AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Etter skolen liker jeg å lese norske nettaviser, og da gjerne de store som VG, Dagbladet og Aftenposten. Klikker meg inn på seriøse og mindre seriøse artikler. Pleier også å lese kommentarfeltene. Jeg legger merke til at de som kommenterer sakene, ofte har de samme meningene. For eksempel: De aller fleste er for tiggerforbud, mindre innvandring, mot sexkjøpsloven og er skeptiske til feminisme. Det skal være klart: Jeg respekterer alles meninger. Jeg sier ikke at disse menneskene er rasister eller mannsjåvinister. Bare så det er sagt. Mange av disse sakene er vanskelige og komplekse. Det er ikke meningene jeg "reagerer" på (for å bruke det ordet), men hvor er de andre som mener noe annet? Husker ikke å ha lest noen forsvare romfolket for eksempel. For det finnes jo mennesker med andre meninger? Hvorfor tror dere det er så "ensidig" i kommentarfeltene? Jeg er bare 17 år gammel og kan ikke stemme. Jeg har ærlig talt ikke gjort opp noen mening på hvilket parti jeg skal stemme heller. Jo mer man leser, jo mer forvirra blir jeg. Anonymous poster hash: 27c4a...c9a
Guybrush Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Folk som er fornøyd klager sjeldent. I tillegg er det ofte slik at tilhenger av enkelte meninger er langt mer aktive og prinsippfaste, mens andre knapt har noe annet enn personlige følelser. Det er vanskelig å forsvare synspunkter som er prinsippløse, noen liker ikke å diskutere. Årsakene kan være mange 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Folk som er fornøyd klager sjeldent. I tillegg er det ofte slik at tilhenger av enkelte meninger er langt mer aktive og prinsippfaste, mens andre knapt har noe annet enn personlige følelser. Det er vanskelig å forsvare synspunkter som er prinsippløse, noen liker ikke å diskutere. Årsakene kan være mange Det har du nok rett i. Nå er det snakk om tiggerforbud. Nettkommentatorene er veldig fornøyde med det. Anonymous poster hash: 27c4a...c9a
Guybrush Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Det har du nok rett i. Nå er det snakk om tiggerforbud. Nettkommentatorene er veldig fornøyde med det. Anonymous poster hash: 27c4a...c9a Status quo er fremdeles at det ikke er noe forbud, og det er åpnet for at kommuner kan forby. Altså er det ikke noe forbud idag. Og folk som er uenige er derfor fornøyd siden de da ikke engasjerer seg stort
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Det er bra, for de fleste andre steder er det de motsatte meningene som florerer. Anonymous poster hash: 33f01...a46
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Hvorfor skal man forsvare romfolket? Det har jeg aldri sagt. Men jeg tror ikke det er så usannsynelig at det finnes folk der ute som forsvarer romfolket. Men disse ser jeg aldri i kommentarfeltene. Ts. Anonymous poster hash: 27c4a...c9a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 For eksempel: De aller fleste er for tiggerforbud, mindre innvandring, mot sexkjøpsloven og er skeptiske til feminisme. Anonymous poster hash: 27c4a...c9a Det kan være en motreaksjon mot selve sakene, hvor spesielt Dagbladet er blitt temmelig radikale og veldig politisk "korrekte". Ofte er det de som er uenige i sakene som kommenterer, mens de som er fornøyd lar være. Anonymous poster hash: 63d2a...ace
Gjest Idollet Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Grunnen er det at vi har rett. Jeg synes det er rart, men alt jeg selv mener, er ofte det samme som hordene av nettkommentarer osv. Noen få er selvsagt veldig stygge, men de fleste sier gode fornuftige ting. Noe jeg liker. For øvrig er ingen i mot feminismen i den forstand at vi alle skal ha like retter, tilrettelegging og det andre, men det at feminismen kun handler om å bedre situasjonen for kvinner. Da blir fort mange av de mindre privilegerte mennene fryktelig sinte til slutt, og det ser vi i dag. 1
Tabris Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 (endret) Det er vel slik at de som har nyanserte meninger har forsvunnet fra slike kommentarfelt for lenge siden, er bare de med enkle og bastante meninger igjen. Det er litt som religionsdelen av KG og Diskusjon.no. De er nå stort sett overtatt av nyateister som spyr sin edder og galle over religion mens de klapper hverandre på skulderen i gjensidig fortreffelighet. De som evner og ha to tanker i hodet på en gang har skygget banen for lenge siden. Endret 14. juni 2014 av Tabris 3
Vulpes Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Det er vel slik at de som har nyanserte meninger har forsvunnet fra slike kommentarfelt for lenge siden, er bare de med enkle og bastante meninger igjen. (...) Tror Tabris absolutt er inne på noe her. Det er nok også gjerne de med svart/hvitt-holdninger som roper høyest.
Deer Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Jeg synes kommentarfeletene, spesielt på DB, er sykt rasistiske og fordømmende. Blir kvalm av å lese kommentarene der. 1
Gjest Evans Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Det er vel de som ønsker å spre eder og galle under fullt navn som benytter seg av kommentarfeltene til avisene. Og kanksje de som regel har like meninger? Mange av kommentarene er jo hundre reiser verre enn på KG - og her skriver vi under nick. Syns det er rart at folk tenker at det er greit å si så mye fælt under fullt navn, men, de om det...
Ramona Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Disse mennene er misfornøyde- med seg selv. Som hvite, heteroseksuelle menn som bor i verdens rikeste land, har de egentlig fått utdelt ganske gode kort i livet. Likevel er de ikke så vellykkede som de skulle ønske. De har heller ikke hatt noe særlig hell med kvinner, derfor er de bitre. Og alt er muslimene og kvinnenes feil kjekke, vellykkede menn som har draget på damene og lever interessante liv, kaster ikke bort tiden sin på et kommentarfelt. 3
Guybrush Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Disse mennene er misfornøyde- med seg selv. Som hvite, heteroseksuelle menn som bor i verdens rikeste land, har de egentlig fått utdelt ganske gode kort i livet. Likevel er de ikke så vellykkede som de skulle ønske. De har heller ikke hatt noe særlig hell med kvinner, derfor er de bitre. Og alt er muslimene og kvinnenes feil kjekke, vellykkede menn som har draget på damene og lever interessante liv, kaster ikke bort tiden sin på et kommentarfelt. Generaliseringer er allrighte dyr
Spaghetti Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Folk som har sterke meninger er de som ofte pleier å kommentere der. De som ikke bryr seg så mye, kommenterer ikke. F.eks med innvandring. De som ikke har noe problem med det kommer nok ikke til å kommentere det. De som har et problem med det, er allerede mer engasjert, og da faller det naturlig at de sprer sin mening på nettet. Kommentarfelt er og har alltid vært et sted der folk kan vise sin missnøye. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Interessante tilbakemeldinger. Det er kanskje lettere å være misfornøyd, enn å forsvare en sak man er enig i? Men i noen saker synes jeg at jeg ser mer varierte meninger. Da reservasjonsretten var i media, var det ikke så svart-hvitt. Ser også dette noen ganger i forbindelse med asylbarna. Noen tanker rundt dette? Anonymous poster hash: 27c4a...c9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå