Lillebi Skrevet 20. juni 2004 #1 Skrevet 20. juni 2004 Hva er forskjellen? Jeg skal på tur med kjæresten og søker priser på nettet - bør jeg bestille dobbeltrom (twin) eller bare dobbeltrom?
Grooo Skrevet 20. juni 2004 #3 Skrevet 20. juni 2004 Sikker på det? Er det ikke heller slik at det ene er med to enkeltsenger og det andre med dobbeltseng? Det tror jeg... Der vi skal bo i sommer heter det: Twin This is a Twin (max 2 adults) room with 2 beds (Twin Beds), sleeps a maximum of 2. En-suite Double This is a Double (max 2 adults) room with 1 bed (), sleeps a maximum of 2. Derfor tenker jeg at Twin er med to senger, og dobbeltrom er med dobbeltseng.. Kanskje..
Arkana Skrevet 20. juni 2004 #4 Skrevet 20. juni 2004 Groo har rett. Twin er med to enkeltsenger, mens double er med en dobbeltseng.
Lillebi Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2004 Takk for svar. Blir vel vanlig dobbeltrom da - men de er vel ikke mindre? (Opplevde det en gang...derfor heller jeg av og til mot å bestille rom med to senger..)
Grooo Skrevet 20. juni 2004 #6 Skrevet 20. juni 2004 Vi bodde i "En-suite Double" i Glasgow i høst, det var omtrent bare dobbeltseng + en stol og ikke noe gulvplass. Var umulig å ha kofferten stående oppslått på gulvet... Men jeg tror ikke at de andre rommene der var så mye større heller, var et lite familiedrevet hotell vi bodde på. Så jeg vet ikke helt jeg, men kanskje hotellet du skal til har bilder på nettsidene?
Arkana Skrevet 20. juni 2004 #7 Skrevet 20. juni 2004 Om dobbeltrommet er mindre kommer helt an på hotellet. Twin-rom trenger absolutt ikke være større i allefall.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #8 Skrevet 21. juni 2004 Twinrom er med to enkle senger, ofte 75 el 90 cm brede. Double er rom med smal dobbelseng, iallefall i nord-europa. Max bredde er 150 cm. Kommer ann på hvem jeg reiser med, hvor tett jeg ønsker å ligge. Ofte er dobbelsengene ganske innsovet også, og da ruller begge parter inn mot midten. Men om du trenger et stor rom, så ville jeg søkt etter rom med rullestoltilgang el. Finnes iallefall i England og Skottland. God tur!
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #9 Skrevet 21. juni 2004 Twinrom er med to enkle senger, ofte 75 el 90 cm brede. Double er rom med smal dobbelseng, iallefall i nord-europa. Max bredde er 150 cm. 140 cm er normal bredde på en dobbeltseng, så 150 er i allefall ikke smal.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #10 Skrevet 21. juni 2004 I Norge er en smal dobbelseng max 150 cm bred. Vet at IKEA har 160 cm senger, men 140 cm har jeg strengt tatt aldri hørt om. Uansett: moralen er at to senger a 90 cm er bredere enn en dobbelseng på max 150 cm. Er vi enige da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå