Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Katten vår har med et uhell blitt gravid og begynte for et parr tImer siden å blø, hva kan det komme av? Er det abort?!!! Man ser på henne at hun er gravid, og hun vil ha oss med under trappa og har mjaua og styrt siden igår!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Og derfor steriliserer man katten sin... Ta med til dyrlege og sjekk om alt er i orden før dere tar abort på henne. Vi trenger ikke flere katter i Norge. Anonymous poster hash: 8e140...c94 3
Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2014 Og derfor steriliserer man katten sin... Ta med til dyrlege og sjekk om alt er i orden før dere tar abort på henne. Vi trenger ikke flere katter i Norge. Anonymous poster hash: 8e140...c94 Vi har ikke tenkt å ta abort? Og ja vi skal sterilisere, hun gikk på p-piller, så da regnet vi selvfølgelig ikke med at hun skulle bli gravid! 1
Avalon Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Vi har ikke tenkt å ta abort? Og ja vi skal sterilisere, hun gikk på p-piller, så da regnet vi selvfølgelig ikke med at hun skulle bli gravid! P-piller til katt er ikke å anbefale. Det kan være vanskelig å få gitt tablettene til rett tid, og de er kreftfremkallende. Det er få veterinærer som vil anbefale p-piller nettopp av den grunn. Det kan være at hun er i en abort ja, få henne til veterinær så fort som mulig. Er hun allerede i ferd med å abortere er det stor sjanse for at de andre kattungene heller ikke er friske. En abort er uansett det beste, det er ikke en enkel sak å omplassere katter her i Norge. Kastrer katten deres med det samme dere er hos veterinær. 2
Niennas Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Vi har ikke tenkt å ta abort? Og ja vi skal sterilisere, hun gikk på p-piller, så da regnet vi selvfølgelig ikke med at hun skulle bli gravid! Hvorfor ikke? Skal dere beholde alle kattene selv?
Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2014 P-piller til katt er ikke å anbefale. Det kan være vanskelig å få gitt tablettene til rett tid, og de er kreftfremkallende. Det er få veterinærer som vil anbefale p-piller nettopp av den grunn. Det kan være at hun er i en abort ja, få henne til veterinær så fort som mulig. Er hun allerede i ferd med å abortere er det stor sjanse for at de andre kattungene heller ikke er friske. En abort er uansett det beste, det er ikke en enkel sak å omplassere katter her i Norge. Kastrer katten deres med det samme dere er hos veterinær. Det visste jeg ikke! Har besøk nå av en i familien, hun sa at det virker som katten snart skal føde Det er ikke snakk om mye blod, bare noen dråper. Tenkte ikke katten var så langt i svagerskapet siden magen ikke er så stor, men da er det uansett forsent å ta abort.
Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2014 Hvorfor ikke? Skal dere beholde alle kattene selv? Fordi det er nok for sent å ta abort da det virker som hun skal føde nå. At vi blir å beholde kattene selv blir nok ikke tilfelle, men om man ikke får de gitt bort må man jo såklart beholde de Men jeg spurte etter tips til hva det kunne være, ikke hvorvidt abort er det smarteste valget eller ikke! Det skjedde et uhell og da får man bare gjøre det beste utav det! 2
Portvinpiken Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Jeg synes TS får ufortjent mye kritikk. Hadde det ikke vært for alle som ikke gidder å gi kattene hverken p-piller eller kastrere, og de som absolutt "bare måååå ha et søtt kull med kattunger", så hadde det ikke vært like vanskelig å omplassere. Jeg synes TS har gjort det hun kunne for å unngå nettopp dette; hun fulgte et råd fra en veterinær. Om veterinæren ga det riktige rådet, kan heller diskuteres - ikke om TS har gjort riktig eller feil. Tvert om virker det på meg som hun tar ansvar. Lykke til TS - håper det går bra med moren og ungene når de kommer. 2
Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2014 Jeg synes TS får ufortjent mye kritikk. Hadde det ikke vært for alle som ikke gidder å gi kattene hverken p-piller eller kastrere, og de som absolutt "bare måååå ha et søtt kull med kattunger", så hadde det ikke vært like vanskelig å omplassere. Jeg synes TS har gjort det hun kunne for å unngå nettopp dette; hun fulgte et råd fra en veterinær. Om veterinæren ga det riktige rådet, kan heller diskuteres - ikke om TS har gjort riktig eller feil. Tvert om virker det på meg som hun tar ansvar. Lykke til TS - håper det går bra med moren og ungene når de kommer. Tuuusen takk! :D Og takk for hyggelige ord! 1
Avalon Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Hold et godt øye med katten. Jeg har hatt en katt en gang som aborterte, det var det også bare små dråper med blod som kom. Kunne ikke se på henne at hun var drektig. Finn nummeret til veterinærvakten, bedre å være føre var.
Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2014 Hold et godt øye med katten. Jeg har hatt en katt en gang som aborterte, det var det også bare små dråper med blod som kom. Kunne ikke se på henne at hun var drektig. Finn nummeret til veterinærvakten, bedre å være føre var. Ja, ikke sant Hun blir nokk å sove med meg i natt! Takk for tipsene
Avalon Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Ja, ikke sant Hun blir nokk å sove med meg i natt! Takk for tipsene Det er bra. Ikke vær redd for å ringe veterinær hvis du føler noe er galt under en eventuelt fødsel, noen ganger trenger katten hjelp også.
Lillemillee Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2014 Det er bra. Ikke vær redd for å ringe veterinær hvis du føler noe er galt under en eventuelt fødsel, noen ganger trenger katten hjelp også. Selvfølgelig, bedre med et ring for mye enn et ring for lite! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå