Gå til innhold

jeg orker ikke sex med mannen min

Anbefalte innlegg

Gjest mina3
Skrevet

Hei

Jeg orker ikke lenger å ha sex med mannen min og samtidig nyte det.

Grunnen til det er at han har lagt på seg atskillige kilo etter at vi giftet

oss og har fått en diger mage. Han bryr seg rett og slett ikke lenger om hvordan han ser ut og da er det ikke lett å beholde ett godt sexliv.

Hva mener dere jeg skal gjøre?

Hilsen Mina

Videoannonse
Annonse
Gjest Nathalie
Skrevet

Med fare for å støte noen... :-?

Elsker du ham? Jeg må innrømme at jeg begynner litt og lure når noen sier de ikke orker å ha sex med mannen de giftet seg med fordi han ikke er attraktiv nok lenger. Hadde du regnet med han skulle se lik ut resten av livet?

Igjen, med fare for å støte noen... :-?

Jeg mener at hvis du elsker en person så elsker du alt ved ham, - også de mindre gode og de ekstra fete sidene... Men det er nå min personlige mening, da...

Håper du greier å ha sex med ham igjen, - husk at dere giftet dere for gode og onde dager...

Skrevet

Ser du like bra ut som da dere giftet dere, siden du synes du har rett til å mislike hans kropp fordi den har forandret seg noe? Hva når/hvis du har født barn, eller gud forby, dere skulle bli eldre og rynkete? Skal du bytte ut i en yngre mann som du synes er sexy og atraktiv å se på? Tror du at du kommer til å være en sexbombe hele livet?

Bare lurer..

Skrevet

Mulig jeg er helt på jordet - men, jeg trodde det var de indre kvaliteter og den indre skjønnhet som var det viktigste med en person jeg....... :roll:

Beklager Mina3 - er nok ikke enig med deg :evil:

Skrevet

...også med fare for å støte noen:

Hvordan kan man elske (og elske med) en mann som ikke engang er i stand til å elske seg selv høyt nok til å ta vare på sin egen kropp?

Sorry folks -men jeg synes menn med mage er helt utrolig disgusting!

Jeg vet ikke hvor lenge det er siden dere giftet dere, Mina -men om det ikke er så veeeldig lenge siden (et par år?), og han åpenbart har latt sin egen kropp forfalle i løpet av denne perioden -da trenger han kanskje et "slag i trynet" for å våkne opp igjen!

Selvsagt er det såkalt "indre" av en personlighet viktig. Usedvanlig viktig. Men hva forteller det egentlig om en persons indre om han lar kroppen sin forfalle så til de grader?

Nelle

Gjest Anonymous
Skrevet

Må jo si at jeg er enig med deg, Nelle.

Det er liksom politisk "ukorrekt" å si at sexlyst har noe med den fysiske utrustningen - men er det ikke nettopp det den HAR? Skal vi fornekte det, så synes jeg det blir for skinnhellig og lite ærlig. Man kommer ingen vei med de svarene dere andre gir henne, synes jeg. Hun erkjenner jo at det med at han har lagt på seg gjør han mindre tiltrekkende, og det er sikkert ikke så lett. Men det betyr ikke at man dermed går ut og bytter partneren med noe "bedre".

Mina, du kunne jo startet med å si det til han, på en pen måte, uten å virke for sårende?

Camille

Skrevet

har forsåvidt vært i en lignende situasjon med min ex samboer. det er så enkelt at jeg tenner på tynne menn. blir de for kvapsete klarer jeg ikke for mitt bare liv å synes det er sexy. det er turnoff for meg. blir ikke opphisset av en dissende ølvom, heller litt småkvalm. ikke at jeg ikke er fryktelig glad i ex-en min, han er et fantastisk menneske, men lyst på ham, det har jeg ikke.

Gjest mina3
Skrevet

Hei

Takk for mange svar. Min mann er veldig opptatt av at jeg skal ta meg

bra ut og kjøper klær og sko til meg som han mener jeg kler. Da synes

jeg også at han kan prøve å skjerpe seg for min skyld. Jeg mener at

det er utrolig viktig for sexlivet at man tenner hverandre og har lyst på

hverandre. Jeg har allerede prøvd å fortelle hvordan jeg føler det på

en veldig forsiktig måte men han bare svarer at han ikke greier og så

prøver han ikke en gang. Har man ikke plikt til å ta vare på seg selv

når man er i ett parforhold.

hilsen Mina

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er klart at sexlivet er det viktigste for et forhold.

Får han eller hun mage/hengepupper/slapp mage/rynker så gi vedkommende en frist på feks. 6 mnd.

Skjer det ikke noe så skill deg/gå ifra han/henne.

Det er jammen på tide å innføre litt kvalitetskontroll på eventuelle partnere.

NB! Når du som kunde "kjøper" en partner har du krav på en viss kvalitet.

Jeg anbefaler deg å heve kjøpet. Kontakt advokat hvis det blir problemer.

Skrevet

En ting er at kroppen normalt vil forandre seg etter som årene går. Og dette må en akseptere i et forhold. Men om en ikke bryr seg med å stelle seg litt, ja da kan jeg forstå at det blir avtenning. For meg hadde det ikke handlet om mage eller ikke mage. Men om en bare sitter der og ikke gidder og bry seg så kan jeg forstå at det er frustrerende.

Hva om du drar han med deg ut på tur? Nå er det sommer og det er fint å være ute. Lykke til !

Skrevet

Er forøvrig helt enig med Mina... er dere klar over hvor mange gutter som gifter seg med en søte smekre snella, og fem år senere er hu ei dundre på 107 kg....er ikke rart vi blir skuffa da...

• Nyttig 1
Skrevet

Samboeren min har lagt på seg over 10 kilo siden vi traff hverandre for 2 år siden,men det er da absolutt ingen grunn til å gå fra ham! :evil:

Han er da fortsatt den snille gode gutten jeg falt for,og jeg elsker ham minst like mye med disse ekstra kiloene.

Utseende hans spiller liten eller ingen rolle,det viktigste er at vi har det bra sammen,og elsker hverandre.

Nei,ta deg sammen,du er sikkert ikke noe glansbilde selv heller!

:x ismen :x

Gjest Anonymous
Skrevet

Ismen.....skjerp deg!!!

Mina har da ikke sagt at hun skal gå ifra mannen sin...?

At hun føler som hun gjør skal da ikke du dømme henne for.

Er da heller ikke sikkert du hadde fått full tenning på kjærsten din hvis han hadde lagt på seg 30 kilo eller 50 kilo for den sakens skyld.

Men i følge deg hadde vel du det, for det jo BARE det indre som teller for deg....så lenge du elsker han selvfølgelig.

Kjærsten min har også lagt på seg 10 kilo etter vi ble sammen for 6 år siden...jeg også digger han fortsatt, men jeg tror ikke jeg hadde syns det vært veldig kult hvis han hadde lagt på seg 10 kg til.

Syns det er slemt gjort av deg å være så krass i dine uttalelser.

Det er sikker andre ting du hadde kicka på som ikke Mina hadde reagert på.....så slutt å dømm andre sånn!!

Håper det ordner seg Mina.

Klem fra Pia

Skrevet

Jeg er faktisk veldig enig med ismen her. Mannen min har lagt på seg noen kilo etter at vi ble sammen for ti år siden, men det har også jeg gjort. Vi er like glad i hverandre selv med noen kilo pluss. Jeg tror problemet må være at du ikke elsker han. Hadde du elsket han, hadde du også hatt lyst på han. Det er greit å ha lyst på uten å elske en person, men jeg tror ikke det motsatte er mulig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fru.com... Du og mannen din høres ut som noen slabbedasker begge to... :P Situasjonen blir vel litt annerledes i de tilfellene hvor EN av partene ikke vedlikeholder utseendet sitt, mens den andre gjør det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Må bare være enig med et tidligere svar her.

Tror nok dette går ut på å elske noen.

Som tidligere nevnt: Elsker du noen har du, eller bør du ??, i allefall ha lyst på vedkommende også, men motsatt kan en helt greit ha lyst på noen, eller "lyst på litt" uten dermed å elske personen !!

Smaker stoooore problemer av dette her.

Virker faktisk som "starten på slutten" !!!

Skrevet

Takk til Gjest 10:53. :cry: Føler meg ikke som en slabbedask, men må innrømme at jeg har lagt på meg 5 kg de siste 10 årene(det samme har mannen min). Tror ikke dette har noe med å ikke ta vare på kroppen å gjøre, men det er en annen historie :wink:

Mener fortsatt at dersom du elsker en person så er stort sett lysten der også. Alle dager er kanskje ikke lysten like sterk, men synet av personen bør ihvertfall ikke gjøre deg kvalm.

Gjest Anonymous
Skrevet

Slutter du å p*le han kan jeg garanter at han går opp i vekt. :(

Hadde han p*lt deg enn 5-6 ganger om dagen, så hadde han vert like tynn som en maratonløper. :wink:

Det er mye god trim i sex, man forbrenner en masse overskudds fett med heftig sex 5-6 ganger on dagen. :P

Skrevet

Har dere vært sammen lenge? Det første året i samboerskap kan være svært slabbedaskifiserende... Slutter å gå ut/ danse. Begynner å lage romantiske middager til hverandre med øl til. se utallige filmer hjemme fremfor å komme seg ut, selvsagt med brus og godteri/ potetgull til.

Vi har begge to vært nødt til å skjerpe oss. Dette var kanskje tyngst å forstå for meg, ettersom jeg ikke har vært vant til å trene med stor T. Vi gikk igjennom mange krangler, men etter en stund har jeg skjønt at det ikke handler om å forbedre den jeg er. Det handler om å vedlikeholde.

Før i tiden skjedde dette naturlig. Vi hadde kanskje ikke så dype stoler da... Jobbet kanskje på en åker i steden for foran PCen. Dersom man velger å binde et annet menneske til seg resten av livet, så har man også et ansvar i å ta vare på seg selv. Det er nemlig ganske farlig å være overvektig. (Da mener jeg ikke pent rund...) Kanskje er det også en slags instinkt i oss som gjør at vi tenner på mennesker som ser sunne og friske ut? Litt a la survival of the fittest?

:roll:

Vel, poenget mitt blir vel at jeg mener du bør få ham til å begynne å trene en eller to ganger i uken, minst. sammen med deg? Kostholdet kan du jo selv være med på å forbedre. Men ikke forvent sixpack. Og husk at selv om du er i best form nå så kommer det en tid med graviditeter og en mage som du selv kan få trøbbel med å stramme opp. Vær ekstra flink til å fortelle ham at du alltid vil elske ham. (Men at du bare vil beholde ham lengst mulig? :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...