AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Jeg skal mest sannsynlig begynne å studere på Blindern til høsten. Jeg gleder meg veldig til å komme i gang med studier. Men vil gjerne høre litt, hvordan er det å studere der? trives du? Det kommer nok an på hva man studerer, men vil gjerne høre litt om hvordan hverdagene ser ut? Hvordan er det generelt å studere? Sleng gjerne med hva dere studerer. Hvordn var fadderuka? Lett å bli kjent med folk? Anonymous poster hash: 6978f...b7f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har nå studert ett år ved UiO på Blindern. Jeg er på HF, humanistisk fakultet, og trives godt. Jeg hadde altså fadderuke i fjor, og gruet meg skikkelig mye til den! Redselen for ikke å bli kjent med noen eller faile sosialt plaget meg veldig. På en måte var den vellykket, på en annen måte var den litt mislykket. Den var mislykket fordi ingen på studiet vårt ville være faddere, så vi måtte ha noen andreårsstudenter på et annet studium som faddere. Det var veldig snilt av dem, men naturlig nok la ikke de like mye energi i det å skape et godt miljø osv som faddere som studerer det samme som faddergruppen gjerne gjør. Likevel var fadderuken vellykket på det punktet at jeg ikke failet sosialt. Jeg ble kjent med mange, og i løpet av året har jeg blitt veldig nærme fire stykker. Vi var en liten koselig grupper på fem; folk som jeg ikke ville gått glipp av! Ellers er det på Blindern mange kafeer, en matbutikk, apotek, bokhandel, treningssenter, frisør, og ikke minst biblioteker og gode lesesaler! Det er koselig å sitte ute på grønne plener om våren, eller på benkene ved fontenen på Fredrikkeplassen. Det er også mange studiegrupper og studentorganisasjoner en kan bli med i dersom en ønsker å delta politsk eller å være samfunnsengasjert, i tillegg til at en kan melde seg inn i grupper som er mer relatert til ens studium. Man kan nok både elske og hate Blindern. Det har med hvilken person en er og hva man liker, samt hvor heldig en er angående det å komme inn i et sosialt miljø, samt hvordan man trives med studiet sitt. Anonymous poster hash: 54f35...d71 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Huff, veldig rotete innlegg over her! Er på jobb og skriver på mobil ehe Anonymous poster hash: 54f35...d71
Gjest Leo Nardo Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg elsker Blindern. Virkelig. Føler meg hjemme der. Har aldri egentlig studert ved Blindern, men har benyttet meg av lesesalene der ganske jevnt i nå godt over et år. Selv om jeg ikke er student der, har jeg allikevel blitt kjent med en god del folk der. Vil tro at for folk flest er det kritisk å delta på fadderuken i hvert fall. Blindern eller UiO er ganske stort. Hvordan studiehverdagen er varierer nok veldig etter hva du studerer. Alt fra nesten null obligatorisk oppmøte til mye obligatorisk oppmøte hver uke. Generelt er det jo mye friere enn VGS. Sees til høsten.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Jeg elsker Blindern! Studerer ved UV. Jeg anbefaler å delta aktivt i fadderuken og engasjere deg i fakultetets bar o.l., så blir du lett kjent med folk Anonymous poster hash: fdb5e...6d0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Jeg elsker Blindern. Virkelig. Føler meg hjemme der. Har aldri egentlig studert ved Blindern, men har benyttet meg av lesesalene der ganske jevnt i nå godt over et år. Selv om jeg ikke er student der, har jeg allikevel blitt kjent med en god del folk der. Vil tro at for folk flest er det kritisk å delta på fadderuken i hvert fall. Blindern eller UiO er ganske stort. Hvordan studiehverdagen er varierer nok veldig etter hva du studerer. Alt fra nesten null obligatorisk oppmøte til mye obligatorisk oppmøte hver uke. Generelt er det jo mye friere enn VGS. Sees til høsten. Hva/hvor er det egentlig du studerer? Anonymous poster hash: caa5c...703
Gjest Leo Nardo Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Hva/hvor er det egentlig du studerer? Anonymous poster hash: caa5c...703 Hvem spør? Har studert noe annet i Oslo, men skal med stor sannsynlighet over på et studie på Blindern til høsten.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Det krever mye selvdisiplin fordi professorene bare underviser og deretter er du ganske så alene med å forberede deg til eksamen på slutten av semesteret. Har opplevd at læreboken har vært kaorisk i forhold til notater fra forelesning, at det er vanskelig å finne tråden i hva man skal kunne osv. Det har for meg vært faglig krevende og karakterene falt etter vdg. Jeg som var en sekserelev i språk fikk E på Blindern, jeg skjønte ikke oppgaven på eksamen og surret det til for meg selv. Fikk c på andre forsøk. Det tok litt motet fra meg. Noen takler det selvstudiegreiene godt. Jeg gikk til Høyskolen og fikk fortsette der, det gikk bedre for min del. Det er viktig å ha en del venner, for du vil ikke ha noe klasse. Du får slenge deg med på alt på fadderuka. Anonymous poster hash: a3353...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå