Gå til innhold

datteren min ble misbrukt av avlasterens voksne sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg var alene med tre barn og ikke hadde nettverk rundt oss,familie ol fikk jeg avlastningsfamilier annenhver helg og etterhvert hver tredje helg til barna mine. Minstejenta som nå er 20 fikk enfantastisk familie med eldre ektepar med voksne barn, denne damen har vært en fantastisk støtte for meg også - har nesten vært som en bestemor for barna mine. Derfor er det så vondt når jeg nå har fått vite, hva datteren min ble utsatt for av hennes voksne fostersønn som bor i leilighet i samme blokk som dem. Han var støttekontakt for flere gutter da og er det for et par fortsatt, litt enstøing men jeg tenkte at - så fint at han er støttekontakt, så ut som han var flink til det. Datteren min fortalte tidligere at en av de han var støttekontakt for befølte henne på låret en gang hun så film med dem, men hun sa ikke mer. Ikke før igår da vi satt og pratet og hun begynte å fortelle hva han og ungdommen han var støttekontakt for gjorde - hun har vel ikke fortalt alt - men skjønner såpass mye at det har foregått ting som ikke burde, hun ble også truet til å ikke si det for da fikk hun ikke komme til denne damen mer. Det skjedde heldigvis ikke over lang tid, hun var i 10 års alderen da - barnevernet skulle spare penger og avlastningshelgene ble borte. Datteren min sier at hun trodde det var pga det som skjedde at hun ikke kunne være der mere.så hva gjør man, fikk ikke sove inatt- lå bare og tenkte og fikk så dårlig samvittighet, hva skal man gjøre. Datteren min har litt kontakt med denne damen, og hun tenker mest på hva som skjer hvis hun får vite det, men samtidig er jo denne damen avlaster for en funksjonshemmet voksen jente med dårlig språk og hva om hun er utsatt for dette. Vanskelig, føler jeg sendte jenta mi bort til et sted som skulle være trygt og godt og så skjedde dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når mannen fortsatt er støttekontalt, og tuklet med en 10 år gammel jente sammen med en ungdom han var støttekontakt for, er dere bare nødt til å ta dette opp med barnevernet. Leit for henne som har gjort sitt beste som fostermor og avlaster at fostersønnen har begått sedelighetskriminalitet, men hverken foreldre eller fosterforeldre har full kontroll over hva voksne barn blir til.

• Liker 8
Skrevet

Ja meld fra til barnevernet!

• Liker 2
Skrevet

Klart du må si det. Så vondt for deg og henne at hun opplevde det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper datteren din nå forstår at det ikke er hennes feil at ordningen ble avviklet, og at det er sønnen og han han var støttekontakt for som har gjort noe galt her.

Barn har en tendens til å bære allverdens skyld på sine skuldre, dessverre.

Jeg ville anmeldt svina, og tatt en prat med barnevernet. De to ungdommene bør aldri få lov til å komme i nærheten av barn igjen.

Anonymous poster hash: ed567...53c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri latt noen andre avlaste barna mine, med mindre jeg var veldig trygg på noen i min egen familie. Det sier seg selv at all form for barnevakt/avlastning er risiko. Og hvem ønsker å ta noen sjanser med barna sine. Forstår ikke de som gjør det, uansett hvor sliten man er.

Håper du tar bedre valg senere i livet, og håper det går bra med datteren din.

Anonymous poster hash: 8e180...751
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri latt noen andre avlaste barna mine, med mindre jeg var veldig trygg på noen i min egen familie. Det sier seg selv at all form for barnevakt/avlastning er risiko. Og hvem ønsker å ta noen sjanser med barna sine. Forstår ikke de som gjør det, uansett hvor sliten man er.

Dette var unødvendig av deg å skrive!! Hun var sliten alenemor og kanskje trengte avlastning så hun kunne få litt energi til å ta vare på barna sine. Hun hadde ikke familie som kunne avlaste henne av og til. Så å være alene med barn på fulltid uten avlastning kan jeg tenke meg kan være veldig slitsomt. Har selv vært alenemor, men da en far som hadde de annen hver helg. Og familie som også kunne stille opp av og til. Uten det så kan jeg tenke meg man blir utslitt når man i tilegg jobber også. Så dette innlegget kunne du spart deg.

Anonymous poster hash: a7cda...af2

• Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Det der var en komentar som tråkket over alle grenser.Det er noe som heter å tenke seg om to ganger før man åpner munnen!

Skrevet

takk for svar. Jeg sitter fortsatt i tenkeboksen og har ikke fått snakket mer med min datter om dette, men skal ringe og si fra til kommunen han er støttekontakt for og si hva jeg har fått vite og at vi nok kommer til å anmelde det. Til deg anonym som sier du aldri ville brukt andre barnevakter til dine barn så vil jeg si at du jo er kjempeheldig som har familie som stiller opp og stoler på som alltid kan avlaste deg, men slike ting kan jo også skje blant nær familie. Tror nok at han som har gjort dette er en person hans nære familie tror de kjenner og bruker som barnevakt, dessverre... Det er ikke lett å overlate barna sine til ukjente fordi man trenger avlastning, ikke i begynnelsen, men barna mine hadde jo bare meg og hverdagen vår var slitsom, så da ble det sånn de årene, men de fikk da en mamma med litt mer overskudd i hverdagen og blide barn som kom hjem - stortsett - hadde bare dette aldri skjedd minstejenta mi!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...