diddi Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #21 Skrevet 20. juni 2004 Poirot, jeg skjønner ikke helt hva du legger i det jeg skrev. Selvfølgelig var det ikke hyggelig å passere Plata sånn som det var før. Men det var ikke det som har skjedd med Plata som jeg ville at en evt. avisartikkel skulle fokusere på. Avisene bruker enhver historie de kan få tak i nå for tiden til å kunne rakke ned på politiets beslutning om å splitte det miljøet. Det er en av mange grunner til at jeg ikke tror at en slik artikkel vil bli vinklet slik JEG ville ønsket. Jeg ønsker IKKE å ta stilling til, eller bidra i debatten om det var lurt/ikke lurt å splitte Plata-miljøet. Og det er ford jeg ikke vet nok om det. Derfor blir det heller ingen avistips fra min side. Og folk kan slippe å lese om dette på forsiden av Aftenposten aften, mens de skjemmes over at de ikke reagerte. Men det er jo noe i det at det som for meg var lang tid, kanskje ikke var nok til at andre kunne reagere. Men mammaen fra barnhagen stoppet jo opp.
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2004 #22 Skrevet 21. juni 2004 Grusom opplevelse. Hadde det skjedd mens jeg var der, hadde jeg reagert. Dessverre er ikke alle sånn. Og jada, det er ikke bare skryt, jeg har reagert før jeg... I tillegg bor jeg ikke veldig langt fra Helsfyr, så jeg synes det i seg selv er litt ugreit å tenke på...
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 21. juni 2004 #23 Skrevet 21. juni 2004 Det er helt forferdelig. Det er nesten sånn at folk er redd for å bli lagt merke til derfor tör de ikke hjelpe andre i en slik situasjon. Veldig skuffende å tenke på at det ikke finns trygghet blandt folk :-? En ting kunne jeg ikke dy meg for, selv om jeg vet at det ikke er noe vits eller at det er särlig smart å kommentere. Men hvorfor blander slike uvitende mennesker seg inn for å beläre??? Naiv eller? skrev Det lønner seg ikke å bo på østkanten, for der er det så mange slike som denne sprøytemannen som selvfølgelig ville ha penger! Når man ser slike, kan en ikke vente med at rabagasten selv skal spørre pent om hva han er ute etter! Nei...det må du jammen forstå da... En annen ting til dere mødre med vogner: stopp aldri med vogna inne på et togområde med menneske-mengder. Det er liksom første bud.. Finnes ikek storbyer i Norge, men jungellov nr. 1 er: vent med å stoppe opp inntil du kommer til en mer rolig plass. Neste gang du bli tatt i albuen bakfra må du ha en refleks i hodet ditt som sier "kjør albuen inn i mannen hardt". Hvem er du :o
aline Skrevet 21. juni 2004 #24 Skrevet 21. juni 2004 Helsfyr synes jeg alltid har vært litt guffen jeg, det er en jevn strøm av narkomane som drar dit, de kjøper og setter dopet sitt bak gjerdet inn til kirkegården der. Har hørt om flere hendelser på stasjonen der. Har selv både bodd på helsfyr og jobbet på helsfyr, men har aldri opplevd noe guff der selv (på selve banen, fant en død narkoman innafor gjerdet der, som vi meldte ifra om til ambulanse). Dessverre så kan vi nok være uheldige og bli utsatt for slikt hvor-som-helst og når som helst, og jeg bare håper og krysser fingrene for at dersom jeg selv blir utsatt for det, så reagerer jeg som du. Men jeg håper også, og krysser fingrene for, at dersom jeg er i nærheten når noe slikt skjer, så vil jeg reagere. Jeg TROR faktisk jeg hadde foretatt meg noe, jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde KLART å bare gått videre!! håper det går bra med deg og at du får det ut av systemet.
Gjest GreenSky Skrevet 21. juni 2004 #25 Skrevet 21. juni 2004 Det er en kjensgjerning at det er ingen som kan overgå en mor som kjemper for å beskytte sitt barn! Sant!
:-) anna Skrevet 21. juni 2004 #26 Skrevet 21. juni 2004 Tror ikke dette egentlig handler om hvilken t-banestasjon det hendte på. (Jeg har for øvrig bodd på Helsfyr i flere år uten noen gang å oppleve noe ubehagelig hverken på stasjonen eller området rundt. Stasjonen er ikke noe narkoreir som hovedinnleggskriveren burde holde seg borte fra med barnevogn) Det er heldigvis ikke VANLIG at slikt skjer noe sted i byen. Det er derfor vi alle er så sjokkerte!!
diddi Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #27 Skrevet 21. juni 2004 I dag tok jeg meg en tur gjennom T-banestasjonen igjen. Kikket meg godt rundt. Det gikk bra. Traff en jeg kjente og hadde en hyggelig prat. Tror det er på vei ut av systemet, selv om jeg grein litt i gårkveld også. Takk for støtten jenter.
Lorangemy Skrevet 21. juni 2004 #28 Skrevet 21. juni 2004 Herremin, for en opplevelse!!! Kan ikke forestille meg hvor jævlig dette må ha vært for deg. Håper de får tatt han som gjorde dette da. Han kan jo fly rundt og true andre med sprøyter også. Eller han kan stikke noen med den. Godt du kom deg unna!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #29 Skrevet 22. juni 2004 Det lønner seg ikke å bo på østkanten' date=' for der er det så mange slike som denne sprøytemannen som selvfølgelig ville ha penger! [/quote'] Ærlig talt... Skal man la være å bo eller ferdes på et sted fordi en ørliten andel av de som oppholder seg der ikke er helt gode i hodet? Det funker faktisk ikke sånn. Rare mennesker finnes overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå