Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen erfaringer å dele? Jeg har røde og hullete arr som er moderat dype. Hvor mange behandlinger må jeg regne med å måtte ta? Arrene er vel 4 år gamle nå. Vet at det er enklere å få bort nye arr. Tar ellers imot alle tips og råd her.

Anonymous poster hash: b23ca...d54
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt noe laserbehandling, men har en del småarr fra kviser selv. Har vært skeptisk til å begynne med laserbehandling med tanke på at man da vil bli mer ømfintlig for solen, og så har jeg i tillegg tenkt at det kanskje ikke er så lurt å ta laser med engang med tanke på at det sannsynligvis vil dukke opp nye arr - man kan jo få kviser helt til man er 30 selv om de forsvinner en periode.

Anonymous poster hash: 33f5f...19f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt noe laserbehandling, men har en del småarr fra kviser selv. Har vært skeptisk til å begynne med laserbehandling med tanke på at man da vil bli mer ømfintlig for solen, og så har jeg i tillegg tenkt at det kanskje ikke er så lurt å ta laser med engang med tanke på at det sannsynligvis vil dukke opp nye arr - man kan jo få kviser helt til man er 30 selv om de forsvinner en periode.

Anonymous poster hash: 33f5f...19f

For meg blir ikke solen et problem da jeg de siste årene bevisst har unngått å sole meg. Kommer heller ikke til å få slike kviser igjen som gir arr, for hos meg skyldtes det medisin jeg gikk på.

TS

Skrevet

Jeg fikk beskjed av hudspesialisten at kvisearr skjeldent blir noe bedre med laser. Laseren selv lager jo arr...ville jeg ha det ene eller andre arret, det ble et dilemma.

Kvisearrene mine som han uttalte seg på bakgrunn av, er dype, i lærhuden. Ikke noe som lar seg behandle med gode nok resultater.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av hudspesialisten at kvisearr skjeldent blir noe bedre med laser. Laseren selv lager jo arr...ville jeg ha det ene eller andre arret, det ble et dilemma.

Kvisearrene mine som han uttalte seg på bakgrunn av, er dype, i lærhuden. Ikke noe som lar seg behandle med gode nok resultater.

Dette blir et annet tema, men hvilken foundation eller concealer bruker du for å dekke disse? Ser du har ganske lik hudfarge som meg.

TS

TS

Skrevet

Dette blir et annet tema, men hvilken foundation eller concealer bruker du for å dekke disse? Ser du har ganske lik hudfarge som meg. TS TS Anonymous poster hash: b23ca...d54

Clinique anti-blemish solutian. På vinter bruker jeg farge 1. Nå bruker jeg nummer 2 fresh ivory.

Concealet er også Clinique, All aboutEyes. Også nummer 1. Den er veldig hvit, men gidder ikke ha to farger da den er drøy. Har hatt den i 3 år! Legger litt fondation av den førstnevnte overom det blir for lyst.

AnonymBruker
Skrevet

Clinique anti-blemish solutian. På vinter bruker jeg farge 1. Nå bruker jeg nummer 2 fresh ivory.

Concealet er også Clinique, All aboutEyes. Også nummer 1. Den er veldig hvit, men gidder ikke ha to farger da den er drøy. Har hatt den i 3 år! Legger litt fondation av den førstnevnte overom det blir for lyst.

Da er det både samme merke og farge som jeg bruker i foundation! :) Den er god, den! Men hadde vært så deilig å slippe å bruke foundation hver dag :/

TS

Skrevet

Jeg har hatt laserbehandling mot disse typiske kvisearrene/gropene. jeg trengte 5/6 beh. Hadde 2, og så forskjell. Huden bruker tid på å fornye seg så du må ha tålmodighet. Du ser ikke resultatet før det har gått flere mnd. mine arr var 6 år gamle men legen nevnte ikke noe om det:)

Skrevet

Co2 laseren går fysisk ned i underhuden med infrarøde stråling og stimulerer cellene til å produsere nytt bindevev/ kollagen. Det er bevist at denne type laser virker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt laserbehandling mot disse typiske kvisearrene/gropene. jeg trengte 5/6 beh. Hadde 2, og så forskjell. Huden bruker tid på å fornye seg så du må ha tålmodighet. Du ser ikke resultatet før det har gått flere mnd. mine arr var 6 år gamle men legen nevnte ikke noe om det:)

Tusen takk for svar :) Hvor mange måneder tok det før du så resultatet? Flasset du av i ettertid? Måtte du bruke kremprogram før du startet med laser, eller gikk du rett på laserbehandling?

TS

Skrevet

Jeg følte jeg så resultatene ihvertfall etter et halvt år, men det varierer selvsagt. Jeg hadde mye skorper i ansiktet de første 2-3 ukene, og mye rødhet i ettertid, Ingen flassing. Etter laserbeh. MÅ du bruke sunblock. Fikk med meg en solkrem fra laserklinikken som jeg måtte bruke.

Tenk deg at det øverste laget blir "svidd" bort, så huden kan få stygge pigmentforandringer om du ikke gjør det. Brukte ingen kremer før laseren..

Lykke til med laserbehandlingen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte jeg så resultatene ihvertfall etter et halvt år, men det varierer selvsagt. Jeg hadde mye skorper i ansiktet de første 2-3 ukene, og mye rødhet i ettertid, Ingen flassing. Etter laserbeh. MÅ du bruke sunblock. Fikk med meg en solkrem fra laserklinikken som jeg måtte bruke.

Tenk deg at det øverste laget blir "svidd" bort, så huden kan få stygge pigmentforandringer om du ikke gjør det. Brukte ingen kremer før laseren..

Lykke til med laserbehandlingen!

Takk for det! Hvor lenge hadde du rødheten ca.? Kan man bruke sminke over dette? Må jeg bruke sunblock dersom jeg ikke soler meg også? Er generelt veldig lite ute i sola.

AnonymBruker
Skrevet

TS over

Skrevet

UV stråler når huden selv om du ikke utsetter deg for direkte sollys, så jeg ville nok gjort det. En god solfaktor anbefalte legen min.

Det tok ei stund før det røde gikk bort, nøyaktig husker jeg ikke. Er noen år siden jeg tok beh.

Måtte unngå sminke, rens, dagkrem, bruk av peeling osv. i kanskje en mnd (det varierer), men jeg fikk lov til å bruke mineralsminke som dekket det røde. Alt dette får du info om :)

AnonymBruker
Skrevet

UV stråler når huden selv om du ikke utsetter deg for direkte sollys, så jeg ville nok gjort det. En god solfaktor anbefalte legen min.

Det tok ei stund før det røde gikk bort, nøyaktig husker jeg ikke. Er noen år siden jeg tok beh.

Måtte unngå sminke, rens, dagkrem, bruk av peeling osv. i kanskje en mnd (det varierer), men jeg fikk lov til å bruke mineralsminke som dekket det røde. Alt dette får du info om :)

Tusen takk for all info! :)

TS

Skrevet

Bare hyggelig! :-)

Husker ikke eksakt når alt vil bli bra igjen, for alt varierer av hvor dypt han fører laseren, og hvor store arrene er. Men hudforbedring blir det uansett. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig! :-)

Husker ikke eksakt når alt vil bli bra igjen, for alt varierer av hvor dypt han fører laseren, og hvor store arrene er. Men hudforbedring blir det uansett. Lykke til!

Kan jeg forresten spørre hvor i landet du tok behandlingen og om du fikk noen arr eller infeksjon eller lignende av selve behandlingen?

TS

TS

Skrevet

Ingen infeksjon, ingen arr. Du vil jo få røde områder, selvsagt.. Snakk med de:)

Her gjorde jeg det:http://www.saits.no

Skrevet

Ligger i kristiansand sentrum:)

AnonymBruker
Skrevet

Ingen infeksjon, ingen arr. Du vil jo få røde områder, selvsagt.. Snakk med de:)

Her gjorde jeg det:http://www.saits.no

Tusen takk! :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...