AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Føler jeg får i meg litt for lite proteiner via vanlig kost så jeg har nettop kjøpt meg proteintilskudd. Inneholder ca 120kcal pr 30 gram (en porsjon). Jeg trener styrke 2-4 ganger i uka og prøver ellers å få til en joggeøkt eller to. Målet mitt er egentlig mest å bli strammere og få jagd vekk appelsinhud på rumpa og lårene, samt erstatte en del av fettet med ner muskler. Jeg skal altså ikke nødvendigvis slanke meg og veie mindre men trenger en real oppstramming, spesielt på bedre del av kroppen. Derfor trener jeg mest styrke. Spørsmålet er om hvor mye proteinshake jeg bør føre i meg og hvor mye er "for mye". Jeg vet at for mye proteiner kan være skadelig og det vil i tillegg ondanne seg til fett og dermed få motsatt effekt. Men jeg logger marinntaket mitt iblant for å sjekke om jeg ligger under grensen. Som for meg er 2000kcal på dagene jeg trener og 1500 på fridagene mine. Er 1-2 shakes pr dag for mye? Ligger på ca 120 gram proteiner hver dag til sammen. Anonymous poster hash: e5711...94b
Supraspinatus Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Jeg tror ikke du klarer å spise for mye protein dersom du ikke har nyresykdom fra før. Det finnes studier der det er demonstrert opptak opp mot 6-700g per døgn uten skadevirkning. Normalt er det helt ok med 2-2,5g per kg kroppsvekt det bodybuildere spiser. Og nedre grense for aktive personer pleier å angis til 0,8g per kg kroppsvekt. Dog er det nok lurt å legge seg på minst 1x
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå