AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Hei Treåringen vår skal gjennom et planlagt sykehusopphold, han skal gjennom noen undersøkelser og blir værende på sykehuset i to dager (en natt). Vi har fått brev om at en av foreldrene blir 'innlagt' sammen med barnet. Men dette sykehuset er ganske langt unna der vi bor (de gjør ikke disse undersøkelsene på det lokale sykehuset) og det er klart best om begge foreldre får være der under hele oppholdet. Vi har tenkt å ta med en oppblåsbar madrass sånn at en av oss kan sove på gulvet. Men jeg lurer på om dette er greit, eller vil de reagere på dette. Vi har heller ikke tenkt å snylte på noe, kan kjøpe vår egen mat. Hva tenker dere om dette? Anonymous poster hash: 05740...155
Kontormus Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Hvis det er greit for sykehuset er det bare å innrette seg som best en kan! Lykke til med oppholdet forresten. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Jeg tror de svarer nei i utgangspunktet, men du bør sjekke om de har pasienthotell. Eventuelt så kan den ene av dere ta inn på hotell i den byen/stedet? Det hadde iallefall jeg gjort. Så kan den forelderen jo være der hele besøkstiden, og kan kan f.eks bytte på overnatting om barnet ønsker? Anonymous poster hash: 44053...ed5 8
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Hei Treåringen vår skal gjennom et planlagt sykehusopphold, han skal gjennom noen undersøkelser og blir værende på sykehuset i to dager (en natt). Vi har fått brev om at en av foreldrene blir 'innlagt' sammen med barnet. Men dette sykehuset er ganske langt unna der vi bor (de gjør ikke disse undersøkelsene på det lokale sykehuset) og det er klart best om begge foreldre får være der under hele oppholdet. Vi har tenkt å ta med en oppblåsbar madrass sånn at en av oss kan sove på gulvet. Men jeg lurer på om dette er greit, eller vil de reagere på dette. Vi har heller ikke tenkt å snylte på noe, kan kjøpe vår egen mat. Hva tenker dere om dette?Anonymous poster hash: 05740...155 kommer an på. Er det plass kan det hende de cutter dere litt slack, men er ikke sikkert..
Gjest Magdalene Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Så lenge sykepleierene/legene får gjort jobben sin, og kommer til (også om natten), så er det kanskje ikke noe problem. De har nok i såfall noen ekstrasenger, slik at dere ikke trenger noen oppblåsbar madrass. Det er jo bare å ringe og høre. 3
Kontormus Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Jeg tror de svarer nei i utgangspunktet, men du bør sjekke om de har pasienthotell. Eventuelt så kan den ene av dere ta inn på hotell i den byen/stedet? Det hadde iallefall jeg gjort. Så kan den forelderen jo være der hele besøkstiden, og kan kan f.eks bytte på overnatting om barnet ønsker? Anonymous poster hash: 44053...ed5 Det står èn natt... 2
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Så lenge sykepleierene/legene får gjort jobben sin, og kommer til (også om natten), så er det kanskje ikke noe problem. De har nok i såfall noen ekstrasenger, slik at dere ikke trenger noen oppblåsbar madrass. Det er jo bare å ringe og høre.får dere dobbeltrom da? Eller må dere dele rom med andre barn?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Jeg jobber på sykehus der vi tar i mot barn, og jeg tror vi hadde reagert hvis en forelder hadde slått seg ned på gulvet sånn uten videre. Vi har jo klappsenger til overnattende foreldre. Alle som "bor" på avdelingen skal føres inn i et datasystem og sånt. Ganske innviklet, egentlig Så spør først hvordan dere kan løse det. Anonymous poster hash: 206fc...7a3 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 TS her. Takk for mange svar! Vi har ikke tenkt å bare slå oss ned sånn uten videre, vi skal spørre om det er greit. Det er klart, vi vet ikke hva slags rom vi får. Men sykehuset er ganske nytt, og jeg har hørt at de har mest enerom. Hvis de har pasienthotell, kan man bestemme selv om man vil leie et rom der? Anonymous poster hash: 05740...155 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #11 Skrevet 14. juni 2014 Regn med å måtte dele rom, og selv om dere ikke må det så må dere neste booke rom på pasienthotell/hotell til den andre forelderen. En forelder er lovmessig tillatt både med tanke på plass og mat, syns det er ganske frekt å bare tenke at det er greit med en madrass på gulvet og "bare kjøpe sin egen mat", for så enkelt blir det sjelden i praksis. Ugreit med denne "vi skal jo bare" og "det er jo bare oss en gang" tankegangen som går hos en del foreldre, hvis alle skal tenke som dere blir det jo knapt plass til pasientene. Nei hold deg til de reglene som er oppgitt, de er der for en grunn, også for der som kommer langveis fra. (og jeg har jobbet på barneavdeling på regionsykehus, så jeg vet ha jeg snakker om) Anonymous poster hash: c1b88...4fa 14
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #12 Skrevet 14. juni 2014 Men jeg tenker ikke sånn at jeg tar det for gitt, det er jo derfor jeg spør her. TS Anonymous poster hash: 05740...155 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #13 Skrevet 14. juni 2014 Ville hørt, vi ble brått innlagt med vår på sju uker og det var med nød og neppe far fikk overnatte. Første natta var ok da vi ble lagt inn den natta og far hadde kjørt to timer, andre natta var egentlig uaktuell, men pga at han skulle opereres pluss at vi bodde et stykke unna fikk vi ok (men ei av de som jobbet sa nei tidligere på dagen). Sjekk om det er sykehushotell, mye mer komfortabelt, men husk det kan bli fullt (derfor vi ikke bodde der).Anonymous poster hash: 7952b...a57 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #14 Skrevet 14. juni 2014 Må bare si at noen rom er også trange, har vært på firemannsrom på barneavdeling og det var det ikke plass til noen ekstra madrass på rommet... Vi delte tomannsrom med en annen familie og det var heller ikke mye ekstra plass, madrass på golvet funker kanskje på enmannsrom, men på de to sykehusene vi har vært har det vært små rom...Anonymous poster hash: 7952b...a57 1
Kassiopeia Skrevet 14. juni 2014 #15 Skrevet 14. juni 2014 Det spørs vel kanskje alt etter hvilket sykehus det er. Vi bor også langt unna nærmeste sykehus, men når sønnen vår lå på nyfødtintensiv i ca en måned etter han ble født var det totalt uaktuelt at mer enn en av foreldrene fikk overnatte. De sa at det er slik reglene er for å få det dekt av staten, og det hadde ingenting med plassmangel å gjøre. Selv når jeg hadde rom på pasienthotellet hvor det var to senger til og med, fikk ikke vi begge overnatte gratis, en av oss måtte i så fall betale full pris. Samme greia når vi akutt ble lagt inn på isolat tidligere i vinter da sønnen vår var syk og helt dehydrert. Var bare en av oss som fikk overnatte. En helt syk regel spør du meg! 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #16 Skrevet 14. juni 2014 Jobber på barneavd selv, og hos oss er det bare en foreldre som blir innlagt sammen med barnet. Har heller ikke klappsenger, så den voksne sover på madrass på gulvet. Matkort blir fylt ut til barnet og en voksen. Såklart, hvis begge foreldrene insisterer på å være der sammen med barnet så blir de ikke kastet ut, men må da være forberedt på å sitte/sove i en stol om natta. Det kan fort bli veldig trangt på et tomanns eller tremannsrom hvis alle pårørende skal være der om natta. I utgangspunktet er det dårlig med plass også. Anonymous poster hash: 2caed...4c0 1
litle_my Skrevet 15. juni 2014 #17 Skrevet 15. juni 2014 Samme greia når vi akutt ble lagt inn på isolat tidligere i vinter da sønnen vår var syk og helt dehydrert. Var bare en av oss som fikk overnatte. En helt syk regel spør du meg! Syk regel?? Her får dere gratis opphold og behandling for det syke barnet pluss én forelder, og du klager over at dere ikke får MER??? Når barn er syke ellers også, er det kun én forelder som får fri for å passe dette barnet. Sykehuset er faktisk for de syke, ikke de friske. De blir raskt i veien og det vil komplisere ting for eksempel ved evakuering pga brann. På barneavdelinga vil det da være 33% flere personer dersom alle mener barnet skal ha med 2 foreldre. Det er det neppe plass til, og det er heller ikke nødvendig. 18
Kontormus Skrevet 15. juni 2014 #18 Skrevet 15. juni 2014 Syk regel?? Her får dere gratis opphold og behandling for det syke barnet pluss én forelder, og du klager over at dere ikke får MER??? Når barn er syke ellers også, er det kun én forelder som får fri for å passe dette barnet. Sykehuset er faktisk for de syke, ikke de friske. De blir raskt i veien og det vil komplisere ting for eksempel ved evakuering pga brann. På barneavdelinga vil det da være 33% flere personer dersom alle mener barnet skal ha med 2 foreldre. Det er det neppe plass til, og det er heller ikke nødvendig. Det er forskjell på traumemedisinsk behandling og alvorlige sykdommer, kontra innlegging for rutinemessige inngrep. Ingen grunn til å skrike opp om at folk er storforlangende fordi de ikke får være sammen og nært et veldig sykt barn. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #19 Skrevet 15. juni 2014 Syk regel?? Her får dere gratis opphold og behandling for det syke barnet pluss én forelder, og du klager over at dere ikke får MER??? Når barn er syke ellers også, er det kun én forelder som får fri for å passe dette barnet. Sykehuset er faktisk for de syke, ikke de friske. De blir raskt i veien og det vil komplisere ting for eksempel ved evakuering pga brann. På barneavdelinga vil det da være 33% flere personer dersom alle mener barnet skal ha med 2 foreldre. Det er det neppe plass til, og det er heller ikke nødvendig. For ikke å glemme når det er barn nr to eller tre som skal legges inn for undersøkelse. For da må jo naturligvis også søsken få overnatte, få mat etc... Storforlangende folk, altså. Er mer fornuftig at den ene forelderen jobber disse to dagene. Anonymous poster hash: 8ade1...f09 5
Gjest Riskjeks Skrevet 15. juni 2014 #20 Skrevet 15. juni 2014 I utgangspunktet er det bare opphold for én forelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå