Gå til innhold

Scalibor forgiftning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et skudd i mørket, men verdt å prøve for å se om noen har opplevd tilsvarende.

Sist juli var vi i Danmark med hunden. Vi kjøpte et Scalibor flåtthalsbånd som han fikk på pga mengden av flått i området vi var. Temmelig fort fikk han symptomer som pesing og sikling, så jeg valgte å ta båndet av og hunden ble grundig vasket. Symptomene ble mye mindre og vi tenkte i grunnen ikke mer over dette.

Men så har vi i de siste månedene/halve året opplevd økende sikling og pesing. Så mye at det nå vanskeliggjør tur. Vi antok at dette var relatert til smerter han har fra alvorlig artrose i beina, men plutselig slo det meg for noen dager siden at han nå har akkurat de samme utfallene som sist sommer.

Når jeg i tillegg hører om en annen hund med akkurat de samme problemene som også har brukt dette halsbåndet begynner man jo å lure. Denne hunden er undersøkt fra hale til nese uten at man finner noe galt.

Så dermed spør jeg dere hundeiere som har brukt flåttmiddel om dere har opplevd noe av det samme?

Han blir forøvrig behandlet med smertestillende og skal til vet i morgen for utvidet undersøkelse pga denne pesingen og siklingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...