Gå til innhold

Var i familiebesøk, og folk snakket så varmt om å ha tre barn....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn. Og jeg er singel. Nå var jeg i et familieselskap, og folk snakket så varmt om det å ha tre barn. Lykken er å ha tre sa flere. Men jeg har ikke type, så kan jo ikke få barn med meg selv. Og jeg mener at jeg har ihvertfall fått to, og får jeg ikke flere så skal jo ikke det være krise. Men skjønner ikke hvorfor man skal diskutere antall barn i et familieselskap, for antall barn er jo privat. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: eb93f...0a0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At de fremstår som idioter :)

Anonymous poster hash: 57db1...cb1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 753d9...5e4
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha mer enn to, det syns jeg holder. Jeg syns i grunnen også at det var en unødvendig ting å diskutere i familieselskap.

Anonymous poster hash: a4f8a...a86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sprø ting å diskutere, for det første er det ikke alle som selv kan bestemme hvor mange barn de skal ha og for det andre så bør ikke folk få barn etter et fastlagt skjema. Et barn må det finnes både kjærlighet, tid og penger til overs for.

Anonymous poster hash: f1d75...f76

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hva er problemet? At de synes tre barn er perfekt er vel greit det? Du trenger da ikke få tre barn fordi slektningene dine synes det er fint. Ærlig talt..

• Liker 33
Skrevet

Hva er problemet? At de synes tre barn er perfekt er vel greit det? Du trenger da ikke få tre barn fordi slektningene dine synes det er fint. Ærlig talt..

Akkurat det samme tenker jeg.

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du må finne ut hva som er lykke for deg. Det nytter ikke om du har det antall barn som slekta di mener er optimalt om du selv blir ulykkelig av det. Du behøver ikke å tenke at du har "i hvert fall" fått to barn, og at det nærmest er en krise om du ikke får tre dersom du egentlig er tilfreds med livet ditt slik det er nå med tanke på antall barn du har nå. Du behøver heller ikke begrunne dine valg for antall barn i familieselskap eller i andre sosiale settinger. Selv om de spør om du ikke kunne tenke deg flere så må du faktisk ikke svare noe konkret eller 100 % ærlig på akkurat det. Jeg er enig i at det er en privatsak akkurat det der, og synes det er en uting at folk spør om slikt selv om man har fått barn.

AnonymBruker
Skrevet

2 er mer enn nok.Jeg har 3,og det er stress når alle vil ha oppmerksomhet på samme tid av div grunner.

Når mannen en sjelden gang tar ene med seg, merker jeg hvor deilig det hadde vert med bare 2.

Jeg hadde en gutt fra tidligere og har 2 sammen med mannen.

Han ville ikke kun ha 1 som var hans biologiske barn, dermed endte vi med 3 tilsammen..

Anonymous poster hash: b32b8...f49

AnonymBruker
Skrevet

Sprø ting å diskutere, for det første er det ikke alle som selv kan bestemme hvor mange barn de skal ha og for det andre så bør ikke folk få barn etter et fastlagt skjema. Et barn må det finnes både kjærlighet, tid og penger til overs for.

Anonymous poster hash: f1d75...f76

Trådstarter: ja nettopp. Jeg ville ha flere barn, men kunne ikke bestemme det selv av mange grunner. Jeg kan få barn fortsatt muligens, men jeg vet ikke. Derfor synes jeg at en bør passe seg litt for å drøfte slik i et familieselskap. Det er ingenting som heter: Skal dere ha nummer 3? Da er det bedre å si: Ønsker dere å få et barn nummer 3? Men det er så dumt å spørre om egentlig. Men jeg ble ikke sur på de som diskuterte det, men jeg følte meg litt brydd fordi jeg ønsket 3 barn uten å lykkes med det.

AnonymBruker
Skrevet

2 er mer enn nok.Jeg har 3,og det er stress når alle vil ha oppmerksomhet på samme tid av div grunner.

Når mannen en sjelden gang tar ene med seg, merker jeg hvor deilig det hadde vert med bare 2.

Han ville ikke kun ha 1 som var hans biologiske barn, dermed endte vi med 3 tilsammen..

Trådstarter: Det er sikkert jobb og bekymringer bak det å ha 3 barn. Jeg har 2, og jeg stresser veldig i morsrollen til tider. Jeg er veldig sånn person som bekymrer meg for alt som kan skje, osv. Og spørsmålet jeg stiller meg selv: Blir jeg mindre bekymret av å få 1 barn til? Jeg tror at med 3 barn så kan man risikere å møte mer problemer og utfordringer, men samtidig så må jeg innrømme at jeg ønsker meg fortsatt 3 barn, men jeg gidder ikke å gå inn for å finne meg type engang, så da får det ligge hehe

Gjest Riskjeks
Skrevet

Tipper det er dette (mann som sjelden stiller opp) som gjør at du er sliten, ikke det at du har 3 barn...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Må si at det virker som en veldig spesiell familie det der. Jeg lurer virkelig på hvilket miljø dere alle er oppvokst i, siden det virker som samtlige i din familie, eksens familie og øvrig omgangskrets mangler sosiale antenner.

Godt å høre at du endelig har lagt tanken om det tredje barnet på hylla, du trenger å få et bedre forhold til de to du har. Spesielt datteren din.

Anonymous poster hash: d1c19...8cf
  • Liker 1
Skrevet

Enig.

Dette er jeg helt sikker på at gjelder alle som har mer enn ett barn. Det føles uansett roligere å ha én eller flere mindre enn man har til vanlig. Det synes jeg også, men jeg har aldri noensinne tenkt at det hadde vært deilig å bare ha to.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire barn, både mor og svigermor har snakket om at jeg burde få enda ett. "For vi får jo så flotte barn"

Hvor onde kan menneskene være, egentlig?

Anonymous poster hash: be393...749
  • Liker 1
Skrevet

Hvem har ikke hatt fullstendig intetsigende diskusjoner i selskap?

1 er nok for noen, andre vil ha 15. I tillegg til at det er en del som ikke kan/vil ha barn. Individuelt. Ikke ta det som noe annet enn en morsom (?) samtale. Tror ikke det var ment som at alle som ikke ender opp med 3 barn har bommet med livet sitt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har fire barn, både mor og svigermor har snakket om at jeg burde få enda ett. "For vi får jo så flotte barn"

Hvor onde kan menneskene være, egentlig?

Virker da mer som at det er ment som et kompliment. Litt uheldig vinklet et, men likevel.

• Liker 2
Gjest Lykkeliky
Skrevet

Ser ikke problemet i det heletatt. Du vet at det er ganske normalt å ha 2 barn?

Skjønner ikke hvorfor du tar deg nær av slikt. Folk må da få lov til å si at det er fantastisk å ha 3 barn uten at folk skal sutre av den grunn?

Og antall barn er privat?! Du var i et familieselskap! Kanskje du burde lage regler på hva som er lov og hva som ikke er lov å snakke om i familieselskap heretter.

• Liker 4
Skrevet

Så hvis familiemedlemmene dine hadde snakket om lykken med å ha 5 barn, så ville du ønsket deg 3 til?

• Liker 3
Skrevet

Lykken er å ha ETT barn, synes jeg :) Så dette er individuelt, og noe du selv må føle på ut fra ditt eget ståsted :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...