Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, fersk på kvinneguiden :)

Kort oppsummert: 26 år, skikkelig forelsket, og skikkelig frustrert.

Møtte en helt fantastisk jente for 5mnd siden, ting startet utrolig bra, men nå er det trøbbel i paradis.

Vi har kranglet endel i det siste, og det handler utelukkende om hennes forhold til eksen. Han sender meldinger hver dag og lurer på "hva som skjer" og noen ganger om hun er alene. Han er definitivt den hun har mest kontakt med utenom meg (meldinger, telefoner og snap)

For ett par uker fikk hun "Du har knust hjertet mitt" melding.

Jeg har kicket endel på dette fra ganske tidlig, og resultatet ble at hun til han har sagt at hun vil ha den typen forhold der de er nære venner og tett på hverandre(som han vil ha) Mens til meg har hun voktet telefonen som om den inneholdt statshemmeligheter og satt den på lydløs så ikke jeg skulle merke noe.

Noe jeg naturligvis gjorde, og ga henne egentlig ett ultimatum, enten fortsette som nå uten meg eller holde kontakten med eksen til det som har med barnet og gjøre.

Jeg syntes det her er vannskelig, jeg får ikke være med når barnet skal overleveres i helger (for eksen er ikke klar for og møte meg..) og t.o.m når vi var på sykehus med lillemann med det vi trodde var brekt arm møtte ikke eksen opp fordi jeg var der (han var 5min unna)

Gått noen dager siden jeg ga henne ultimatumet, og nå går hun og depper og føler seg slem fordi hun ikke svarer på meldingene hans som ikke har med barnet og gjøre.

Hvordan skal vi få dette til og funke, jeg vil jo ikke at hun skal ha det sånn, men jeg er utrolig ukomfortabel med at de skal ha ett kjempetett forhold når han fremdeles vil ha henne og samtidig ikke annerkjenner at jeg er inne i bildet..

Superlang post men håper noen tar seg bryet. Hva er sunn kontakt med eksen her?

Anonymous poster hash: e2c76...fa1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om man en gang har vært kjærester, så trenger ikke det å bety at de er noe annet enn venner nå. Det er heller ikke umulig at hun satte telefonen sin på lydløs nettopp fordi du reagerer såpass mye på dette og hun ikke vet hva hun skal gjøre med situasjonen selv?

Jeg hadde iallefall ikke kuttet kontakten med en god venn av meg om jeg skulle fått kjæreste nå. Uansett om denne gode vennen er x'en min eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns helt klart at det er unaturlig og unødvendig at kjæresten din har så mye kontakt med sin eks. Ingen trenger å ha så mye kontakt med sin eks, ikke en gang når man har barn sammen. Det bør helt klart holde at de kontakter hverandre når de trenger å avklare noe som har med barnet å gjøre. Og det bør holdes så kort og presist som mulig. Det er ikke en gyldig unnskyldning at man har barn sammen, så derfor kan man sitte å snappe hverandre og sende "hva skjer"-meldinger eller andre meldinger som ikke har sammenheng med barnet. Om kjæresten din føler at hun er nødt å ha så mye kontakt med sin eks, er det vel kanskje noe som ikke stemmer her?

- Hilsen jente som er sammen med en som har et barn fra et tidligere forhold.

Anonymous poster hash: 07271...3f5
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Lillelilla: det er jo derfor hun har satt den på lydløs, uten tvil.

Men jeg kan ikke si at dette er ett straight venneforhold, ikke fra hans side. Har null problemer med andre ekser som lurer på hvordan det går i ny og ne..Men jeg føler det blir mye når det er fra morgen til kveld.. I mine øyne er ett sunt forhold der de kanskje prates ett par ganger i uken for og høre at alt er bra med barnet og hverandre, og selfølgelig hvis det er noe ekstra..Er jeg ute og sykler her? Ny situasjon for meg :)

Anonymous poster hash: e2c76...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Siden han fortsatt er interessert, går jeg ut fra at det var hun som avsluttet forholdet. Dette er jo positivt for din del, da du kan føle deg tryggere på at hun er klar for å satse på deg.

De må ha noe kontakt på grunn av barnet, men hun bør si fra at siden hun nå er sammen med deg, så ønsker hun ikke så mye kontakt utenom. Dette vil også endre seg når barnet blir større, mest kontakt når det er små barn.

Egentlig er det litt rart at de har et sånt nært forhold nå etter at de har gått fra hverandre. Det hender jo at par kommer sammen igjen, så jeg har stor forståelse for at du er usikker. Hun bør skjønne at dette ikke er ok for deg, det er deg hun burde ha dårlig samvittighet for, ikke eksen. Men prøv å ta det litt med ro. Hvis du maser og gnæger mye, kan du ende opp med å skyve dem nærmere mot hverandre.

Anonymous poster hash: 3e1ca...887
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis det er et problem at man er venner med eksen, men det høres litt ut som hun rir to hester fordi hun er med på et spill som ikke inkluderer deg. En ting er at han vil ha henne tilbake, men hun burde gjøre det klart for ham at hun ikke er interessert og at hun ikke vil motta meldiger om hans følelser for henne, at du har tilgang på beskjeder dem imellom, og at deres forhold er viktigere enn at de to skal ha et tett vennskap. For det er jo slik det logisk bør være, hvis hun har de riktige følelsene for deg. Det hun gjør nå er ganske respektløst ovenfor deg, og hvis hun ikke ser det selv, ville jeg nok ha vurdert muligheten for at dette er ei dame som gjerne vil ha i pose og sekk.

Anonymous poster hash: c16b4...de0

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Syns ikke det er rart at du reagerer. Sålenge han vil ha henne tilbake,er det unødvendig med så mye kontakt,og spesielt når hun er i forhold med deg. Hun er sikkert redd for å såre ham,mens det er du som burde være førsteprioritet. De må jo ha kontakt pga barnet. Men det er jo ikke problemet her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de fleste andre her, men lurer i tillegg på: Har dere kanskje gått litt fort frem? Hvorfor mener du at det er naturlig at du er med når barnet skal leveres om du bare har kjent moren i 5 måneder?

Anonymous poster hash: 2c790...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at hun depper og føler seg slem når hun ikke tar hensyn til eksens kontaktbehov. Hun er ikke like opptatt av om hun sårer deg, virker det som. Det er litt betenkelig.

Åpenbart har han på en eller annen måte et følelsesmessig tak på henne. Så tett kontakt med en eks som i tillegg er interessert i mer enn bare vennskap er ikke noe jeg ville kalle normalt. Enda mindrer normalt er det når man lever i et etablert forhold.

Kanskje hun har blitt avhengig av oppmerksomheten fra ham. Det er ikke lett å vite. Men TS, dette tror jeg du vil få problemer med å forhindre/endre. Sannsynligvis er ditt beste håp at eksen også treffer en ny. Da tar nok disse samtalene slutt. Tror jeg.

Anonymous poster hash: 74c4d...a19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker langt mer opptatt av følelsene til eksen enn dine følelser.

Finn deg noen som setter deg før eksen er mitt tips.

Anonymous poster hash: 888e4...965
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de fleste andre her, men lurer i tillegg på: Har dere kanskje gått litt fort frem? Hvorfor mener du at det er naturlig at du er med når barnet skal leveres om du bare har kjent moren i 5 måneder?

Anonymous poster hash: 2c790...0b4

Ikke alle trenger å bruke hundre år på bli kjent. Sånn som det fremkommer på forumet her, så er det ikke greit at mamma eller pappas partner har noe som helst med barnet å gjøre før det er gått maaange måneder, kanskje ett år eller to. Det virker å være den generelle oppfatningen på forumet - men det er klart at det ikke alltid fungerer sånn i det virkelige liv. Et barn tar ikke skade av å møte mamma eller pappas nye kjæreste etter en kort stund, dersom det er en snill og omsorgsfull kjæreste. Og særlig ikke om barnet bare er hos denne forelderen i korte perioder.

AnonymBruker
Skrevet

Og særlig ikke om barnet bare er hos denne forelderen i korte perioder.

Det er vel heller da man skal være ekstra forsiktig med å introdusere ny partner for tidlig.

Anonymous poster hash: 88597...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller da man skal være ekstra forsiktig med å introdusere ny partner for tidlig.

Anonymous poster hash: 88597...94d

Fordi?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi barnet da fort kan føle seg avvist og glemt i forhold til ny partner. Et barn som ser sin forelder sjelden og i kort tid av gangen trenger ofte mer oppmerksomhet den tiden de er sammen. Uansett hva vi voksne tror, så oppfører vi oss ofte veldig annerledes når vi er sammen med en ny partner. Barn trenger ro og stabilitet, også etter et brudd.

Sier ikke man skal vente i årevis, men man bør trå varsomt og på barnets premisser. Og iblanding av forholdet mellom foreldrene etter kort tid er det samme som å gjøre det slutt med en gang. Som ny i forholdet bør og skal man holde seg i bakgrunnen en god stund.

Fordi?

Anonymous poster hash: 4f83c...4a0

AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo kjempe dum som har kontakt med en så egoistisk idiot som blander seg i forholdet som hun er i med deg. Dessverre, men det finnes ingen kur mot slike. Finn deg ei dame som vil dele livet med deg og ikke blander inn andre på en så ubekvem måte.

Anonymous poster hash: df42e...2f1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo kjempe dum som har kontakt med en så egoistisk idiot som blander seg i forholdet som hun er i med deg. Dessverre, men det finnes ingen kur mot slike. Finn deg ei dame som vil dele livet med deg og ikke blander inn andre på en så ubekvem måte.

Ops. Så ikke at det var barn inni bilde, da blir saken litt annerledes. Barnet kommer alltid først og må være trygg. Her må nesten far og mor til barnet bestemme hvordan de skal gjøre det best for barnet sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...