AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Har forstått at pepsi max er veldig populær blant anoretikere. Hvorfor? Er ikke det noe av det verste man kan drikke om man skal ned i vekt? Brus og slanking passer jo ikke sammen. Langt ifra! Kan noen forklare meg dette? Går de virkelig ned i vekt med pepsi max?Anonymous poster hash: 55755...938
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 0 kalorier. You do the math. Anonymous poster hash: f2e82...a75 24
Mortifera Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Fordi det er så godt som 0 kalorier i all lett brus. 7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har drukket pepsi max i mange år før jeg fikk anoreksi, og har fortsatt med det fordi jeg synes det er godt. Det er veldig lite kalorier i pepsi max, omtrent 4 kcal i en liter. Jeg drikker ikke drikke med (mye) kalorier i, bare vann, pepsi max og fun light saft. Anonymous poster hash: 21c97...07d 4
Beach Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Ingen kalorier og jeg mister matlysten av det. 2
Dricka Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Jeg drakk det fordi det var godt og fordi det gjorde at jeg følte meg mett. Jeg var avhengig av tyggis og pepsi max på den tiden. 2
Gjest Blomst83 Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Først og fremst.Man har anoreksi, man er det ikke. Så jeg har har anoreksi,men ikke kall meg anorektiker. Så til Pepsi maxen. Jeg drikker det fordi jeg synes det er godt! Og du ikke fått med deg at den innholder null kalorier?Siden du sier at brus og slanking(selvom det ikke er det anoreksi handler om!) ikke hører sammen.
Lollipoplipop Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Jeg drikker Pepsi Max fordi jeg synes den er best. Vanlig brus føles som rennende sukker, og Pepsi Max slukker tørsten. Nå er jeg ikke anorektiker eller på slankekur, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange tror at man kun kan drikke lightbrus om man slanker seg. Er det virkelig så vanskelig å forstå at det er noen som faktisk liker lightbrus bedre enn den sukkerholdige? 4
calio Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Jeg drikker det for å bli mett og for å fylle magen med noe. 3
lovedrug Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 (endret) Føler meg ikke som en anoretiker ,men drikker det når jeg er sulten og fordi det er godt . Endret 7. april 2016 av lovedrug
Stiani Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 (endret) Den 14.6.2014 at 0.00, Blomst83 skrev: Først og fremst.Man har anoreksi, man er det ikke. Så jeg har har anoreksi,men ikke kall meg anorektiker. Så til Pepsi maxen. Jeg drikker det fordi jeg synes det er godt! Og du ikke fått med deg at den innholder null kalorier?Siden du sier at brus og slanking(selvom det ikke er det anoreksi handler om!) ikke hører sammen. Anoreksi som de fleste psykiske lidelser er integrert i personen som 'har' det. Derfor er det riktig å si at en person med anoreksi er anorektiker. Endret 7. april 2016 av Stiani 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Den 14.6.2014 at 20.29, AnonymBruker skrev: Har forstått at pepsi max er veldig populær blant anoretikere. Hvorfor? Er ikke det noe av det verste man kan drikke om man skal ned i vekt? Brus og slanking passer jo ikke sammen. Langt ifra! Kan noen forklare meg dette? Går de virkelig ned i vekt med pepsi max? Anonymous poster hash: 55755...938 Man går ikke ned med pepsi max. Men man kan legge på seg av vanlig pepsi. Anonymkode: 94c9e...5bb
Gjest MissMa Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 Den 14. juni 2014 at 0.00, Blomst83 skrev: Først og fremst.Man har anoreksi, man er det ikke. Så jeg har har anoreksi,men ikke kall meg anorektiker. Så til Pepsi maxen. Jeg drikker det fordi jeg synes det er godt! Og du ikke fått med deg at den innholder null kalorier?Siden du sier at brus og slanking(selvom det ikke er det anoreksi handler om!) ikke hører sammen. Helt enig med deg! Ts: Nå er jeg på vei mot å prøve å bli frisk, men liker enda å drikke Pepsi Max, det er godt!
jabx Skrevet 7. april 2016 #14 Skrevet 7. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man går ikke ned med pepsi max. Men man kan legge på seg av vanlig pepsi. Anonymkode: 94c9e...5bb Man går ned hvis man drikker Max fremfor den med sukker. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #15 Skrevet 7. april 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Man går ned hvis man drikker Max fremfor den med sukker. Men det er jo ikke pepsi maxen som gjør at du går ned. Man går ned fordi man ikke inntar kalorier. Dette er tåpelig kverulering. Man kan si at man ikke går opp når man drikker pepsi max. Anonymkode: 94c9e...5bb 1
jabx Skrevet 7. april 2016 #16 Skrevet 7. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke pepsi maxen som gjør at du går ned. Man går ned fordi man ikke inntar kalorier. Dette er tåpelig kverulering. Man kan si at man ikke går opp når man drikker pepsi max. Anonymkode: 94c9e...5bb Max blir gjerne alternativet til brus med sukker. Så man går fra masse kalorier til ingen.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #17 Skrevet 7. april 2016 7 minutter siden, jabx skrev: Max blir gjerne alternativet til brus med sukker. Så man går fra masse kalorier til ingen. Les trådstarters åpningspost. " Går de virkelig ned i vekt med pepsi max?" Trådstarter spør ikke om vanlig pepsi vs pepsi max. Eller sukker vs pepismax Man kunne like gjerne spurt, Går de virkelig ned med vann? Anonymkode: 94c9e...5bb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #18 Skrevet 7. april 2016 Jeg, som svært sjelden kjøper brus, kjøpte en 4-pakn. pepsi max og har drukker over 3 liter på 1,5 døgn. Jeg har spist mye mindre i denne perioden, sammenlignet med hva som er normalt for meg. Så jeg forstår at andre også mister matlysten av denne drikken. Kunstig sukker lurer kroppen (kroppen "tror" at den får mat og kroppen begynner å lage magesyre, osv...) Anonymkode: 15cdc...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #19 Skrevet 7. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg, som svært sjelden kjøper brus, kjøpte en 4-pakn. pepsi max og har drukker over 3 liter over 4,5 liter (!) på 1,5 døgn. Jeg har spist mye mindre i denne perioden, sammenlignet med hva som er normalt for meg. Så jeg forstår at andre også mister matlysten av denne drikken. Kunstig sukker lurer kroppen (kroppen "tror" at den får mat og kroppen begynner å lage magesyre, osv...) Anonymkode: 15cdc...8e3 Rettet. Anonymkode: 15cdc...8e3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #20 Skrevet 7. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg, som svært sjelden kjøper brus, kjøpte en 4-pakn. pepsi max og har drukker over 3 liter på 1,5 døgn. Jeg har spist mye mindre i denne perioden, sammenlignet med hva som er normalt for meg. Så jeg forstår at andre også mister matlysten av denne drikken. Kunstig sukker lurer kroppen (kroppen "tror" at den får mat og kroppen begynner å lage magesyre, osv...) Anonymkode: 15cdc...8e3 Feil. Du kunne oppnådd det samme med vann. Det er magesekken som utvider seg som sender ut signaler om at du har noe i magen. Distensjon av magesekken. Anonymkode: 94c9e...5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå