Gå til innhold

Forventet at jenter skal bli sjekket opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Et par ganger når man er ute med venner hører man jenter som klager over at det ikke er noen som sjekker opp dem, Så er det forventet at alle jenter blir sjekket opp på utesteder og at de har rett til å klage når de ikke selv sjekker opp andre?

Gjerne er de ikke på dansegulvet heller, men sitter ved et bord med venner.

Endret av Steamboat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Jeg tenker at hvis man er sultet på oppmerksomhet så går man ikke på utesteder for å få tilfredstilt dette behovet - der sjekkes jo alle opp omtrent, og hvordan kan selvtilliten få seg et boost når man bare er en av mange og samtlige gutter har på tykke ølbriller itillegg? Når jeg går ut forventer jeg ikke en drøss med komplimenter av ukjente mennesker som bare har det formålet å ta meg med hjem. Grøss, sier nå heller jeg. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen venninner som klager på det. Antar at dette bare er en provokasjon for å starte debatten om hvorvidt kvinner kan forvente at menn tar initiativ.

Kjenner derimot noen som klager på at sleazy menn sjekker dem opp med seksuelle replikker. Ellers er de fleste klar over at de blir sjekket opp dersom de ser bra ut, ikke hvis de ikke ser bra ut.

Anonymous poster hash: da79f...556
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har selv ofte hørt jenter klage over at ingen har prøvd å sjekke dem opp. Ikke for at de er interessert i å bli sjekka opp, men slik at de kan få en ego-boost.

Anonymous poster hash: a2dc5...040
Skrevet

Er vel noen av de som klager på å ikke bli sjekket opp på byen. Men selv føler jeg at man kan ikke bare sitte der med jentegjengen sin å forvente å bli sjekket opp.. Jeg har blitt sjekket opp selv, men forventer ikke å bli sjekket opp, er ikke derfor jeg drar på byen..

AnonymBruker
Skrevet

Har selv ofte hørt jenter klage over at ingen har prøvd å sjekke dem opp. Ikke for at de er interessert i å bli sjekka opp, men slik at de kan få en ego-boost.

Anonymous poster hash: a2dc5...040

Og dette sier de til deg. "Jeg bare ha ett ego boost"?

Underlige greier at menn på KG som har lite med kvinner å gjore har en så mye bredere erfaring enn de fleste kvinner, som selv har mange venninner...stadig starter tråder med "jeg ser hele tiden kvinner som..", "jeg merker at kvinner alltid..."

I realiteten har de sett eller opplevd X eller Y to ganger og dette blir til "alltid".

Det er som om jeg skulle starte en tråd og skrive "jeg merker ofte at når menn blir avvist blir de forbanna, stalker deg resten av kvelden og blir truende i kroppsspråket. Hvorfor er dere slik?"

Ja, jeg har observert dette men det er ikke vanlig og jeg later ikke som det er normen for å score billige poeng.

• Liker 2
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Jeg har ingen venninner som klager på det. Antar at dette bare er en provokasjon for å starte debatten om hvorvidt kvinner kan forvente at menn tar initiativ.

Ja, om du ikke har noen slike venninner så kan det ikke finnes jenter som klager over at de ikke blir sjekket opp.

Underlige greier at menn på KG som har lite med kvinner å gjore har en så mye bredere erfaring enn de fleste kvinner, som selv har mange venninner...stadig starter tråder med "jeg ser hele tiden kvinner som..", "jeg merker at kvinner alltid..."

Ikke jeg som skrev "ego boost" så den skal ikke jeg forsvare, men hadde vært greit om du klarte å debattere saklig, du vet ikke kontakten andre på KG har med kvinner og du kan heller ikke svare for "de fleste kvinner".

Endret av Steamboat
Skrevet

Jeg hører det jeg også, men kun når en annen venninne i gjengen blir sjekket opp. Jeg har tolket det som en måte å få oppmerksomhet fra de rundt, fordi de føler seg lite tiltrekkende og trenger trøst.

Skrevet

Et par ganger når man er ute med venner hører man jenter som klager over at det ikke er noen som sjekker opp dem, Så er det forventet at alle jenter blir sjekket opp på utesteder og at de har rett til å klage når de ikke selv sjekker opp andre?

Gjerne er de ikke på dansegulvet heller, men sitter ved et bord med venner.

Tror de fleste går ut med forventninger, og ofte på TV blir jenter sjekket opp ved disken o.l, og når ting ikke når til forventningene blir man jo skuffet, er nok heller det? :danse:

Skrevet

Tror de fleste går ut med forventninger, og ofte på TV blir jenter sjekket opp ved disken o.l, og når ting ikke når til forventningene blir man jo skuffet, er nok heller det? :danse:

Jeg vet. Her i går så jeg på tvshop, jeg så hvordan de solgte produktet sitt. Jeg gikk dermed til elkjop med store forventninger om at de skulle prøve å overbevise meg på samme måte. Jeg hadde ikke tenkt til å kjøpe noe, jeg synes bare det var gøy med oppmerksomheten det ville gi i virkeligheten. Skuffelsen ble derfor stor da det ikke skjedde :(

Gjest Uhumskheter
Skrevet

tenker jo man må by litt mere på seg enn å bare sitte i en krok omringet av mennesker, om man vil bli sjekket opp. Tar en rimelig modig mann (evt sørpe full en) til å komme bort og snakke med noen som sitter inntullet i mørket og snakker med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...