Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Jeg synes absolutt en vanlig komfyr er verdt plassen. Den kan jo også brukes som lagringsplass for kjøkkenutstyr når den ikke er i bruk, pluss at man har det rommet nederst. Bodde i to år med to kokeplater og hybelkomfyr, og det gikk jo helt fint. Men skjønte ikke før jeg fikk brukt vanlig komfyr igjen hvor mye jeg hadde savnet det. Det er jo en del ting som rett og slett blir for tungvint til at man gidder, selv om det er mulig. Jeg synes også at det ble litt mer rot av hybelkomfyr m/kokeplater enn det blir med vanlig ovn. Er enig med den som sier at du bør velge utifra hvor glad du er å lage mat, og hvor lettvint du vil ha det. Mikro er i hvert fall et must om man vil spare oppvask, men da var det jo den plassen igjen da:) Den må jo heller ikke stå på benken, når jeg bodde trangt hadde jeg min oppå to bokser med klær, inne i det rommet hvor det var plass til oppvaskmaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå