Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden mellom 4 og 5 på fargeskalaen og ønsker å farge håret helt kaldt blondt. Hvor mange ganger må jeg regne med å gå til frisøren før håret har fått den ønskede fargen? Er usikker på hvilket tall det er på fargeskalaen, men mener helt lyst. Og hvordan blir det dersom jeg vil ha fargen jeg har nå tilbake? Er det lettere å bli mørkere?

Anonymous poster hash: 2762a...b46
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo gått til frisøren og hørt hvor mange ganger du må farge det? Du må huske på at å gå fra mørk til blond sliter veldig på håret, og det er en lang prosess. Regner med det er lettere å gå fra lys til mørk, men igjen, det sliter veldig på håret... Selv er jeg blond, og har vært det de siste 5-6 årene. Jeg var lysebrun/mørkblond fra før, og håret mitt har blitt veldig mye tynnere etter jeg ble lyseblond!

Anonymous poster hash: 129d4...ba1
Skrevet

Jeg hadde mørkt hår for noen år tilbake, var utrolig mye som skulle til for å få det lyst igjen. Så jeg startet vel egentlig da etterveksten min skulle farges å farge håret mitt på nytt i litt lysere farge noen ganger, deretter etter en liten stund bestemte jeg meg for å ta det lyst, håret mitt ble jo helt slitt av det, men jeg har jo alltid brukt rettetang på det, og på den tiden var jeg ikke så flink til å bruke hårprodukter som feks hårolje i håret mitt.

Jeg har jo blondt hår naturlig, så jeg måtte jo farge håret ofte pga ettervekst, så ikke ut med mørkt hår og lys ettervekst :P

Skrevet

Jeg er for tiden mellom 4 og 5 på fargeskalaen og ønsker å farge håret helt kaldt blondt. Hvor mange ganger må jeg regne med å gå til frisøren før håret har fått den ønskede fargen? Er usikker på hvilket tall det er på fargeskalaen, men mener helt lyst. Og hvordan blir det dersom jeg vil ha fargen jeg har nå tilbake? Er det lettere å bli mørkere?

Jeg var en 4'er og måtte til frisøren 4 ganger før jeg ble en 8-9'er. Det var en prosess gjort over flere mnd'er hvor jeg i perioder måtte gå med lite flatterende hårfarge (mye gul/oransjskjær), og håret måtte kures mye.

Det er lettere å bli mørk enn lys, det krever bare forpigmentering så farge. Det sliter enormt mye på håret og gå fra mørk til lys og mørk til lys, burde ikke gjøres ofte.

Har hatt runde nr 2 hos frisøren nå for å få det lyst igjen (var en 6'er denne gang), og må nok ha en runde til. Siden det er sommer satser jeg heller på å la sol og saltvann gjøre jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en 4'er og måtte til frisøren 4 ganger før jeg ble en 8-9'er. Det var en prosess gjort over flere mnd'er hvor jeg i perioder måtte gå med lite flatterende hårfarge (mye gul/oransjskjær), og håret måtte kures mye.

Det er lettere å bli mørk enn lys, det krever bare forpigmentering så farge. Det sliter enormt mye på håret og gå fra mørk til lys og mørk til lys, burde ikke gjøres ofte.

Har hatt runde nr 2 hos frisøren nå for å få det lyst igjen (var en 6'er denne gang), og må nok ha en runde til. Siden det er sommer satser jeg heller på å la sol og saltvann gjøre jobben.

Hvor lang tid gikk du med gulskjær i håret? Usikker på om jeg orker dette :S

TS

AnonymBruker
Skrevet

MANGE ganger! Sliter enormt mye på håret. Jeg gav til slutt opp, håret ble tørt, brakk og ble flisete. Hadde floker hele tiden selv om jeg brukte mye kur. Det ble bedre når jeg fikk farget det litt mørkere igjen og det fikk fred til og heles.

Anonymous poster hash: a67f8...274

AnonymBruker
Skrevet

MANGE ganger! Sliter enormt mye på håret. Jeg gav til slutt opp, håret ble tørt, brakk og ble flisete. Hadde floker hele tiden selv om jeg brukte mye kur. Det ble bedre når jeg fikk farget det litt mørkere igjen og det fikk fred til og heles.

Anonymous poster hash: a67f8...274

Hmm, dette høres ikke ut som noe for meg med nordisk, fint hår selv om jeg har mye hår.

TS

Skrevet

Jeg har siden slutten av februar gått til frisøren for å få det lyst fra brunt. Hadde langt hår og fant ut at det ville bli billigere hvis jeg klipte meg til en skulderlang frisyre første gangen, siden jeg har ekstremt tykt hår. Har nå hatt tre timer der, siste time var for nesten en måned siden. Det gikk overraskende bra og håret har faktisk sett veldig fint ut etter hver gang (ikke noe stygt gulskjær jeg måtte skjemmes over). Første gang stripet hun store deler av håret med hettestriper, la i litt mer bleking etterpå og farget over med en minicolor for å få en fin nyanse. Håret så da lysebrunt ut. Neste gang fikk jeg igjen stripet store deler med hettestriper og litt mer bleking på tuppene etterpå. Var vel tilnærmet mørkeblond da, og ved siste besøk tok hun all ettervekst og ny runde med mange striper i folie. Har nå en fin blondfarge som er 9 på skalaen. Har brukt en kraftig lillashampoo hjemme siden første besøk, og en kur som ikke skal skylles ut av håret etter hver dusj. Har ikke merket noe slitasje på håret i det hele tatt, så er virkelig veldig fornøyd med hvor lett det har gått. Frisøren sa også at hun er imponert over at vi endte opp med så fine nyanser hver gang. Har tenkt å dra en siste gang neste måned for å ta ettervekst og en kraftig runde til med striper. Er enda litt av underhåret som ikke er så lyst som jeg ønsker, vil at hele håret skal være helt blondt. Men er fortsatt veldig fornøyd nå og angrer ikke et sekund på at jeg har tatt meg god tid og brukt en del penger.

Skrevet

Jeg holder på nå med å gå fra mørk brun. Starter alltid først med å stripe det hjemme med Depend sin blondering. Venter ca 4-6uker etterpå (da er de ukene brukt til kuring og behandlinger for å få håret greit igjen) så går jeg til friøsren å striper det ordentlig med påfølgende vasker. Bruker regelmessig Redken for menn sin sølvshampoo for å opprettholde. Venter noen uker etter frisørturen og behandler det hjemme før jeg striper det med depend sin blondering igjen. Deretter går jeg siste turen til frisøren og striper/farger det resterende. Så i alt bruker jeg rundt 4-5 måneder for å gå bra mørkbruk (3) til veldig blond. Dette sliter jo som sakt veldig på håret, men det er viktig å kure det ofte å bruke shampo/balsamen som er beregnet til slikt hår.

Skrevet

Hvor lang tid gikk du med gulskjær i håret? Usikker på om jeg orker dette :S

TS

Jeg begynte prosessen i mars/april (i fjor) hvor jeg tok første runde med striper. Da hadde jeg ikke farget håret på 5 mnd, så det var falmet en del. Var ikke så mye gulskjær etter første gang, mer en gyllen lysebrun farge. Neste runde var i juni, da ble det temmelig mye gulskjær. Passet på å være mye i sola og pleide håret godt med lite hårvask og mye proteinkurer, og tok neste runde ca 6 uker etter.

Det var fortsatt for gyllent (men ikke lenger gult), så 2-3 mnd senere la jeg inn kalde foliestriper.

Jeg kunne selvsagt gått til frisøren og gjort hele prosessen på 3 uker, men det anbefales ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...