Gå til innhold

Kutte ut godteri og ned på kjøtt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye tror dere jeg kan gå ned i vekt dersom jeg kutter ut kjøtt i uka (spiser grønnsaker, bønner, fisk), og kutter godteri ut helt? Veier ca 30 kg for mye.

Skal spise 1 porsjon middag, og ellers lite brød.. Kanskje rugsprø.

Skal selvsagt trene ved siden av (styrke/isometrisk)

Anonymous poster hash: 0ace4...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang er en hyssing? Den eneste måten å vite hvor mange kalorier du får i deg, er å veie alt du spiser og legge sammen kaloriene. Du behøver ikke kutte ut noe for å gå ned i vekt, bare spis mindre.

Skrevet

Hvor mye tror dere jeg kan gå ned i vekt dersom jeg kutter ut kjøtt i uka (spiser grønnsaker, bønner, fisk), og kutter godteri ut helt? Veier ca 30 kg for mye.

Skal spise 1 porsjon middag, og ellers lite brød.. Kanskje rugsprø.

Skal selvsagt trene ved siden av (styrke/isometrisk)

Fisk og bønner er sunnere og mer miljøvennlig enn kjøtt, men når det gjelder å gå ned i vekt tror jeg dette er hipp som happ. Prøv og se, og pass på at du ikke spiser mer enn du skal. Snakk med legen din/ ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg å sette opp et sunt kosthold (og mengder).

Skrevet

Hvis du skal gå ned i vekt er det alltid dumt å kutte ut en proteinkilde.

Det samme gjelder det å erstatte snacks/godteri med en lavkarbo/lavkalori/lavfett-variant av det samme.

Jeg er generelt i mot å telle kalorier som at det skal være en slags absolutt verdi.

Hvis du estimerer i begge ender blir ofte alltid resultatet unøyaktig. Det må du ta høyde for. I tillegg er det greit å vite at når du spiser mer går energiforbruket opp, og vice versa. Derfor må du alltid se an trenden over tid. Ikke så kortsiktig som én uke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kutter ikke ut en proteinkilde, det er masse proteiner i bla.a bønner. Og det blir kjøtt i helga, men ikke godteri (brus, sjokolade osv).

• Liker 1
Skrevet

Jeg kutter ikke ut en proteinkilde, det er masse proteiner i bla.a bønner. Og det blir kjøtt i helga, men ikke godteri (brus, sjokolade osv).

Bønner inneholder utrolig lite proteiner i forhold til kjøtt. Bønner inneholder dessuten mye karbohydrater og fiber, samt antinæringstoffer som kommer med på kjøpet. Plutselig er det vesentlig flere kalorier for å få i seg den samme mengden proteiner. Og mindre vitaminer/mineraler.

Skrevet

Bønner inneholder utrolig lite proteiner i forhold til kjøtt. Bønner inneholder dessuten mye karbohydrater og fiber, samt antinæringstoffer som kommer med på kjøpet. Plutselig er det vesentlig flere kalorier for å få i seg den samme mengden proteiner. Og mindre vitaminer/mineraler.

Hva er antinæringsstoffer?7

Skrevet

For ikke å glemme at kjøtt gir deg en god del jern! Kjekt å ha!

Skrevet

Hvorfor skal du kutte kjøtt? Kjøtt er jo både sunt og godt. Men å holde seg til en porsjon middag er nok fint. Det er mengdene det kommer ann på, ikke hva du kutter ut :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...