Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg vil så gjerne være aktiv, løpe langt, løfte tung og være et sunt mennesker - men jeg har endel diagnoser som stopper meg. Jeg har en bindevedsykdom som gjør at jeg ikke kan løfte tung, og heller ikke løpe (kan såvidt gå, egentlig). Har også ME.

Syntes dette er utrolig vanskelig, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å være litt aktiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du oppsøkt fysioterapeut? De kan ofte hjelpe deg med bla passive øvelser som kan hjelpe :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vil så gjerne være aktiv, løpe langt, løfte tung og være et sunt mennesker - men jeg har endel diagnoser som stopper meg. Jeg har en bindevedsykdom som gjør at jeg ikke kan løfte tung, og heller ikke løpe (kan såvidt gå, egentlig). Har også ME.

Syntes dette er utrolig vanskelig, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å være litt aktiv?

Roing?

Enten på apparat eller i kano sammen med noen?

Anonymous poster hash: 949d9...2c7

Skrevet

Har du oppsøkt fysioterapeut? De kan ofte hjelpe deg med bla passive øvelser som kan hjelpe :)

Jepp, og fysioterapi er den kjedeligste formen for trening jeg kan tenke meg, haha! Så nei, dessverre..

Skrevet

Roing?

Enten på apparat eller i kano sammen med noen?

Roing kan jeg ikke pga bøyd rygg som ikke må bøyes mer, haha... mye å tenke på :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Roing kan jeg ikke pga bøyd rygg som ikke må bøyes mer, haha... mye å tenke på :fnise:

Men en fysioterapeut eller en idrettslege burde kunne hjelpe deg å finne frem til trening som du kan gjøre hjemme/ ute. Jeg ville tatt kontakt med en f.t eller i.l.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ergometersykkel

Tai chi

Enkelte yogaøvelser

Slike ting kan du gjøre hjemme

Kanskje du etterhvert klarer mer

Skrevet

Men en fysioterapeut eller en idrettslege burde kunne hjelpe deg å finne frem til trening som du kan gjøre hjemme/ ute. Jeg ville tatt kontakt med en f.t eller i.l.

Jeg har vært i kontakt med flere, og de har egentlig ikke peiling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...