Aviale Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Hei! Jeg skal reise til Frankrike og Italia i sommer, og har lyst til å couchsurfe 4 netter i Paris. Jeg har søkt etter "hoster" og sendt ca 5 søknader + lagt ut en sånn initiary. Da fikk jeg svar fra en fyr på 30 år. Han har 5 positive referanser, men jeg er likevel litt skeptisk. Jeg er en jente på 21 år, og denne turen er den første turen min alene. Paris er første stopp, og jeg har aldri vært der før. Jeg ville nok følt meg tryggere hos en jente/dame, siden jeg føler det er en liten risiko (ja jeg er kanskje paranoid) for at en fyr skal prøve seg på en eller annen måte. Ikke at jeg er så syyykt attraktiv eller noe, jeg har bare en liten skepsis mot å bo 4 netter hos en mann når jeg reiser alene. Fyren som tilbyr meg rom, har en godt utfylt profil med to bilder av seg selv. Han er ikke verifisert, men har 5 positive kommentarer (alle fra jenter, la jeg merke til). Han skriver at han kan hente meg på flyplassen, guide meg rundt til fots og på scooter i Paris og ta meg med ut på pub med live musikk. Alt dette høres jo veldig bra ut. Han røyker shisha (noe som egentlig ikke bryr meg så mye, jeg har prøvd det selv), driver med massasje, yoga og sport. Når han har folk på besøk, tilbyr han sitt eget rom til dem og sover på sofaen selv. Han skriver ikke hvor leiligheten hans ligger, noe som er litt uvanlig. Hva ville dere gjort om dere var i min situasjon? Ville dere søkt etter flere hoster, eller takket ja? Ønsker helst svar fra de som selv har couchsurfet, men setter pris på alle erfaringer og råd
Sunbeam Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Det er første gang du reiser på tur alene og du velger å couchsurfe? Ja, da skjønner jeg at du er nervøs. Liker du ikke hosten så bla deg videre, det er du som skal velge å vrake her. Det finnes da vel flere enn fem stk i hele Paris? Jeg trodde couchsurfing ville vært big der borte, hele ordningen bærer liksom et slags bohemsk preg over seg. Følg magefølelsen du, og hvis magefølelsen din er skeptisk, så prøv å finne noen andre. Med det sagt så har jeg en venninne som har vært med på couchsurfing i flere år - som host - og hun har hatt masse gjennomreisende menn på sofaen sin uten problemer. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Jeg (mann, 34) har aldri selv vært gjest, men jeg har vært vert via couchsurfing 3 ganger. Jeg var genuint med på siden fordi jeg hadde ekstra plass i leiligheten og gjerne ville treffe folk fra andre land. Jeg var vert for 3 kvinner, og hadde veldig positive opplevelser. Den ene overlot jeg hele leiligheten til da jeg måtte dra bort selv, og det gikk også fint. Når det er sagt så har couchsurfing uten tvil et spesielt rykte. Det er mange der som er ute etter sex. Det skal på en måte ikke være en sjekkearena, og det var det ikke for meg eller "mine" gjester", men under overflaten tipper jeg at det ikke går en dag uten at couchsuring-medlemmer har sex med noen de traff via den siden. Dersom jeg var en enslig jente og brukte siden for å få meg et ligg på ferieturen hadde jeg valgt en mannlig vert. Hvis jeg faktisk bare ville reise billig og treffe folk, ville jeg nok lett frem en kvinnelig vert. Anonymous poster hash: 74568...34d
Aviale Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2014 Det er første gang du reiser på tur alene og du velger å couchsurfe? Ja, da skjønner jeg at du er nervøs. Liker du ikke hosten så bla deg videre, det er du som skal velge å vrake her. Det finnes da vel flere enn fem stk i hele Paris? Jeg trodde couchsurfing ville vært big der borte, hele ordningen bærer liksom et slags bohemsk preg over seg. Følg magefølelsen du, og hvis magefølelsen din er skeptisk, så prøv å finne noen andre. Med det sagt så har jeg en venninne som har vært med på couchsurfing i flere år - som host - og hun har hatt masse gjennomreisende menn på sofaen sin uten problemer. Jeg er ikke nervøs for couchsurfing, da de aller fleste der virker som åpne og hyggelige mennesker, og mange har anbefalinger fra andre som har surfet hos dem og er verifisert (dvs betalt for å vise at de er den de gir seg ut for, og bor der de har angitt). At du bare antar jeg er nervøs pga couchsurfing i seg selv, syns jeg er litt irriterende. Folk er forskjellige, og jeg synes det virker mye hyggeligere å komme til en by og vite at jeg har noen å bo hos og henge med, enn å sitte alene på et hotell, selv om jeg reiser alene. Når det er sagt, takk for tips og råd. Jeg har tenkt å kontakte flere, men startet denne tråden for å høre hva andre ville gjort. Det er jo mange flere hoster i Paris, men det tar mye tid å lete og skrive gode søknader, og de beste hostene får lassevis med forespørsler så det er langt fra sikkert at jeg klarer å få tak i noen andre. Jeg (mann, 34) har aldri selv vært gjest, men jeg har vært vert via couchsurfing 3 ganger. Jeg var genuint med på siden fordi jeg hadde ekstra plass i leiligheten og gjerne ville treffe folk fra andre land. Jeg var vert for 3 kvinner, og hadde veldig positive opplevelser. Den ene overlot jeg hele leiligheten til da jeg måtte dra bort selv, og det gikk også fint. Når det er sagt så har couchsurfing uten tvil et spesielt rykte. Det er mange der som er ute etter sex. Det skal på en måte ikke være en sjekkearena, og det var det ikke for meg eller "mine" gjester", men under overflaten tipper jeg at det ikke går en dag uten at couchsuring-medlemmer har sex med noen de traff via den siden. Dersom jeg var en enslig jente og brukte siden for å få meg et ligg på ferieturen hadde jeg valgt en mannlig vert. Hvis jeg faktisk bare ville reise billig og treffe folk, ville jeg nok lett frem en kvinnelig vert. Anonymous poster hash: 74568...34d Ja, det er dette ryktet jeg har fått med meg via siden, jeg har sett flere profiler der folk skriver at CS ikke er et datingsted og at de er der for å møte hyggelige mennesker. Som nevnt vil jeg helst bo hos en jente, men alt utenom at han er mann (uff, høres ikke helt bra ut...) høres veldig bra ut. Likevel leser jeg i tre av de fem positive kommentarene (alle fra jenter) han har fått, at de som bodde hos ham bare ble én natt. Jeg får ta å sende en PM til de og høre tror jeg. For øvrig har jeg heller ikke sett en eneste profil med negative/nøytrale kommentarer.
Sunbeam Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Jeg er ikke nervøs for couchsurfing, da de aller fleste der virker som åpne og hyggelige mennesker, og mange har anbefalinger fra andre som har surfet hos dem og er verifisert (dvs betalt for å vise at de er den de gir seg ut for, og bor der de har angitt). At du bare antar jeg er nervøs pga couchsurfing i seg selv, syns jeg er litt irriterende. Folk er forskjellige, og jeg synes det virker mye hyggeligere å komme til en by og vite at jeg har noen å bo hos og henge med, enn å sitte alene på et hotell, selv om jeg reiser alene. Når det er sagt, takk for tips og råd. Jeg har tenkt å kontakte flere, men startet denne tråden for å høre hva andre ville gjort. Det er jo mange flere hoster i Paris, men det tar mye tid å lete og skrive gode søknader, og de beste hostene får lassevis med forespørsler så det er langt fra sikkert at jeg klarer å få tak i noen andre. Ingen grunn til å bli irritert eller føle seg tråkket på. Det er faktisk rimelig spesielt at ei jente bestemmer seg for å couchsurfe på sin første utenlandstur alene, så at jeg antar at det er litt nerver med i spill er legit og å forvente, synes du ikke? Men å bli irritert har du ingen grunn til å bli. Jeg prøvde bare å komme med råd basert på venninner som har valgt samme greia og som har fortalt meg om opplevelsene sine. 1
Aviale Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2014 Ingen grunn til å bli irritert eller føle seg tråkket på. Det er faktisk rimelig spesielt at ei jente bestemmer seg for å couchsurfe på sin første utenlandstur alene, så at jeg antar at det er litt nerver med i spill er legit og å forvente, synes du ikke? Men å bli irritert har du ingen grunn til å bli. Jeg prøvde bare å komme med råd basert på venninner som har valgt samme greia og som har fortalt meg om opplevelsene sine. Det var nok mest måten du ordla deg på, og hvordan jeg tolket det som gjorde meg litt irritert. Jeg reiser alene, men jeg er reisevant og selvstendig. Selvsagt kommer jeg til å være spent før jeg møter hosten min, men spent ville jeg uansett vært - hotell, hostell eller hva. Jeg er tross alt i en helt ny by alene. Takk for råd
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har bare gode erfaringer med Couchsurfing. Riktignok har vi hatt noen gjester som ikke var spesielt hyggelige, men ikke noe negativt ellers. Du må stole på magefølelsen. Bare det at du spør her, tyder på at du bør finne en annen vert. Jeg synes at 5 referanser, alle fra jenter og flere fra jenter som bare har vært der én natt, er nok til å være skeptisk. Før du får erfaring, bør du velge verter med mye og variert erfaring. En annen ting er at det ikke står hvor han bor. Det får meg til å lure på om du er voksen og fornuftig nok til å reise alene. Hvis du skulle couchsurfet i Oslo, ville du tatt sjansen på å havne langt ute i Søndre Nordstrand bydel med dårlig bussforbindelse? Har det ikke slått deg at massasje, yoga og sport kan være en eufemisme for sex? Kanskje ikke i Norge, men ellers i verden. Dessuten: Hvor mange verter gidder å hente gjestene på flyplassen og tilbyr guiding? De fleste normale mennesker har travle liv og viser deg rundt hvis de har tid. Jeg blir litt bekymret for at du selv ikke har den vurderingsevnen som trengs for å reise trygt alene som ung kvinne. Jeg synes du skal skrive personlige henvendelser direkte til kvinner og par, men bare til de som har lang erfaring, for det kan være falske profiler. Ellers kan du se om det er noen ambassadører som kan hjelpe deg. Du kan jo også filtrere søket ditt sånn at du bare får opp de som er verifiserte og har vouches. Det tar lang tid å finne en passende vert. Anonymous poster hash: e6f57...517 2
tunaen Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Oh man. Her var det litt vel mye skepsis. Bruk sunn fornuft, selvfølgelig. Men erfaring har vist at fremmede er venner man ikke har møtt ;p Var utenlands alene første gang i fjor, og da prøvde jeg cs. Først hos en fyr som var to år yngre enn meg. Gikk veldig bra. Sov i samme rom til og med, han på gulvet. Så hos en annen, som ikke hadde noen referanser, men det gikk bra. Han var norsk, og litt sketchy..men gikk greit. Låste døren på natta for sikkerhets skyld. Så bodde jeg hos en familie i Fiji. Null problem. det var faren som var registrertder. Gode refreferanser. Syns du kan bo hos fyren, men hør med han hvor han bor og om det er lett å komme seg dit. Fantastisk måte å møte nye folk på! Lykke til og kos deg!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville ikke valgt å sove hos en 10 år eldre mann nei.... Når du har muligheten til å velge en jente, så er nok det lurest. Hva skal du gjøre hvis det går galt? I et fremmed land helt alene? Ser liksom ingen grunn til å ta den risikoen. Anonymous poster hash: a0015...6da 1
Aviale Skrevet 21. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 21. juni 2014 Takker for svar folkens Jeg har bare gode erfaringer med Couchsurfing. Riktignok har vi hatt noen gjester som ikke var spesielt hyggelige, men ikke noe negativt ellers. Du må stole på magefølelsen. Bare det at du spør her, tyder på at du bør finne en annen vert. Jeg synes at 5 referanser, alle fra jenter og flere fra jenter som bare har vært der én natt, er nok til å være skeptisk. Før du får erfaring, bør du velge verter med mye og variert erfaring. En annen ting er at det ikke står hvor han bor. Det får meg til å lure på om du er voksen og fornuftig nok til å reise alene. Hvis du skulle couchsurfet i Oslo, ville du tatt sjansen på å havne langt ute i Søndre Nordstrand bydel med dårlig bussforbindelse? Har det ikke slått deg at massasje, yoga og sport kan være en eufemisme for sex? Kanskje ikke i Norge, men ellers i verden. Dessuten: Hvor mange verter gidder å hente gjestene på flyplassen og tilbyr guiding? De fleste normale mennesker har travle liv og viser deg rundt hvis de har tid. Jeg blir litt bekymret for at du selv ikke har den vurderingsevnen som trengs for å reise trygt alene som ung kvinne. Jeg synes du skal skrive personlige henvendelser direkte til kvinner og par, men bare til de som har lang erfaring, for det kan være falske profiler. Ellers kan du se om det er noen ambassadører som kan hjelpe deg. Du kan jo også filtrere søket ditt sånn at du bare får opp de som er verifiserte og har vouches. Det tar lang tid å finne en passende vert. Anonymous poster hash: e6f57...517 Ja, jeg har valgt å stole på magefølelsen min og har nå sagt nei til han. Jeg hadde selvfølgelig først spurt hvor han evt hadde bodd dersom jeg skulle takket ja til en person som ikke hadde skrevet hvor han/hun bodde, før jeg takket ja. Det hadde ikke slått meg at yoga = sex, men massasjen gjorde meg litt mer skeptisk ja... Også det at han hadde så mye tid til meg, da føler jeg at han sikkert forventer noe tilbake. Derfor har jeg sagt nei. Må også nevnes her at jeg fikk henvendelsen fra han etter å ha lagt ut en sånn "initiary" slik at alle som bor i nærheten av hosten jeg først sendte request til (i sentrum av Paris) kunne se det. Det var ikke jeg som kontaktet han, jeg har bare kontaktet jenter/damer og par som har referanser, bilder, og utfyllende info om seg selv og hvor de bor. Takk for tips om søking, jeg skal huske det til neste gang Siden det er ganske kort varsel for folk om jeg sender requests nå (og dette allerede har tatt mye tid for meg), har jeg booket hostell i stedet, så får couchsurfingen bli en annen gang Oh man. Her var det litt vel mye skepsis. Bruk sunn fornuft, selvfølgelig. Men erfaring har vist at fremmede er venner man ikke har møtt ;p Var utenlands alene første gang i fjor, og da prøvde jeg cs. Først hos en fyr som var to år yngre enn meg. Gikk veldig bra. Sov i samme rom til og med, han på gulvet. Så hos en annen, som ikke hadde noen referanser, men det gikk bra. Han var norsk, og litt sketchy..men gikk greit. Låste døren på natta for sikkerhets skyld. Så bodde jeg hos en familie i Fiji. Null problem. det var faren som var registrertder. Gode refreferanser. Syns du kan bo hos fyren, men hør med han hvor han bor og om det er lett å komme seg dit. Fantastisk måte å møte nye folk på! Lykke til og kos deg! Takk for at du deler dine erfaringer Jeg er også for å være åpen og la tvilen komme folk til gode om jeg føler for det, men denne gangen sa magefølelsen nei til slutt. Oppdaget også, etter at jeg hadde sagt nei, en negativ omtale fra en jente av han, så jeg valgte riktig denne gangen. Jeg har søkt mange hoster, ca 15 stk nå, men bare noen få har svart, og de få har sagt nei. Derfor har jeg booket hostell i stedet, så får jeg se om jeg evt takker ja og avbestiller det dersom noen jeg har kontaktet sier ja. Jeg ville ikke valgt å sove hos en 10 år eldre mann nei.... Når du har muligheten til å velge en jente, så er nok det lurest. Hva skal du gjøre hvis det går galt? I et fremmed land helt alene? Ser liksom ingen grunn til å ta den risikoen. Anonymous poster hash: a0015...6da Nei, er det jeg har kommet fram til. Tidligere var jeg også litt frustrert over at jeg ikke hadde fått svar på noen av requestene mine, og jeg hadde veldig lyst til å bo hos noen i Paris, derfor vurderte jeg tilbudet hans (og hvem har vel ikke lyst til sightseeing på scooter i Paris?) Men som sagt over, magen sa nei, og jeg tror det var riktig valg Nå har jeg booket hostell i stedet, et livlig sted der jeg får møte masse folk og kan bli med på guidede turer. Jeg tror couchsurfing får bli en annen gang 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har stort sett positive erfaringer med CouchSurfing, men om du er usikker, send heller ny request til en kvinne da. Du burde ikke sende requester til noen du ikke faktisk kan tenke deg å sove hos uansett, og les igjennom profilen deres FØR du sender melding. Når det gjelder sånn initiary, så kan det gå begge veier. Jeg fant en person i min by via initiary, og det gikk kjempefint - vi ble veldig gode venner og reiste til Oslo sammen, men kan godt forstå hvordan initiary kan misbrukes av de med lugubre hensikter. Om han har positive referanser, og du sjekker at disse jentene ikke er sånn "laget profil, couchsurfet en gang" og derav mulig falske referanser, så tror jeg det skal gå helt strålende. CSing er en fantastisk måte å møte lokale og nye venner på! God tur! Anonymous poster hash: d489e...990 1
pinar Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Kan du ikke bo på et hostel? Da bor du ikke alene og møter mange andre som reiser, både med venner og alene. Og du slipper å sette deg selv i en situasjon hvor du er alene i en fremmeds leilighet i et fremmed land. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Oh man. Her var det litt vel mye skepsis. Bruk sunn fornuft, selvfølgelig. Men erfaring har vist at fremmede er venner man ikke har møtt ;p Var utenlands alene første gang i fjor, og da prøvde jeg cs. Først hos en fyr som var to år yngre enn meg. Gikk veldig bra. Sov i samme rom til og med, han på gulvet. Så hos en annen, som ikke hadde noen referanser, men det gikk bra. Han var norsk, og litt sketchy..men gikk greit. Låste døren på natta for sikkerhets skyld. Så bodde jeg hos en familie i Fiji. Null problem. det var faren som var registrertder. Gode refreferanser. Syns du kan bo hos fyren, men hør med han hvor han bor og om det er lett å komme seg dit. Fantastisk måte å møte nye folk på! Lykke til og kos deg! Det er fint du har positv erfaring, men her har du rådet ts til noe hun åpenbart ikke skal ta sjangsen på, og som hun klokelig lot være. Magefølelsen er ditt viktigste redskap, undervurder aldri den. Vertifiserte hoster og lang erfaring må jo være et must, likeså ryddige profiler. Hilsen reisevant Anonymous poster hash: af7db...513
Aviale Skrevet 22. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 22. juni 2014 Jeg har stort sett positive erfaringer med CouchSurfing, men om du er usikker, send heller ny request til en kvinne da. Du burde ikke sende requester til noen du ikke faktisk kan tenke deg å sove hos uansett, og les igjennom profilen deres FØR du sender melding. Når det gjelder sånn initiary, så kan det gå begge veier. Jeg fant en person i min by via initiary, og det gikk kjempefint - vi ble veldig gode venner og reiste til Oslo sammen, men kan godt forstå hvordan initiary kan misbrukes av de med lugubre hensikter. Om han har positive referanser, og du sjekker at disse jentene ikke er sånn "laget profil, couchsurfet en gang" og derav mulig falske referanser, så tror jeg det skal gå helt strålende. CSing er en fantastisk måte å møte lokale og nye venner på! God tur! Takk for svar, men jeg hadde satt pris på om du leste hele tråden før du svarer. Jeg sendte han ikke en request, jeg sendte bare til kvinner/par som jeg synes så bra ut, selvsagt etter å ha lest og vurdert profilene deres nøye. Takk for tips om å sjekke de som har skrevet referanser nærmere, det skal jeg huske til neste gang. CS virker som en bra greie ja, men jeg syns det var vanskelig å få hoster (har søkt 15-20 stk), så jeg har som sagt bestilt hostell istedet. Kan du ikke bo på et hostel? Da bor du ikke alene og møter mange andre som reiser, både med venner og alene. Og du slipper å sette deg selv i en situasjon hvor du er alene i en fremmeds leilighet i et fremmed land. Takk for tips, men les gjerne hele tråden Svarte tidligere at jeg nå har booket hostel, tror det blir bra. Hostellet har også dagstur til Versailles, det blir spennende! Da kan jeg også bli fortere kjent med folk Det er fint du har positv erfaring, men her har du rådet ts til noe hun åpenbart ikke skal ta sjangsen på, og som hun klokelig lot være. Magefølelsen er ditt viktigste redskap, undervurder aldri den. Vertifiserte hoster og lang erfaring må jo være et must, likeså ryddige profiler. Hilsen reisevant Anonymous poster hash: af7db...513 Ja, det var nok best å stole på magefølelsen
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Takker for svar folkens Ja, jeg har valgt å stole på magefølelsen min og har nå sagt nei til han. Jeg hadde selvfølgelig først spurt hvor han evt hadde bodd dersom jeg skulle takket ja til en person som ikke hadde skrevet hvor han/hun bodde, før jeg takket ja. Det hadde ikke slått meg at yoga = sex, men massasjen gjorde meg litt mer skeptisk ja... Også det at han hadde så mye tid til meg, da føler jeg at han sikkert forventer noe tilbake. Derfor har jeg sagt nei. Må også nevnes her at jeg fikk henvendelsen fra han etter å ha lagt ut en sånn "initiary" slik at alle som bor i nærheten av hosten jeg først sendte request til (i sentrum av Paris) kunne se det. Det var ikke jeg som kontaktet han, jeg har bare kontaktet jenter/damer og par som har referanser, bilder, og utfyllende info om seg selv og hvor de bor. Takk for tips om søking, jeg skal huske det til neste gang Siden det er ganske kort varsel for folk om jeg sender requests nå (og dette allerede har tatt mye tid for meg), har jeg booket hostell i stedet, så får couchsurfingen bli en annen gang Takk for at du deler dine erfaringer Jeg er også for å være åpen og la tvilen komme folk til gode om jeg føler for det, men denne gangen sa magefølelsen nei til slutt. Oppdaget også, etter at jeg hadde sagt nei, en negativ omtale fra en jente av han, så jeg valgte riktig denne gangen. Jeg har søkt mange hoster, ca 15 stk nå, men bare noen få har svart, og de få har sagt nei. Derfor har jeg booket hostell i stedet, så får jeg se om jeg evt takker ja og avbestiller det dersom noen jeg har kontaktet sier ja. Nei, er det jeg har kommet fram til. Tidligere var jeg også litt frustrert over at jeg ikke hadde fått svar på noen av requestene mine, og jeg hadde veldig lyst til å bo hos noen i Paris, derfor vurderte jeg tilbudet hans (og hvem har vel ikke lyst til sightseeing på scooter i Paris?) Men som sagt over, magen sa nei, og jeg tror det var riktig valg Nå har jeg booket hostell i stedet, et livlig sted der jeg får møte masse folk og kan bli med på guidede turer. Jeg tror couchsurfing får bli en annen gang Bra! Din egen sikkerhet er tross alt viktigere enn mulighet for artige sightseeingturer. Og som sagt, det tar virkelig tid å finne passende verter, så man må nesten satse på hostell av og til også. Selv veksler vi bevisst mellom hostell, hotell og couchsurfing. Det kan av og til bli litt mye av det gode med couchsurfing, og jeg har merket før at vi sammenligner vertene om vi drar direkte fra en til en annen. Det er liksom ikke helt fair, synes jeg. Du kan også bruke couchsurfing til å finne folk å være sammen med - og via dem finner du kanskje en vert. Couchsurfing passer bra også om du ikke trenger overnatting! Anonymous poster hash: e6f57...517 2
Aviale Skrevet 22. juni 2014 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2014 Bra! Din egen sikkerhet er tross alt viktigere enn mulighet for artige sightseeingturer. Og som sagt, det tar virkelig tid å finne passende verter, så man må nesten satse på hostell av og til også. Selv veksler vi bevisst mellom hostell, hotell og couchsurfing. Det kan av og til bli litt mye av det gode med couchsurfing, og jeg har merket før at vi sammenligner vertene om vi drar direkte fra en til en annen. Det er liksom ikke helt fair, synes jeg. Du kan også bruke couchsurfing til å finne folk å være sammen med - og via dem finner du kanskje en vert. Couchsurfing passer bra også om du ikke trenger overnatting! Anonymous poster hash: e6f57...517 Ja, jeg satser nå på en blanding av hostel og hotell selv. Takk for tips, jeg har allerede meldt meg inn i grupper for happenings i byene Paris og Roma, der jeg skal være i flere dager, sånn at jeg kan møte CS-folk der om jeg vil
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Takk for svar, men jeg hadde satt pris på om du leste hele tråden før du svarer. Jeg sendte han ikke en request, jeg sendte bare til kvinner/par som jeg synes så bra ut, selvsagt etter å ha lest og vurdert profilene deres nøye. Takk for tips om å sjekke de som har skrevet referanser nærmere, det skal jeg huske til neste gang. CS virker som en bra greie ja, men jeg syns det var vanskelig å få hoster (har søkt 15-20 stk), så jeg har som sagt bestilt hostell istedet. Takk for tips, men les gjerne hele tråden Svarte tidligere at jeg nå har booket hostel, tror det blir bra. Hostellet har også dagstur til Versailles, det blir spennende! Da kan jeg også bli fortere kjent med folk Ja, det var nok best å stole på magefølelsen Stemmer det ikke at du la ut initiary? Var det jeg relaterte til, kanskje det virket litt uklart? Lykke til uansett! Går nok fint. Du kan også bruke CS til å bare møte lokale, også uten å sove på sofaen deres. Anonymous poster hash: d489e...990
Aviale Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #18 Skrevet 23. juni 2014 Stemmer det ikke at du la ut initiary? Var det jeg relaterte til, kanskje det virket litt uklart? Lykke til uansett! Går nok fint. Du kan også bruke CS til å bare møte lokale, også uten å sove på sofaen deres. Anonymous poster hash: d489e...990 Var vel jeg som misforsto det du skrev om at jeg ikke burde sende requests til noen jeg ikke kunne tenke meg å sove hos, for det hadde jeg allerede skrevet lenger oppe at jeg ikke gjorde. Men dette blir bare flisespikkeri, null stress Tror det går veldig bra ja, nå gleder jeg meg skikkelig! Skal sjekke ut CS-møter i de byene jeg er i, det er sikkert gøy det også
Gjest Badabing Skrevet 24. juni 2014 #19 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har ikke brukt det som gjest, bare som kvinnelig vert. Har veldig gode erfaringer, og ingen relatert til sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå